usb kabels verschil

Gestart door jwx, september 24, 2012, 11:59:45

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

JohnWx

Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

JohnWx

Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

Vinnyvinz


JohnWx

Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

Vinnyvinz

Citaat van: John Wx op september 24, 2012, 14:56:39
:gaap: wwwaattttt :zzz:

Als usb-kabels al beter klinken...... Hopelijk gebruiken ze overal heel audiofile servers..... :gaap:

Exxar

Zelf proberen is nog steeds de oplossing hé. Hoor jij verschil, dan kun je (veel) geld uitgeven aan een kabeltje, hoor je geen verschil, dan kun je (veel) geld uitgeven aan wat nieuwe muziek  :wink:


JohnWx

Citaat van: Vinnyvinz op september 24, 2012, 15:10:34
Als usb-kabels al beter klinken...... Hopelijk gebruiken ze overal heel audiofile servers..... :gaap:

dan lees je het verhaal niet goed denk ik er is wel degelijk verschil in de 1 en de 0 alleen is het hoorbaar ? in ieder geval wel meetbaar
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

Maus

Ik wist niet dat het meetbaar was, wist wel dat verschil in digitale verbindingen hoorbaar zijn.

Perfect_audio

Het is altijd weer lachen met dit soort dingen.
Hebben jullie de geadviseerde toevoeging gelezen?

But this feedback also helped to come closer to the reason for different measurment results. I now assume that - at least partly - groundloops are responsible for these differences. You see, my Creative is connected to my PC with one of these USB cables while it´s also connected to my ASUS residing inside the very same PC via an RCA cable - this effectively seems to create a groundloop, hence differing measurments

en

I´m just Marlene D. and I like to play around a lot.

Dat is precies juist!

Het onderstreept mijn eerdere opmerking, "dat het hebben van een meetapparaat niet voldoende is om correct te kunnen meten". Meten is een wetenschap, vakmanschap.

En verder, een usb-kabel geeft een digitaal signaal door (met bijbehorend protocol). Het is dus géén geluid.
Verschillen kunnen niet verklaard worden " I´m at a loss here, dear reader, because I don´t know what that means".
Dat begrijp ik wel.....

ron
Mooier geluid door akoestiekcorrectie. Als je het niet gelooft, kom dan eens luisteren.

JohnWx

Citaat van: Perfect_audio op september 24, 2012, 23:00:39
Het is altijd weer lachen met dit soort dingen.
Hebben jullie de geadviseerde toevoeging gelezen?

But this feedback also helped to come closer to the reason for different measurment results. I now assume that - at least partly - groundloops are responsible for these differences. You see, my Creative is connected to my PC with one of these USB cables while it´s also connected to my ASUS residing inside the very same PC via an RCA cable - this effectively seems to create a groundloop, hence differing measurments

en

I´m just Marlene D. and I like to play around a lot.

Dat is precies juist!

Het onderstreept mijn eerdere opmerking, "dat het hebben van een meetapparaat niet voldoende is om correct te kunnen meten". Meten is een wetenschap, vakmanschap.

En verder, een usb-kabel geeft een digitaal signaal door (met bijbehorend protocol). Het is dus géén geluid.
Verschillen kunnen niet verklaard worden " I´m at a loss here, dear reader, because I don´t know what that means".
Dat begrijp ik wel.....

ron

er zijn mensen die iets onderbouwen ook op het HT forum en die laat ik in hun waarde, als jij dat lachen vind prima 


het is makkelijk om te zeggen een 1 is een 1 en een 0 is een 0 maar ben van mening dat het dus niet zo is, hoe komt die 1 binnen of die 0 daar ben ik geinteresserd in of het ook hoorbaar is moet iedereen zelf uitvinden


heb je zelf als is zo iets gedaan Ron ? je bent altijd zo negatief over kabels dat het oplichters zijn en zakkenvullers
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

SB_Marantz

Citaat van: Vinnyvinz op september 24, 2012, 15:10:34
Als usb-kabels al beter klinken...... Hopelijk gebruiken ze overal heel audiofile servers..... :gaap:



