PM KI-Pearl

Gestart door kdt, augustus 05, 2012, 18:57:55

Vorige topic - Volgende topic

JohnWx

Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

SONY ES Yamaha DUSON NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

Zoldar

mijn vader had in 1983 al Marantz luidsprekers  :angel:
Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

Marantz 81

Citaat van: Zoldar op november 17, 2012, 23:40:21
mijn vader had in 1983 al Marantz luidsprekers  :angel:

Speakers weet ik niet meer maar wel marantz apparatuur in 85  :yes:

JohnWx

Dit gaat over lid zijn van een audioforum  8-) niet of we iets van Marantz hebben lezen is toch niet voor iedereen zo makkelijk blijkt maar weer
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

lo

Nee hoor, gaat over de PM KI-pearl  :yes:
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

JohnWx

Citaat van: lo op november 18, 2012, 10:50:44
Nee hoor, gaat over de PM KI-pearl  :yes:

Nee het ging in dit topic ontopic over wie er al lang topic was in offtopics of fora

topi

lo

Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

JohnWx

Citaat van: lo op november 18, 2012, 11:28:01
:schater: :schater:

ben nu zelf ook  :-o dus maar weer off uuuhhh on topic

Actionhost

Citaat van: Gust0 op november 14, 2012, 10:55:11
Ik heb gisteren denk ik nu toch wel dé allerlaatste Marantz KI PM Pearl mogen ontvangen ter vervanging van een KI PM Pearl Lite en ik moet KDT hélemaal bijtreden! Wat een sound zeg ik had precies dezelfde ervaring en was helemaal ondersteboven. Ik begin te geloven dat die "Lites" toch vooral een marketing verhaal was want dit is toch wel helemaal van een andere orde! De Pearl is niet eens ingespeeld en out of the box overtreft hij vele malen de Lite die trouwens net weg is en dus nog heel vers in m'n geheugen ligt.

Oude draadje, maar voor mij wel relevant. Dit verschil hoop ik dus ook in meer of mindere mate met de PM15s2 LE te ervaren!
PM-15s2 Limited Edition/SA-15s2 Limited Edition/Monitor audio RX6 (wit hoogglans)/Acoustic Signature WOW met 2M Blue/Van den Hul 3T "The Rock"/Van den Hul CS122/ Wireworld Stratus 5

Sonos Connect met Magna Ultimo Modificatie/Synology DS213

Actionhost

Citaat van: John Wx op november 14, 2012, 11:07:38

ps: 7 sec. is het max wat ons geheugen kan onthouden qua muziek (antoonbaar) maar beter een goede illusie dan een slecht geheugen  :-)

Dus als ik bij een maat van me naar zijn 15 jaar oude AKAI midi-setje luister van (toen) zo'n 200 gulden en dan naar huis rijd (zo'n 15 minuten rijden), dan weet ik niet of mijn set nou mooier klinkt of zijn setje?  (was immers langer dan 7 seconden geleden dat ik zijn setje hoorde)   :-)

Of begrijp ik het verkeerd?
PM-15s2 Limited Edition/SA-15s2 Limited Edition/Monitor audio RX6 (wit hoogglans)/Acoustic Signature WOW met 2M Blue/Van den Hul 3T "The Rock"/Van den Hul CS122/ Wireworld Stratus 5

Whisper.nl

Citaat van: Actionhost op mei 04, 2013, 16:38:38
Dus als ik bij een maat van me naar zijn 15 jaar oude AKAI midi-setje luister van (toen) zo'n 200 gulden en dan naar huis rijd (zo'n 15 minuten rijden), dan weet ik niet of mijn set nou mooier klinkt of zijn setje?  (was immers langer dan 7 seconden geleden dat ik zijn setje hoorde)   :-)

Of begrijp ik het verkeerd?

Yep dit is een correcte bingo. U mag door naar de volgende ronde.

Groet Whisper
De koffie " loopt"  sportiever wordt het niet

Actionhost

Citaat van: Whisper.nl op mei 04, 2013, 16:44:02
Yep dit is een correcte bingo. U mag door naar de volgende ronde.

Groet Whisper

Nee dan heb ik het toch goed begrepen. Complete onzin wat mij betreft. Bij subtiele verschillen durf ik dat best te geloven, maar niet bij grote verschillen zoals in mijn voorbeeld.

Whisper.nl

Citaat van: Actionhost op mei 04, 2013, 16:47:53
Nee dan heb ik het toch goed begrepen. Complete onzin wat mij betreft. Bij subtiele verschillen durf ik dat best te geloven, maar niet bij grote verschillen zoals in mijn voorbeeld.

+1

Groet Whisper
De koffie " loopt"  sportiever wordt het niet

Marvin

Het gaat natuurlijk om de kleine detaillering, niet de grove verschillen.

Actionhost

Citaat van: marvin op mei 04, 2013, 16:56:36
Het gaat natuurlijk om de kleine detaillering, niet de grove verschillen.

Dat moet wel....want ik heb nou niet als ik 's ochtends in mijn auto stap: klinkt deze autoradio en boxjes nou beter of mijn mooie setje thuis?  :wink: