Goede of slechte banaanstekker verslechteren de kwaliteit.

Gestart door pollyxx40, september 26, 2012, 19:18:44

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

pollyxx40

Zit er inderdaad technisch en/of hoorbaar verschil in, als er banaanstekkers aan de luidsprekerdraden zit die ik in m'n boxen/versterker duw?

Ik hoor het nu niet, maar ik hoor wel meer niet haha
Of dat aan m'n set, boxen, oren, akoestiek ligt, of dat er geen verschil is..??? Ik weet het niet

Ik heb namelijk banaanstekkers te weinig gekocht en dus maar 1 box uitgevoerd met die apparaten. Moet dus nog eigenlijk 3 setjes van 4pluggen erbij halen. Buiten het feit dat het makkelijk is ALS je eens een keer moet loskoppelen, is het ook een mooi gezicht.

Maar om nu 100 euro uit te geven en het later wel te horen vind ik zonde.

Wat is jouw ervaring met banaanstekkers?

Greetz Polly

Mmmm misschien dat ditopic verplaatst kan worden naar kabels....sry verkeerd bekeken

Marantz SC-11S1 | Marantz SM-11S1 | Marantz SA-11S2 | Marantz SR-7007 | The Rock | Inspiration

RP

#1
Citaat van: pollyxx40 op september 26, 2012, 19:18:44
Zit er inderdaad technisch en/of hoorbaar verschil in, als er banaanstekkers aan de luidsprekerdraden zit die ik in m'n boxen/versterker duw?

Ik hoor het nu niet, maar ik hoor wel meer niet haha
Of dat aan m'n set, boxen, oren, akoestiek ligt, of dat er geen verschil is..??? Ik weet het niet

Ik heb namelijk banaanstekkers te weinig gekocht en dus maar 1 box uitgevoerd met die apparaten. Moet dus nog eigenlijk 3 setjes van 4pluggen erbij halen. Buiten het feit dat het makkelijk is ALS je eens een keer moet loskoppelen, is het ook een mooi gezicht.

Maar om nu 100 euro uit te geven en het later wel te horen vind ik zonde.

Wat is jouw ervaring met banaanstekkers?

Greetz Polly

Mmmm misschien dat ditopic verplaatst kan worden naar kabels....sry verkeerd bekeken

Of er hoorbare verschillen zijn?
Dat hangt af van je versterker , de lengte van je speakerkabels en het soort speakerkabel dat je gebruikt.
Als je last hebt van een iets te schel geluid dan kan het zelfs een verbetering opleveren.
Het kan ook net averrechts werken en dat het de diepte van het geluid een fractie afneemt en daarmee bedoel ik niet gelijk de bas maar meer de gedetaileerdheid van het geluid.
Het blijft een kwestie van proberen maar er kunnen verschillen optreden
en om nu 100 euro uit te geven aan een set banaanpluggen is waanzin want er zijn hele goede sets te koop die een stuk vriendelijker voor je knip zijn.
Kijk maar eens bijf.op de sites van een paar winkels die gespecialiceerd zijn in zelfbouwspeakers.
Dan zie je dat een goede set banaanpluggen veel minder hoeven te kosten.
Enne... even naar je andere topic gekeken: waanzinnig mooi! en in jouw geval zou ik zeker voor een goede set pluggen gaan!
marantz pm80, marantz cd6004, monitor audio Bronze 6 Yamaha ct800 jke mgk 226 vandamme blueseries

gerard

Met zoveel overgangen in de versterker en in de luidspreker (filter en terminals) en in beide ook nog verschillende soorten kabels zou ik me niet druk maken over of een banaanstekker hoorbare verschillen kan veroorzaken. Doe vooral wat je gemakkelijk vind.  :-)
(bij mij klinkt het prima met aangesoldeerde holle banaanstekkers)
Marantz DV6600vm & Musical Fidelity X-DAC / Rega Mira3 & Radio3 / Monitor Audio RS6 (met loodbitumen en Twaron) /  Nordost Flatline Gold luidsprekerkabels / diverse zelfbouwkabeltjes

JohnWx

logisch is de blanke kabel er tussen schroeven maar ja dat staat niet zo mooi  :angel:
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

SB_Marantz

#4
Ja pas vooral op voor wat overgangsweerstand!

Alle hardware zit er vol mee!   :schater:
Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

xander32

... banaanstekkers zijn er louter voor de sier en het gemak, hoorbare negatieve effecten gaan ze ook niet geven 8-).

cz79

Mits ze goed contact maken, onderschrijf ik bovenstaande opmerking van Xander32

JohnWx

Citaat van: cz79 op september 27, 2012, 08:28:13
Mits ze goed contact maken, onderschrijf ik bovenstaande opmerking van Xander32

Voor mensen die veel wisselen zeer aan te bevelen en een paar mooie WBT's of andere merken ook mooi  :-)
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

xander32

#8
Citaat van: John Wx op september 27, 2012, 11:07:23
Voor mensen die veel wisselen zeer aan te bevelen en een paar mooie WBT's of andere merken ook mooi  :-)
QED airlocs :yes:.

pollyxx40

Citaat van: John Wx op september 27, 2012, 11:07:23
Voor mensen die veel wisselen zeer aan te bevelen en een paar mooie WBT's of andere merken ook mooi  :-)
Er rug prijzig maat euh.... ook er rug mooi!  :kwijl:

Marantz SC-11S1 | Marantz SM-11S1 | Marantz SA-11S2 | Marantz SR-7007 | The Rock | Inspiration

JohnWx

Citaat van: pollyxx40 op september 27, 2012, 11:17:19
Er rug prijzig maat euh.... ook er rug mooi!  :kwijl:

Fake WBT ook mooi of ander merk of zelf even afmaken met krimpkous over de kabel en stekker
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

still life

Citaat van: pollyxx40 op september 27, 2012, 11:17:19
Er rug prijzig maat euh.... ook er rug mooi!  :kwijl:

nak pluggen (kosten geen drol) & gaan met die banaan..  :-D


The Splendour Of Music,  eclipsed by empty words & dead rhetoric ...

Marantz SR7005/CD5003/UD5005 --->  bi-amped Canton Vento 890 DC <--- sub-bass by yamaha YST-SW300

WilliamB

Citaat van: still life op september 27, 2012, 16:20:51
nak pluggen (kosten geen drol) & gaan met die banaan..  :-D


Klopt, ik heb deze ook en ik ben er erg tevreden mee. hello
Set 1: Marantz PM11s1, SA11s1/ Auralic Altair G1 / Audio Physic Scorpio 25, tempo VI, Spark 5, Celcius / Atmos Vocal 100Icw 5
Marantz SR8012 / SVS PC13Ultra/Sony VPL-vw590 4K isf/Zidoo z1000
Set 2: Marantz PM7004 /Teac NT-505 /Dynaudio Focus 160 / Rega P3

cz79

Ik heb de 'hollow bananas' van Nakamichi en bevallen me meer dan goed pompom

Whisper.nl

Citaat van: John Wx op september 27, 2012, 11:07:23
Voor mensen die veel wisselen zeer aan te bevelen en een paar mooie WBT's of andere merken ook mooi  :-)

Ik heb nog eem setje liggen . 4 stuks.

Pm me maar komen we vast wel uit.

Groet Whisper
De koffie " loopt"  sportiever wordt het niet