:schater:
Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

cz79

Citaat van: John Wx op september 25, 2012, 00:21:29
er zijn mensen die iets onderbouwen ook op het HT forum en die laat ik in hun waarde, als jij dat lachen vind prima 


het is makkelijk om te zeggen een 1 is een 1 en een 0 is een 0 maar ben van mening dat het dus niet zo is, hoe komt die 1 binnen of die 0 daar ben ik geinteresserd in of het ook hoorbaar is moet iedereen zelf uitvinden


heb je zelf als is zo iets gedaan Ron ? je bent altijd zo negatief over kabels dat het oplichters zijn en zakkenvullers

Pot verwijt de ketel  :-D

Perfect_audio

Citaat van: John Wx op september 25, 2012, 00:21:29
er zijn mensen die iets onderbouwen ook op het HT forum en die laat ik in hun waarde, als jij dat lachen vind prima 


het is makkelijk om te zeggen een 1 is een 1 en een 0 is een 0 maar ben van mening dat het dus niet zo is, hoe komt die 1 binnen of die 0 daar ben ik geinteresserd in of het ook hoorbaar is moet iedereen zelf uitvinden


heb je zelf als is zo iets gedaan Ron ? je bent altijd zo negatief over kabels dat het oplichters zijn en zakkenvullers

1.
Het gaat er om dat die Marlene D. achteraf ZELF aangeeft de meting fout te hebben uitgevoerd en derhalve ook verschil in resultaten. Meten is voor professionals, niet voor amateurs.

2.
Bij USB gaat het om eenen en nullen, maar...... het transport loopt volgens 'afspraken' en als er een overdrachtsfout wordt ontdekt, dan wordt dat vliegensvlug gecorrigeerd.
In tegenstelling tot audio(stream), die moet precies volgens de klok gaan anders gaat het fout (jitter). De eenen en nullen worden dan op het verkeerde moment gelezen.
Nog mooier is het bij een asynchrone usb-aansluiting: daar wordt het signaal ontvangen, in een buffer gestopt en vervolgens met behulp van de eigen klok netjes verder gestuurd, keurig in het juiste ritme.

Ik ben niet negatief over kabels, maar zeeeeeer kritisch. :-D
En (stelling), als het niet meetbaar is, is het voor de mens ook niet hoorbaar.
Je kunt wel denken dat je verschil hoort, maar dat is een ander paar mouwen.

ron
Mooier geluid door akoestiekcorrectie. Als je het niet gelooft, kom dan eens luisteren.

JohnWx

Citaat van: Perfect_audio op september 25, 2012, 09:52:12
1.
Het gaat er om dat die Marlene D. achteraf ZELF aangeeft de meting fout te hebben uitgevoerd en derhalve ook verschil in resultaten. Meten is voor professionals, niet voor amateurs.

2.
Bij USB gaat het om eenen en nullen, maar...... het transport loopt volgens 'afspraken' en als er een overdrachtsfout wordt ontdekt, dan wordt dat vliegensvlug gecorrigeerd.
In tegenstelling tot audio(stream), die moet precies volgens de klok gaan anders gaat het fout (jitter). De eenen en nullen worden dan op het verkeerde moment gelezen.
Nog mooier is het bij een asynchrone usb-aansluiting: daar wordt het signaal ontvangen, in een buffer gestopt en vervolgens met behulp van de eigen klok netjes verder gestuurd, keurig in het juiste ritme.

Ik ben niet negatief over kabels, maar zeeeeeer kritisch. :-D
En (stelling), als het niet meetbaar is, is het voor de mens ook niet hoorbaar.
Je kunt wel denken dat je verschil hoort, maar dat is een ander paar mouwen.

ron

oepsss die eerste had ik niet eens gelezen  :cry:



die tweede ben ik het niet met je eens die 1 en die 0 komt niet altijd binnen als een volle 1 of een volle 0 om even jip en janneke taal te gebruiken die ene keer komt de 0 als een rondje binnen en de andere keer als een vierkantje blijft een 0 maar toch andere en is te meten en te zien op apparatuur en niet die van Marlene Dietrich  :-D

en derde helemaal mee eens



ten vierde thx voor het scherp zetten voor mijn lees sneldheid oftewel overheen lezen en lezen wat ik wil lezen  :lol:
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject