ruimtelijkheid, diepte, muziek verschil PM 11S3 vs SR7007 of.....

Gestart door pollyxx40, augustus 31, 2012, 16:02:16

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 12 gasten bekijken dit topic.

JohnWx

Citaat van: mustang5.0 op september 01, 2012, 07:35:24
Dat zou ik gelijk doen.
En dan zou ik, als ze die nog hebben, een STS test CD erbij kopen.
De bas wordt er beter van, je kunt echt de ruimtelijkheid goed horen.
Je hoort dan precies waar welk instument staat links/recht iets omhoog of juist wat lager, zelf of iemand een beetje uit het midden staat te zingen.
Ik zou dan als ik jou was de test CD opzetten en luisteren, opschrijven wat je waar hoort.
Dan pas het boekje lezen, maar dat zal Gerbrant je ook wel vertellen.
Je beleeft je CD's helemaal opnieuw  :yes:

Ik had ze eerst passief, maar na 3 jaar om laten bouwen naar actief.
Ik heb ze dit jaar alweer 14 actief.
Je zal er zeker geen spijt van krijgen, ondanks dat er nog steeds veel negatief commentaar over die speakers is.
Natuurlijk zijn er betere te koop, maar die kosten dan ook 2 a 3 keer zoveel, 10.000 a 15.000 Euro.

Met vriendelijke groet Richard.

Ik heb de heer van Veen als een onbetrouwbaar en onplezierig mens ervaren in de handel dus ook als merk 
De dingen die hij zei over zijn klanten :-o weet ik bijna zeker dat 95% zijn PP naar de vuilststort brengt vandaag nog of in de buitenkachel stopt vanavond met een drankje en rustig nadenkt wat gaan we kopen

Enige wat de PP wel uniek maakt is de marge daar kan geen speakermerk aantippen maar dat kan je ook tot nadenken zetten  :?

Daarom is het ook nooit gelukt om "in store" te verkopen bij winkels van hifi tot meubel winkels tot grote bouwcentra's aan toe zoals Nijhof te Baarn

Persoonlijk denk ik dat er betere speakers zijn op de markt die de helft kosten van de PP maar is persoonlijk

Maar als jij zegt dat je cd's opnieuw beleeft worden kan 2 dingen betekenen die mag je zelf invullen.....

Maar als jij ervan kan genieten prima persoonlijk vind ik het waardeloos, kan niet eens een plantje op :-)




Joep je bent weer scherp  :wink:
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         Yamaha DUSON NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

JohnWx

Citaat van: pollyxx40 op september 01, 2012, 11:40:45
Euh...... iets met plank en missen????
Ik geloof dat t gaat om een beter laag gaat na het ombouwen van passief naar actief.
De cd is gewoon leuk om heel bewust op verschillende dingen te letten tijdens het luisteren.


Wat is een beter laag ? gaat het dan lager of harder ?
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         Yamaha DUSON NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

TurboMarco

Je zou met actieve filtering een paar db kunnen boosten ,maar goed zoals Rene terrecht opmerkte kan je ook met toonregeling stoeien (mits deze voorhanden is ) .
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

TurboMarco

(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

JohnWx

Citaat van: Marco op september 01, 2012, 12:09:47
Vrijwel iedere luidspreker is om te bouwen naar actief  :-)

http://hypex.nl/index.php?option=com_content&view=article&id=73&Itemid=92

JA maar niet zoals PP

Het Active systeem is voorzien van een electronisch fase-lineair cross-over en drie krachtige eindversterkers. Die eindversterkers zijn met zo kort mogelijke kabels rechtstreeks verbonden (of 10 cm meer kabel hoorbaar is) met de luidsprekerunits waardoor optimale controle ontstaat (dus door zulke korte kabels optimale controle). Aangesloten op een goede voorversterker levert dat een transparantie op die onvergelijkbaar is met welke passieve luidspreker dan ook. Het is alsof de luidspreker virtueel wordt en volledig in het niet verdwijnt.
Zelfs de akoestiek van de opname ruimte wordt hoorbaar en voelbaar (dat is knap dat kan alleen als je het afspeelt in de opname ruimte).
The Active PiedPiper is zeer geschikt voor de weergave van SONOS-systeem, I-pod en digitale radio (gelukkig).


Veel werk aan de winkel Marco  :wink:
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         Yamaha DUSON NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

TurboMarco

Euh John .....ik denk ....nee ik weet zeker dat ze bij Hypex hun huiswerk goed hebben gedaan .

