De set van jobcohen

Gestart door jobcohen, september 09, 2012, 22:39:38

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

jobcohen

Beste Marantz liefhebbers,

Na een aantal dagen geleden mezelf aangemeld te hebben op dit forum wil ik me hierbij aan jullie voorstellen. Mijn naam is Henk, ik ben 28 jaar en afgelopen week heb ik mezelf een Marantz set kado gedaan. Het gaat hierbij om een SR5005 en UD5005, aangeschaft via hificorner.nl.

Een collega van mij heeft exact dezelfde set dus ik kon bij hem al eens kennismaken met Marantz. Daarna was de beslissing snel genomen en heb ik mijn bestelling geplaatst. De volgende dag al geleverd dus vlotte service van de hificorner!

Voordat ik de Marantz had, had ik een home-cinema van JVC. Deze heb ik bijna 7 jaar naar volle tevredenheid gebruikt, maar ik vond het toch tijd worden om eens wat serieuzer materiaal aan te schaffen aangezien ik het leuk vind om naar muziek te luisteren.

Deze JVC was aanvankelijk gekoppeld aan de standaard zuiltjes die vanuit de fabriek meegeleverd waren, maar ik besloot de fronts al gauw te vervangen voor de Magnat Motion 990 welke ik voor een leuke prijs in de buurt kon kopen. Ook de originele sub van JVC is ondertussen vervangen door een Jamo SW708 (gekregen van mijn vader).

De huidige set-up ziet er als volgt uit:

Vooraanzicht


Overzicht van de luisterhoek


Hoek waarin de subwoofer staat


Het is lastig om de sub goed afgesteld te krijgen, maar ik heb eigenlijk geen alternatieve plaatsen om de sub neer te zetten.

Ik heb gelijk een vraag, maar weet niet zeker of dit in dit topic mag of dat ik hiervoor een nieuw topic moet aanmaken?? Ik probeer het maar even hier:

Ik wil mijn fronts upgraden aangezien de Magnats wat body missen. Bij mijn collega die dus ook dezelfde Marantz set-up heeft heb ik Kef Q5 gehoord. Deze Kef's gaven het laag beter weer dan mijn Magnats dus daarom ben ik me aan het oriënteren op andere luidsprekers. Het liefst koop ik 2ehands aangezien ik hiermee voor mijn budget (max. 500euro voor 2 fronts) beter geluid in huis haal dan met nieuwe speakers.

De nummer 1 tip is natuurlijk om te gaan luisteren, maar bij 2e hands aankoop is het natuurlijk lastig om speakers direct met elkaar te vergelijken. Hoe doen jullie dat?

lo

Hoi Henk,

Welkom hier op het marantzforum en veel lees en post plezier toegewenst.
Mooie set! Er zullen spoedig een boel reacties op "je set" gaan komen nav je vragen en ja in je "eigen" topic kun je vragen of vertellen wat je wil  :-D
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

Paul

Bij de naam jobcohen dacht ik aan een rooie rakker.  :-D

Maar goed de Marantz set maakt een hoop goed.  :-P
Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

WilliamB

Welkom op het forum, mooie foto`s  notworthy

Ik heb zelf de KEFQ90 en ben hier goed tevreden over, maar luisteren en vergelijken is natuurlijk het beste.
Bezoek een keer een audio zaak, deze hebben diverse luidsprekers staan om te vergelijken.

Veel luisterplezier.
Gr William
Set 1: Marantz PM11s1, SA11s1/ Auralic Altair G1 / Audio Physic Scorpio 25, tempo VI, Spark 5, Celcius / Atmos Vocal 100Icw 5
Marantz SR8012 / SVS PC13Ultra/Sony VPL-vw590 4K isf/Zidoo z1000
Set 2: Marantz PM7004 /Teac NT-505 /Dynaudio Focus 160 / Rega P3

Cornelis1921

Citaat van: Paul op september 09, 2012, 22:52:08
Bij de naam jobcohen dacht ik aan een rooie rakker.  :-D

Maar goed de Marantz set maakt een hoop goed.  :-P
Nou nou Paul, mooi rood is niet leijk! Ik ga zelf hoogstwaarschijnlijk PvdA stemmen a.s. woensdag. Niet dat ik zo rood ben maar ik ben meer van "eerlijk zullen samen alles DELEN". Groet, Cor.

En Henk, van harte welkom hier. Hoop dat je snel je draai vind op dit forum. Ook jij de groeten van Cor.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Marvin

Leuke partij hoor.
Waarschijnlijk nog wel een open vacature voor een econoom.



--Verstuurd zonder netwerk--

Perfect_audio

Citaat van: jobcohen op september 09, 2012, 22:39:38
....
De nummer 1 tip is natuurlijk om te gaan luisteren, maar bij 2e hands aankoop is het natuurlijk lastig om speakers direct met elkaar te vergelijken. Hoe doen jullie dat?

Hoi,

Ik nodig je uit om op 29/30 sept (X-fi show) te komen luisteren in zaal 114 (Indiana Line).

ron
Mooier geluid door akoestiekcorrectie. Als je het niet gelooft, kom dan eens luisteren.

Marantz 81

Welkom hier  :-)

Mooie set  :yes: ook de woonkamer  notworthy

Kef Q5 heb ik gehad goede speakers maar het laag is nogal aanwezig zeker als ze zo dicht op de muur staan(afhankelijk van de acoustiek) kickbass terughoudend wel een mooi hoog , Magnat doet het in dezelfde prijsklasse kwa het gehele geluidsbeeld beter vindt ik

Als ik het goed zie hebben de magnats die je nu hebt 13 cm woofer ,misschien zijn deze wel interresant dan als je het geluid nu mooi vindt http://www.correct.nl/artikel.php?ARTNR=468973

Over het afstellen van de subwoofer kun je genoeg vinden in het HT gedeelte  byebye

jobcohen

Bedankt voor het warme welkom jongens!

cz79


jrm

Welkom Henk,

Leuke set en voor wat betreft je luidsprekers....kunnen wij je van alles vertellen, maar wij hebben andere oren dan jij. Ga inderdaad luisteren, vraag of je bepaalde luidsprekers thuis mag beluisteren of anders kijk voor 2e hands, kan je voor je budget toch een klasse hoger.

Succes met je zoek- en luistertocht!