Citaat van: jowa op september 28, 2012, 20:35:48
Dan speel je volgens mij wel heel erg hard.
Ik stel hierbij niet dat een goed ontworpen 3-weg systeem slecht is, ik wil enkel tegengas geven tegen de stelling dat een twee-weg niet voldoet.
(luid spelen ) Als het even kan graag .
De stelling was een beetje 2 weg zijn compromissen ,,, ik zal niet beweren dat een 2weg niet voldoet (wel voor mij) , net wat je zoekt kwa grote speaker en wat voor eissen je klankmatig aan muziek stelt .
En zoals vaak al gezegt is dat persoonlijk .
Voor geluid van mijn tv de staan ook 2-weg speakers van harman kardon goed hun werk te doen , klein en compact en ruim voldoende prestatie's voor die toepassing .
Ik kan nu wel weer een argument aanvoeren maar dat doe ik niet , discussie moeten leuk blijfen en niet eindeloos doorgaan .
Dus weer ontopic wat mij betreft .
een reactie van iemand die de saba's gehoord heeft
CiteerKlopt dat die greencone luidspreker als een idioot meetrilt maar ten eerste hoort dat bij dat luidsprekerontwerp bij anderen (bunkers) moet de kast juist niet meetrillen. Ten tweede stoorde het mij niet zo bij de green cone zoals dat met "oude Duitse bunkers" vaak wel doet, als ze meetrillen. Het trillen lijkt precies goed te zijn.
Nu moet ik zeggen dat ik eigenlijk verbaasd was toen ik naar de green cones zat te luisteren, de verwachting was niet zo hoog, voor mijn gevoel kon het niet wat zijn maar die gedachte werd al snel hardhandig de grond in geboord waarna verbazing het overnam.
andwoordt van iemand daarop
CiteerDat gevoel hadden we allemaal wel, denk ik..
voor die genen die zoiets willen bouwen , rond €125 op ebay te koop .