ruimtelijkheid, diepte, muziek verschil PM 11S3 vs SR7007 of.....

Gestart door pollyxx40, augustus 31, 2012, 16:02:16

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 8 gasten bekijken dit topic.

pollyxx40

Hallo,

Ik ben op zoek naar een nieuw setje.
Op een of andere manier moet ik Marantz hebben.  :-D begrijpen jullie allemaal geloof ik.
Opzoek naar een versterker en een SACD-player.
Normaal gesproken niet zo'n probleem misschien, maar ik wil de tv met blu-ray player er ook op hebben.
Tenzij er een groot verschil is in muzikaliteit...... hoop van niet  :-o anders moet ik nog investeren in een pm en daarbij een sr  :cry:

Heeft iemand deze ervaring en wilt dit delen? Anders een link naar een ander topic?

Eerst maar eens uitzoeken welke versterker.( als het maar marantz is hihi) De SA lijkt me niet moeilijk. Toch?

Graag advies!

Mvg
Polly

PS Ik snap dat ik uiteidelijk koop met m'n eigen oren. Wil graag een beetje beslagen  violent1 te ijs komen, voor ik een winkel instap en ga luisteren  :roll:

Marantz SC-11S1 | Marantz SM-11S1 | Marantz SA-11S2 | Marantz SR-7007 | The Rock | Inspiration

JohnWx

Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         Yamaha DUSON NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

JohnWx

Grootste klank bepalers zijn de speakers en de akoestiek

En het liefst in je eigen ruimte beluisteren thuis
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         Yamaha DUSON NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

still life

welkom polly,

het meest efficiënte antwoord voor je wensen is een SR (receiver) icm een UD
hiermee heb je 5.1 surround voor film (dvd/BR) & tv
daarnaast ook stereo-weergave voor muziek (cd/SACD)

inspelend op je vraag naar ruimtelijkheid, diepte is de vuistregel: opname, speakers & akoestiek
daarbij heb je enerzijds de optimalisatie via audyssey
anderzijds zul je nog een leuke speakerset een beetje correct moeten opstellen..

beetje inlezen op het forum hier, het is allemaal uitvoerig beschreven  :-D
The Splendour Of Music,  eclipsed by empty words & dead rhetoric ...

Marantz SR7005/CD5003/UD5005 --->  bi-amped Canton Vento 890 DC <--- sub-bass by yamaha YST-SW300

JohnWx

Citaat van: still life op augustus 31, 2012, 17:36:46
welkom polly,

het meest efficiënte antwoord voor je wensen is een SR (receiver) icm een UD
hiermee heb je 5.1 surround voor film (dvd/BR) & tv
daarnaast ook stereo-weergave voor muziek (cd/SACD)

inspelend op je vraag naar ruimtelijkheid, diepte is de vuistregel: opname, speakers & akoestiek
daarbij heb je enerzijds de optimalisatie via audyssey
anderzijds zul je nog een leuke speakerset een beetje correct moeten opstellen..

beetje inlezen op het forum hier, het is allemaal uitvoerig beschreven  :-D

Whizzkid  :-P :-D


hoest met de SR7005 SL editie ?
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         Yamaha DUSON NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

still life

Citaat van: John Wx op augustus 31, 2012, 17:42:08

hoest met de SR7005 SL editie ?

fixed & good to go..
als een rots in de branding  :-D

(zal me set-topic dit weekend es proberen bij te werken)
The Splendour Of Music,  eclipsed by empty words & dead rhetoric ...

Marantz SR7005/CD5003/UD5005 --->  bi-amped Canton Vento 890 DC <--- sub-bass by yamaha YST-SW300

joep

Een SR7007 en een PM11s3 zijn beide fijne machines maar het is wel appels met peren vergelijken.
Hoewel er hier mensen zijn die het tegenspreken heb ik nog nooit een HT versterker gehoord die een goed stereo geluid kon voortbrengen en ook geen Stereo versterker die een goed HT geluid kan voortbrengen.
Verder mag je geen PM-11s3 en SA-11s3 vergelijken met een SR7007 en UD7007 set. Het gaat dan om een 2 kanalen versterker met een cd/sacd speler voor zo'n kleine 8000 euro vergelijken met een 7 kanalen versterker/radio/etc versterker en cd/dvd ect. speler samen voor de prijs van zo'n 3000 euro. Het ene is ook een premium product het tweede echter weer niet. Dus het beste is alle vier die dingen kopen. Dus ben je zo'n 11.000 euro kwijt. Tenminste als je reeds over goede boxen beschikt.

still life

Citaat van: joep op augustus 31, 2012, 18:06:57Dus het beste is alle vier die dingen kopen. Dus ben je zo'n 11.000 euro kwijt. Tenminste als je reeds over goede boxen beschikt.

:-D

maar een hele boel muziekdoosjes rijker..
nog wat leuke speakertjes/kabeltjes erbij & de 'worst' investment of the year bedraagt makkelijk +25k..

& dan staat dat nog steeds niet garant voor de gevraagde ruimtelijkheid, diepte, muziek  :angel:

The Splendour Of Music,  eclipsed by empty words & dead rhetoric ...