Inbouw 2-weg/stereo versterker in UcD versterker techniek met SPDIF en USB ingangen. De schakel-versterker techniek heeft een zeer hoog rendement en lage uitgangsimpedantie. Dit is een moderne amplifier module die elke 2 of 3 weg speaker naar een hoger niveau tilt. De module kan stereo 2 speakers aansturen of 1 2-weg luidspreker aktief filteren. In combinatie met bijvoorbeeld een DS-1.2 subwoofer module kan een volledig aktief gefilterd 3-weg systeem geconstrueerd worden. Een groot voordeel van dit soort DSP-filter is het uitblijven van fase-verschuiving, normaal bij passieve filter techniek (tijdverloop tussen de tweeter en mid/woofer). Met de mogelijkheid vertraging toe te passen is met deze module een zeer 'fase-coherent' luidspreker systeem te realiseren.

Instelbaar als 2-weg aktief gefilterde module, gebrugt mono of stereo
• Volledig instelbaar via PC-software (inbegrepen)
• Volledige controle over de cross-over dmv software(real-time)
• 2x UcD100OEM versterker module
• Class D UcD design
• 2x 100Watt- 4 Ohm / 2x 60Watt - 8 Ohm
• Stereo analoog input (Cinch)
• Subwoofer uitgang (Cinch)
• THD @ 1Watt: max 0,01%
• THD 50Watt @ 4 Ohm: < 0,05%
• THD @ max power: < 0,15%
• Lage ruisvloer (-100dB)
• Automatische ingang detectie
• Compact design
• Gefilterde subwoofer uitgang, instelbaar via software
• TriggerLink connectie master / slave (alleen met 2 modules)
• Goed beveiligd
• Afmetingen: 115mm x 200mm x 60mm
• Gewicht: 1,6 kg
• Afstand bediening optioneel
HB
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

JohnWx


http://www.youtube.com/watch?v=PV86d7J8VF4


Filmpje gemaakt door F. de With u aller wel bekend alleen is de mening wel erg snel veranderd na 2/3 jaar of er zit een finacieel tintje aan  :wink:

lekker ook de commentaren (was zelf de eerste  :wink:)
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         Yamaha DUSON NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

JohnWx

Citaat van: Marco op september 01, 2012, 12:24:18
Euh John .....ik denk ....nee ik weet zeker dat ze bij Hypex hun huiswerk goed hebben gedaan .

Inbouw 2-weg/stereo versterker in UcD versterker techniek met SPDIF en USB ingangen. De schakel-versterker techniek heeft een zeer hoog rendement en lage uitgangsimpedantie. Dit is een moderne amplifier module die elke 2 of 3 weg speaker naar een hoger niveau tilt. De module kan stereo 2 speakers aansturen of 1 2-weg luidspreker aktief filteren. In combinatie met bijvoorbeeld een DS-1.2 subwoofer module kan een volledig aktief gefilterd 3-weg systeem geconstrueerd worden. Een groot voordeel van dit soort DSP-filter is het uitblijven van fase-verschuiving, normaal bij passieve filter techniek (tijdverloop tussen de tweeter en mid/woofer). Met de mogelijkheid vertraging toe te passen is met deze module een zeer 'fase-coherent' luidspreker systeem te realiseren.

Instelbaar als 2-weg aktief gefilterde module, gebrugt mono of stereo
• Volledig instelbaar via PC-software (inbegrepen)
• Volledige controle over de cross-over dmv software(real-time)
• 2x UcD100OEM versterker module
• Class D UcD design
• 2x 100Watt- 4 Ohm / 2x 60Watt - 8 Ohm
• Stereo analoog input (Cinch)
• Subwoofer uitgang (Cinch)
• THD @ 1Watt: max 0,01%
• THD 50Watt @ 4 Ohm: < 0,05%
• THD @ max power: < 0,15%
• Lage ruisvloer (-100dB)
• Automatische ingang detectie
• Compact design
• Gefilterde subwoofer uitgang, instelbaar via software
• TriggerLink connectie master / slave (alleen met 2 modules)
• Goed beveiligd
• Afmetingen: 115mm x 200mm x 60mm
• Gewicht: 1,6 kg
• Afstand bediening optioneel
HB

Had ook niet getwijfeld aan je  :-), maar hou je de kabels wel KORT ivm optimale geluidskwaliteit  8-)


thx en snel gedaan of was het plakken en knippen of standaard in je hoofd  notworthy
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         Yamaha DUSON NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

TurboMarco

copy paste  :-D

De weg naar Hypex had ik lang geleden al gevonden .
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

mustang5.0

Citaat van: renes59 op september 01, 2012, 11:53:19
toonregeling  frusty

Met een SR zou dat kunnen maar als je nu eens een versterker koop voor/eind waar geen toonregeling opzit  :no:

Maakt ook niet uit, ik zal het niet meer over Pied Pipers hebben  shutup
Er zijn op dit forum veel tegenstanders van deze speaker  :yes:

Met vriendelijke groet Richard  byebye

renes59

#40
Citaat van: mustang5.0 op september 01, 2012, 12:59:34
Met een SR zou dat kunnen maar als je nu eens een versterker koop voor/eind waar geen toonregeling opzit  :no:
Dan luistert men naar een cd zoals deze is en neemt men de klank voor lief. Ik heb een vv zonder toonregeling en mis het niet, al kan ik mij wel voorstellen dat er mensen zijn die er blij mee zijn.
Ik koop daarom ook geen STS cd's met ingebouwde loudness en galm zoals de maker daarvan het mooi vindt.
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

mountainbiker

Citaat van: John Wx op september 01, 2012, 12:25:53

http://www.youtube.com/watch?v=PV86d7J8VF4


Filmpje gemaakt door F. de With u aller wel bekend alleen is de mening wel erg snel veranderd na 2/3 jaar of er zit een finacieel tintje aan  :wink:

lekker ook de commentaren (was zelf de eerste  :wink:)
Heb het filmpje bekeken en krijg nou niet echt de drang om bij deze man een set speakers te kopen.Veel blahblah,gladde praat en marketing volgens mij en heeft hij ook veel verkoop trainingen gehad.Dat hij zelf klust aan deze speakers geloof ik ook niet.Krijg meer het akelige onderbuik gevoel dat die werkplaats een soort front-store/showroom is en dat de kasten en print ergens in een sociale werkplaats of in China in elkaar worden geflanst voor een habbekrats.Wat moet een set van deze speakers eigenlijk kosten?
versterker NAD D3020
Kef Q300
Denon pma1500AE

joep

1250 per stuk dacht ik. En dan lees je dit op het net.

Ik heb die pied pijpers ook eens een tijdje bij mij op bezoek mogen hebben en ze dus goed kunnen beluisteren. Ik heb ze toen vergeleken met een B&W DM 7 en een B&W EDM 220. ze hebben ongeveer het omgekeerde geluidsbeeld van de B&W DM 7. Die pied pijpers geven nauwelijks bas en een verschrikkelijk geschreeuw in het mid hoog. Ik heb mezelf even vermand en me even voorgenomen om wat langer te luisteren. Ik heb het een half uurtje weten uit te houden. Het verbaasd mij dat dat merk ermee weg komen om zo, n slecht product te fabriceren. Je vraagt je toch werkelijk af of die mensen daar wel de moeite nemen om zelf naar die luidsprekers te luisteren. Je hoort zo dat ze niet goed klinken. Ook die B&W DM 220 klonk stukken beter terwijl dat toch een aanmerkelijk goedkopere luidspreker is. Door de B&W DM 7 werden ze totaal weggespeeld, zowel op het hoog midden en laag.

afblijven dus.

pollyxx40

In mijn beleving is een beter laag niet in te stellen met een knopje.
Volume van de kast of techniek om deze ruimte te simuleren geeft denk ik meer laag.
Het scheidingsfilter moet goed zijn werk doen en de speakers van goede kwaliteit.
Als laatst heb je natuurlijk de luisterruimte en persoonlijke smaak.

Beter laag is voor mij; strakker, dieper en vooral voelbaarder (mmm vreemd woord)

Wel of geen voorstander van de PP zal me een worst zijn. Open zelf dan een topic over hoe goed of slecht je de box vindt. En al helemaal de technische ondersteuning, daar kan ik helemaal niets mee  nonono

Offtopic dus
Volgens mij is Gerbrant in de loop der jaren wel degenlijk commerciëler geworden. Zou ik ook doen denk ik  :-D

Ontopic
Ik heb nog wel een vraag. Los van welk merk, is er een mogelijkheid om dezelfde boxen met 2 verschillende versterkers aan te sturen?
Ik wil de speakers gebruiken voor een SR en PM. Uiteraard niet tegelijk.

Marantz SC-11S1 | Marantz SM-11S1 | Marantz SA-11S2 | Marantz SR-7007 | The Rock | Inspiration

renes59

Citaat van: pollyxx40 op september 01, 2012, 15:29:39
In mijn beleving is een beter laag niet in te stellen met een knopje.
Volume van de kast of techniek om deze ruimte te simuleren geeft denk ik meer laag.
Het scheidingsfilter moet goed zijn werk doen en de speakers van goede kwaliteit.
Als laatst heb je natuurlijk de luisterruimte en persoonlijke smaak.

Beter laag is voor mij; strakker, dieper en vooral voelbaarder (mmm vreemd woord)
Een ander laag? dan zit je toch aan andere luidsprekers vast. Door ze om te laten bouwen naar actief verander je de luidsprekers niet, wel de versterking, of dat nut heeft?
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.