ruimtelijkheid, diepte, muziek verschil PM 11S3 vs SR7007 of.....

Gestart door pollyxx40, augustus 31, 2012, 16:02:16

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 7 gasten bekijken dit topic.

joep

Dat denk ik ook. Zou je jouw zuur verdiende centjes niet beter eerst in een goede luidspreker steken en later pas over versterking gaan nadenken. Misschien ben je daar veel beter mee af.

pollyxx40

Ik hoef niet per se een ander laag. Dit zou volgens Richard een gevolg zijn als ik ze laat ombouwen.(idd eigenlijk een andere box dus)
Ik wil zo veel mogelijk horen wat er op de cd staat. Mocht een cd slecht zijn opgenomen (koop ik m meestal niet) dan speel ik m af op t systeem met 5.1 om dan maar zelf ruimtelijkheid te maken en draai ik naar meer bas of weet ik veel wat, om de muziek wat smakelijker te maken.
Het liefst, das soms ff zoeken, koop ik een "kwaliteit-CD". Een CD waar de maker zijn best heeft gedaan om het zo op CD te krijgen zoals het live ter oren kwam. Vandaar mijn voorkeur naar PM, maar voor de TV en "rommel-CD" wat af en toe wel een leuke melodie heeft of een lekker ritme, zal ik dus een andere versterker moeten hebben.

Marantz SC-11S1 | Marantz SM-11S1 | Marantz SA-11S2 | Marantz SR-7007 | The Rock | Inspiration

joep

Maar met het kopen van een andere versterker verbeter je je boxen niet.

pollyxx40

Citaat van: joep op september 01, 2012, 16:09:18
Maar met het kopen van een andere versterker verbeter je je boxen niet.
Mee eens.
De vraag was ook niet hoe verbeter ik m'n boxen.

Of je het er mee eens bent of niet, IK ben tevreden met de PP
Mocht dat een reden zijn voor jou om mij andere boxen te adviseren ipv versterker is dat uiteraard je goed recht.

Het geluid uit de bron zal ergens door een versterker moeten.
Stereo, receiver of versterker in de boxen.
De vraag is dan, welke zal in mijn geval naar de beste oplossing leiden.

Marantz SC-11S1 | Marantz SM-11S1 | Marantz SA-11S2 | Marantz SR-7007 | The Rock | Inspiration

joep

Sorry, mijn fout. Ik dacht dat je het geluid wilde verbeteren.

pollyxx40

Citaat van: joep op september 01, 2012, 16:22:51
Sorry, mijn fout. Ik dacht dat je het geluid wilde verbeteren.

Het topic gaat over welke versterker slim is. Met het oog op de kwaliteit stereo van de SR.
Je zal de draad wel zijn kwijt geraakt door alle offtopic berichten.

Geeft niets hoor, overkomt de besten

Marantz SC-11S1 | Marantz SM-11S1 | Marantz SA-11S2 | Marantz SR-7007 | The Rock | Inspiration

still life

CiteerDe vraag is dan, welke zal in mijn geval naar de beste oplossing leiden.

ik val in herhaling..  :-D

Citaat van: still life op augustus 31, 2012, 17:36:46
welkom polly,

het meest efficiënte antwoord voor je wensen is een SR (receiver) icm een UD
hiermee heb je 5.1 surround voor film (dvd/BR) & tv
daarnaast ook stereo-weergave voor muziek (cd/SACD)

inspelend op je vraag naar ruimtelijkheid, diepte is de vuistregel: opname, speakers & akoestiek
daarbij heb je enerzijds de optimalisatie via audyssey
anderzijds zul je nog een leuke speakerset een beetje correct moeten opstellen..


de beschreven sound v/e PM/SA combi zit besloten in het 2de stuk van mijn reply
dat bekom je evengoed met een deftig afgestelde SR/UD-combi
& budgetmatig zijn daar nu koopjes te doen..

als je concertvolumes wenst te beleven, gaat dat idd beter lukken met de premium set
The Splendour Of Music,  eclipsed by empty words & dead rhetoric ...

Marantz SR7005/CD5003/UD5005 --->  bi-amped Canton Vento 890 DC <--- sub-bass by yamaha YST-SW300

WimPeu

Ik zou voor de SR 7007 gaan. Grote misvatting dat dit soort versterkers niet goed in stereo zouden zijn. Scheelt je iig een bom duiten. Ik heb zelf de PM11 s1 direkt kunnen vergelijken met een Onkyo 3008 receiver en de verschillen waren marginaal. De 7007 heeft ook veel extra's tov een PM. Je kunt er surround mee draaien, als Dac gebruiken, met een app bedienen, muziek mee streamen, mat ADSY (Pro) een perfecte afstelling maken, multichannel DVD- A en SACD meer weergeven, na de nieuwe firmware ook Spotify gebruiken. Kan nog wel even door gaan.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

Marvin


still life

met die 90db-limit van tegenwoordig, eigenlijk ook al geen issue meer..  :-D
The Splendour Of Music,  eclipsed by empty words & dead rhetoric ...

