Polariteit en aansluiten apparatuur

Gestart door Frederik, oktober 01, 2012, 17:27:35

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

cz79

Gewoon proberen en niet op het blauwe forum kijken, die luisteren namelijk niet met hun oren maar met een Multimeter :evil:

Zoldar

Citaat van: cz79 op oktober 06, 2012, 09:30:06
Gewoon proberen en niet op het blauwe forum kijken, die luisteren namelijk niet met hun oren maar met een Multimeter :evil:

mag ik die op en tegeltje?  :schater: :schater:
Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

cz79


pameijer

#33
Ik ben oorspronkelijk een techneut, en geloof in grafieken en metingen en statistische leugens. Maar hifitechnisch gezien ben ik wel een ietsist, een klein beetje (meaning: er is iets dat niet direct verklaard kan worden maar wel tot een kleine geluidsverbetering kan leiden). Ik geloof in de kwaliteit van kabels maar het moet niet te gek worden qua prijs.

En ja, ook ik heb de polariteit van mijn SR6004 gecheckt en merkte een kleine geluidsverbetering. Dat anderen zich hierover op willen winden snap ik niet. Kijk, als je nu een polariteitsmeter moet kopen ben je raar bezig, ook al kost 'ie maar een tientje. Stekker omdraaien, luisteren en klaar. Als je geen verschil hoort maakt de polariteit ook geen jota uit toch?

Trouwens: wat een kloteweer vandaag niet?
Anthem MRX1120 / Sony UBP-X800M2 / Technics SL2000 + NAD PP2i/ Apple TV 4K + Nvidia Shield + Vero 4K+/ Vu+ Duo2 / LG 55C7 / JVC X7900 met iVisions Cinema 4K 260 cm / AVI ADM9.1RS actives front en center + AVI DM5 rears + 4x Micca M8C + Rythmik E15

cz79

Exact, dus gewoon lekker proberen. Wel erg goedkope tweak als het werkt/je het hoort

JohnWx

Citaat van: cz79 op oktober 06, 2012, 09:30:06
Gewoon proberen en niet op het blauwe forum kijken, die luisteren namelijk niet met hun oren maar met een Multimeter :evil:

ja heb je wel een punt en nog wel een dikke ook  :-)
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

JohnWx

Citaat van: pameijer op oktober 06, 2012, 10:37:45
Ik ben oorspronkelijk een techneut, en geloof in grafieken en metingen en statistische leugens. Maar hifitechnisch gezien ben ik wel een ietsist, een klein beetje (meaning: er is iets dat niet direct verklaard kan worden maar wel tot een kleine geluidsverbetering kan leiden). Ik geloof in de kwaliteit van kabels maar het moet niet te gek worden qua prijs.

En ja, ook ik heb de polariteit van mijn SR6004 gecheckt en merkte een kleine geluidsverbetering. Dat anderen zich hierover op willen winden snap ik niet. Kijk, als je nu een polariteitsmeter moet kopen ben je raar bezig, ook al kost 'ie maar een tientje. Stekker omdraaien, luisteren en klaar. Als je geen verschil hoort maakt de polariteit ook geen jota uit toch?

Trouwens: wat een kloteweer vandaag niet?

ik zal altijd in het grijze gebied blijven ene dag zwart dan weer wit, sorry  :oops:


heb wel moeite als soms iets als een waarheid word neer gezet omdat het opgeschreven staat in een audio blad of op de site van een merk, site van een merk moet je sowieso afvragen waarom ze iets op de markt brengen


volgens mij heb je dat bij elke vorm van hobby trouwens bedenk ik me net:

slotcars
vissen
auto's
computers
voetbal
wielrennen

etc. etc. we zijn allemaal mensen  :wink:
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

Whisper.nl

#37
Citaat van: Maurice op oktober 06, 2012, 08:59:23
ook ik heb wel eens verschil gehoord door mijn versterker andersom in te pluggen. Geen heel groot verschil, maar toch.

Verstuurd van mijn GT-I9100 met Tapatalk

hello HB hello  And yes Ladies and Gentlemen we have annother believer   hello HB hello

Ik was ook stom verbaasd. Bij het aansluiten van de cd speler er helemaal niet opgelet.
Toen las ik (destijds) genoemde tip en dacht "ach kwaad kan het nooit " gewoon uitproberen.
Lees voor het verschil/resultaat maar in het topic "de set van "'

Groet Whisper  byebye
De koffie " loopt"  sportiever wordt het niet

Marantz 81

Je heb flink de tijd genomen om het kenbaar te maken en andere ook verschil horen ,het zijn voor mij geen grote verschillen maar ik hoor het wel  :yes:

Citaat van: cz79 op oktober 06, 2012, 09:30:06
Gewoon proberen en niet op het blauwe forum kijken, die luisteren namelijk niet met hun oren maar met een Multimeter :evil:

Wat zeg je  :schater: :schater:

cz79


Audiotic

Krachtstroom is tegenwoordig 400V, dan klopt het weer :-)
Auralic Aries + Marantz NA-11S1 PCM/DSD streamer - Marantz UD9004 - Primare Pre32 - CI Audio D-200 MkII - Nubert NuVero 60 + R.E.L. R-528SE - Sennheiser HD800 & Schiit Lyr 2 HPA - Siltech & ProLine custom made Silver & Gold. En veel SD en HD muziek

Marantz 81

tot 1000 volt wisselspanning wordt Laagspanning genoemd , alles erboven is Hoogspanning 400 KV staat erop het hoofdnet

Wat je thuis krijgt is een 3 Fase 400 volt aansluiting en worden alle groepen verdeeld over de 3 Fase,s Nul en Aarde is een algemene ader

Tussen 2 Fase,s meet je 400 volt ,tussen 1 Fase en nul 230 Volt

Stroom gaat er pas lopen als er vermogen wordt afgenomen  byebye

SmauG

Citaat van: Marantz 81 op oktober 14, 2012, 13:57:04
tot 1000 volt wisselspanning wordt Laagspanning genoemd , alles erboven is Hoogspanning 400 KV staat erop het hoofdnet

Wat je thuis krijgt is een 3 Fase 400 volt aansluiting en worden alle groepen verdeeld over de 3 Fase,s Nul en Aarde is een algemene ader

Tussen 2 Fase,s meet je 400 volt ,tussen 1 Fase en nul 230 Volt

Stroom gaat er pas lopen als er vermogen wordt afgenomen  byebye

[zeikmodus]
Niet bij blindvermogen  :wink:
[/zeikomdus]

Ook ik heb de polariteit omgedraaid van mn spullen en heb verschil gemerkt.
Vooral het gelijk aansluiten van alle aparaten in de keten werkte goed. Overigens steekt bij mij het verdeelblok in een niet-geaarde wantcontactdoos. Dus wat er met e.v.t. lek gebeurde weet ik niet. maar kreeg voorheen wel eens een "tikje" Dat is nu weg.

En gelijk maar even een vraag eroverheen voor diegene die zich (ook) met elektrotechniek bezig houden.
Wat gebeurd er met het signaal OP de 230V 50hz golf in ons huis waarover bijvoorbeeld KPN tv en Internet lopen? Horen we dat terug op onze audiosystemen? Ik heb niets gemerkt iig  shutup

JohnWx

Citaat van: SmauG op oktober 22, 2012, 13:38:42
[zeikmodus]
Niet bij blindvermogen  :wink:
[/zeikomdus]

Ook ik heb de polariteit omgedraaid van mn spullen en heb verschil gemerkt.
Vooral het gelijk aansluiten van alle aparaten in de keten werkte goed. Overigens steekt bij mij het verdeelblok in een niet-geaarde wantcontactdoos. Dus wat er met e.v.t. lek gebeurde weet ik niet. maar kreeg voorheen wel eens een "tikje" Dat is nu weg.

En gelijk maar even een vraag eroverheen voor diegene die zich (ook) met elektrotechniek bezig houden.
Wat gebeurd er met het signaal OP de 230V 50hz golf in ons huis waarover bijvoorbeeld KPN tv en Internet lopen? Horen we dat terug op onze audiosystemen? Ik heb niets gemerkt iig  shutup

nou sinds ik een setje homeplugs heb voor de pc hoor ik de radio of iets anders heel zachtjes over de pc speakers ?
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

TurboMarco

CiteerGewoon proberen en niet op het blauwe forum kijken, die luisteren namelijk niet met hun oren maar met een Multimeter
:gaap:
Ik ben ook lid van "het blauwe forum" en gebruik ook mijn oren .
Je kan ook je fantasie op de loop laten gaan en dingen inbeelden ,die mensen kom je op ieder forum tegen  :evil:
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)