marantz simline serie!

Gestart door HAL9000, oktober 04, 2012, 21:01:37

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

HAL9000

Ik heb nu al  vaker  deze  marantz  slimline  serie  voor mijn neus  gehad.  relatief  een  goede  lijn van marantz maar,  door zijn compactheid  wel  enkele  problemen door  hitte  en slechte soldeer plekken. Waardoor  veel  storingen kunnen optreden.  Ik heb hier  wat  foto's  van de  receiver SR1020 Cd 1020  en SD1020.


cassettedeck, was kapot  ging niet meer aan.  Door  die  ELNA  elko's  in combi  met hitte en slechte bindingen springen soms de  veiligheid weerstandjes.  Die vervangen samen met de  elko's in de voeding en de  spanningsregelaar  verbeterd van 78m15 0.5A -->7815 1.0A  Word minder warm en is  op langer termijn veel gunstiger.


De receiver  heeft 2  aandachtspunten. Eerste  is  de voeding, deze  word  erg  warm. hier  zijn veel print bindingen los  uit het tin.  En de  elko's  zijn vaak gaar.  2e  de aansluitingen achter staan ook vaak los uit het tin!. 

Hier en daar  wat nieuwe  elko'stjes.  voor de voeding en eindversterker.

CD1020

leuke  cd  speler,  klein en compact. Weinig   hitte punten of  slijtage  te  merken.
Heb wel de  elko's  bij de  voeding vervangen en de  aansluitingen achter  vertint.

oud

nieuw.

Van de   hele  set.




Overigens heb je  blue  editions  etc, meeste  apparaten zijn allemaal  gelijk aan elkaar!  alleen het frontje  is anders.!  :-P   Ik heb dit  te koop mochten er  mensen zijn die  interesse hebben!
Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!

Whisper.nl

John,  kom er maar in .  8-)

groet Whisper  byebye
De koffie " loopt"  sportiever wordt het niet

jrm

Mooie foto's Jon, leuk om weer eens een andere lijn te zien.