Marantz SR7005/CD5003/UD5005 --->  bi-amped Canton Vento 890 DC <--- sub-bass by yamaha YST-SW300

WimPeu


Citaat van: WimPeu op september 01, 2012, 16:34:48
Ik zou voor de SR 7007 gaan. Grote misvatting dat dit soort versterkers niet goed in stereo zouden zijn. Scheelt je iig een bom duiten. Ik heb zelf de PM11 s1 direkt kunnen vergelijken met een Onkyo 3008 receiver en de verschillen waren marginaal. De 7007 heeft ook veel extra's tov een PM. Je kunt er surround mee draaien, als Dac gebruiken, met een app bedienen, muziek mee streamen, mat ADSY (Pro) een perfecte afstelling maken, multichannel DVD- A en SACD meer weergeven, na de nieuwe firmware ook Spotify gebruiken. Kan nog wel even door gaan.

Vergeet nog dat je naar mijn mening wel duidelijk de extra kwaliteit van een SA11 er op kunt horen.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

Maus

Citaat van: renes59 op september 01, 2012, 15:46:50
Een ander laag? dan zit je toch aan andere luidsprekers vast. Door ze om te laten bouwen naar actief verander je de luidsprekers niet, wel de versterking, of dat nut heeft?

Ja dat heeft nut, niet altijd want soms is een verbetering niet altijd beter.

Ik zou zelf wat gaan vergelijken met diverse versterkers. Als je actief gaat spelen kun je wat minder makkelijk vergelijken. Wellicht kun je beide versterkers eens op proef proberen?

pollyxx40

Citaat van: WimPeu op september 01, 2012, 16:37:30
Vergeet nog dat je naar mijn mening wel duidelijk de extra kwaliteit van een SA11 er op kunt horen.

Oké 1-1
Ik kreeg de indruk dat t verschil groot zou zijn tussen de pm en sr

Daarna kwam een hoop offtopic en jouw bewering maakt er 1-1 van.

Misschien, komt ie Joep, kan ik het verschil nawelijks horen met mijn speakers?
Tja daar kom ik natuurlijk ook alleen maar achter als ik het spul plaats en vergelijk.
Jij hebt neem ik aan ook goeie speakers en toch bijna geen verschil tussen pm en sr? :wink:

Ben benieuwd naar de reacties.

Dank voor wat tegengas en een nieuwe stand 1-1

Marantz SC-11S1 | Marantz SM-11S1 | Marantz SA-11S2 | Marantz SR-7007 | The Rock | Inspiration

WimPeu

Ik maak er geen wedstrijd van. De een hoort enorme verschillen en de ander niet of nauwelijks. Ik kan alleen mijn bevindingen melden. 1:1 met een goede receiver tov de PM11 was in mijn oren en die van mijn vrouw niet de investering waard zullen we maar zeggen. Over jouw speakers kan ik niks zeggen die ken ik niet. Als jij ze te gek vind klinken dan klinken ze toch te gek. Dat er bij John volgens mij nogal wat oud zeer meespeelt doet niks af aan jouw beleving mag ik hopen.

@ Joep
Kun je een link plaatsen (bronvermelding) van jouw quote?
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

joep

Citaat van: pollyxx40 op september 01, 2012, 17:13:20
Oké 1-1
Ik kreeg de indruk dat t verschil groot zou zijn tussen de pm en sr

Daarna kwam een hoop offtopic en jouw bewering maakt er 1-1 van.

Misschien, komt ie Joep, kan ik het verschil nawelijks horen met mijn speakers?
Tja daar kom ik natuurlijk ook alleen maar achter als ik het spul plaats en vergelijk.
Jij hebt neem ik aan ook goeie speakers en toch bijna geen verschil tussen pm en sr? :wink:

Ben benieuwd naar de reacties.

Dank voor wat tegengas en een nieuwe stand 1-1

O.k. ik zal erin trappen.

Op de eerste plaats heb ik niets tegen jouw speakers ik ken ze niet eens. Maar als je veel commentaar tegenkomt van serieuze mensen op het net dat je beter naar andere kunt omzien dan zouden die speakers niet mijn eerste keus zijn, maar goed.

Ik heb vroeger de SR-14 HT versterker gehad. Een uit de premium reeks welke iedereen toen de optimale combinatie vond als je stereo en HT uit één versterker wilde laten komen. Toen ik hem verruilde voor een PM-11s1 was het geluidsverschil enorm. Het is toch te begrijpen dat als een merk als Marantz nu voor 1600 euro een HT versterker moet bouwen met 7 x 125 watt versterkers aan boord en een berg super moderne elektronica je tegen een ander kostenplaatje aankijkt dan wanneer je voor 4000 euro een versterker moet bouwen met slechts 2 x 100 watt voor-eind versterker. Dus durf ik hier best te zeggen dat je mag verwachten dat een PM-11 van 4000 euro in stereo beter zal klinken dan een SR-7007.