Marantz SR7005/CD5003/UD5005 --->  bi-amped Canton Vento 890 DC <--- sub-bass by yamaha YST-SW300

Marvin

Ik moet je toch tegen spreken Joep.


--Verstuurd zonder netwerk--

pollyxx40

Dank voor het welkom.

Ik ben op zoek naar een versterker. Ik hoopte dat de SR7007 een top geluid gaf.
Oke,  natuurlijk niet als de PM, maar euh...... hoopte dat ie in de buurt zou komen.
Ik wil geen blu-ray van marantz. Blu-ray is nog in volle groei en zal ik nog met m'n bestaande pan
asonic doen.
Speakers die ik heb zijn denk ik oké.
Ik heb nog geen sacd speler. Lijkt me top.
Pffff lastig.
Is het een overkill als je de sr7007 combineerd met een SA 11S3?
Oftewel een formule 1 wagen in de file? Een goede wijn in een plastic beker?

Marantz SC-11S1 | Marantz SM-11S1 | Marantz SA-11S2 | Marantz SR-7007 | The Rock | Inspiration

Marantz 81

Het is allemaal niet zo moeilijk koop je een SR7007 en UD7007 heb je alles in huis kun je ook lekker van je muziek genieten niks mis mee klinkt gewoon goed hoor  :yes:

Speakers is wel heel belangrijk en smaakgebonden ( welke heb je ) je acoustiek oppervlakte is ook van belang bij je keuze kwa grootte van de speakers mogelijkheid van opstellen enzv

Ben je een echte muziekliefhebber en wil je horen hoe snaren van een gitaar/viool enzv  bespeeld worden wat iemand met zijn stembanden doet de achtegrond zangers ook echt waarnemen wie waar op het podium staat de klank van instrumenten ,de kleinste nuance,s volledig meekrijgen breede diepte dynamiek en kracht in het geluid hebben dan moet je een PM11S3 en SA11S3 kopen  byebye en zal een SR7007 je echt teleurstellen

Marantz 81

#11
SA11S3 moet je echt niet aansluiten op een SR7007 ,compleet zonde van het geld

Zelf heb ik een SA11S1 gehad met PM15S1 en toen wou ik weer naar HT en SR6005 gekocht

Toen de SA11S1 aangesloten op de SR6005 ,zoals de laatste 3 regels in men laatste post was niet meer van toepassing maar een plat geluid zonder dynamiek enzv 

Dit was met Dynaudio Focus 220 speakers die dat laten horen en zulke apparatuur nodig hebben om tot zijn recht te komen

Indien je zeg een setje zuilen koopt van 1000 euro de set heeft zo,n 11 serie premium set ook niet zoveel zin ,het moet met elkaar in balans zijn

Dit is het beste advies wat ik je kan geven ,ik weet echt wel waar ik over praat na alles wat ik gehad en gehoord heb en dan ook een echte fijnproever zoals ze dat noemen bij iemand die van lekker eten houd , hou ik ook van  :-D


pollyxx40

Citaat van: Marantz 81 op augustus 31, 2012, 22:46:10
SA11S3 moet je echt niet aansluiten op een SR7007 ,compleet zonde van het geld

Mmm, daar kan ik wat mee. Thx    :wink:

Niet heel vaak, maar toch regelmatig wil ik idd kleine nuance's horen, de instrumenten kunnen plaatsen. Genieten van de ruimtelijkheid en de diepte in de muziek. De vingers over de snaren horen glijden op weg naar het volgende accoord.

Ik ben blij met m'n speakers but......
Ik heb passieve PiedPipers uit Haarlem. Ik zit er ook sterk aan te denken om ze om te laten bouwen naar actieve.

Heeft de SA11S3 eigenlijk een varabele uitgang? Anders moet ik gaan denken aan een voorversterker.

Marantz SC-11S1 | Marantz SM-11S1 | Marantz SA-11S2 | Marantz SR-7007 | The Rock | Inspiration

TurboMarco

Ik als horeca man met ruim 28jr ervaring heb toch met regelmaat zogenaamde fijnproevers meegemaakt die met blind proeven niet meer wisten waar ze mee te maken hadden .

Zo heb ik na jaren ervaring met heel veel verschillende audio apparatuur in alle prijsklassen ook een mening gevormt dat er o zo grote verschillen zijn ,tot ik tijdens een goed opgezette blinde luistertest niet meer wist waar ik naar luisterde ,en ja daar zat een cheap ass Sony en Onkyo receiver bij die het tegen een peperdure Densen pre/ev combi opnam ,dat zet je dan toch wel aan het denken of niet dan ??
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

Marantz 81

Over die blinde testen geloof ik wel dat heb ik al eens eerder gelezen waar het door komt weet ik niet en je moet ook objectief zijn vindt ik al blijft dat ook wel moeilijk omdat het persoonlijk is ,wat dat te gaat zou ik ook graag willen dat ik gelukkig zou zijn met de simpele Onkyo reciever en ud5005 die er nu nog staan al probeer ik het mezelf nog zo wijs te maken ik hoor echt grote verschillen tussen de premium apparatuur die ik eerst had en wat er nu staat

Daarom is voor mijzelf zo,n premium set elke cent waard  :-)