DUAL.

Gestart door HAL9000, augustus 09, 2012, 16:12:08

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

HAL9000

Ik soms ook een vreemde  dual op mijn tafel.  Ik zag  deze  staan, met een kanaal  defect.  Heb de  CR40  gekocht, nieuwe  elko's  erin gezet en bij beide versterkers  bias  gerepareerd.  Werkt als  nieuw!  pompom
Ook  Fm stereo  ontvang prima. houten behuizing  krasloos.


1969  elektronica  :-o



voeding oud.

Brommen bij aanzetten is nu wel weg.  :roll:

nieuw  en schoon.








Ik heb een hoop dual  apparatuur gezien,  beetje  eigenaardig spul.  Echter is  wel  alles  altijd netjes  gemaakt.
Je  hebt wat jongere  versterkers van uit  jaren 70 begin 80  met  voel knopjes.  NIET KOPEN!  al die  selector  ic's  gaan stuk en bestaan niet meer.
Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!

i2Paq

Jaren '70 design en ik vindt hem prachtig!

Nu nog een 1019 of een 1229 erbij en je hebt een prachtige retro set.

Daar vindt je zo een liefhebber voor.

Mooi werk maar weer  byebye
Het feit dat licht sneller gaat dan geluid kan mogelijk verklaren dat iemand een helder licht lijkt, totdat hij begint te praten...

HAL9000

Heb ook een CR50  aangeboden gekregen.  leuke  receivers  erg goede tuners ook,  Mooi vol geluid  in!.
Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!

Maus

Goed werk :)

Ik heb een CV1600 gehad waarvan alleen de tape monitor ingang nog werkte.
Voor de rest van de ingangen zat nog een of ander voorversterker ICtje wat waarschijnlijk stuk was. Samen met een maat uren zitten meten en proberen, geen verbetering. Ik heb 'm maar aan hem geschonken en hij gaat er misschien nog wat van maken.

HAL9000

Ik heb ook zo'n  type  gehad  alleen alle  selector  ingangen +  tape monitor  waren  digitaal.  Werkte inderdaad niet meer.
Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!

Cornelis1921

Een oud-vriend van mij had eind jaren '70 een DUAL HS60 (versterker/pick-up-combo) in witte slijplak, dat toe erg "in" was dat i.c.m. een marantz cassettedeck (ben dezelfde tegengekomen op het forum: "lampje bandteller").
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *