Marantz 5025 deck bandteller lampje inbouwen

Gestart door baslobert, augustus 01, 2012, 21:09:35

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

baslobert

Hoi,

Ik ben van plan om bij de bandteller van de 5025 deck een lampje te plaatsen. 's Avonds als het wat donkerder is, is de bandteller moeilijk af te lezen. Wat extra verlichting maakt het wel makkelijker.

Ik kan kiezen voor een wit of blauw gloeilampje. Blauw is natuurlijk wel echt Marantz!

Ik heb even een test gedaan met een LED zaklamp. Dus de kleur(warmte) klopt misschien nog niet helemaal, maar het geeft wel een aardig idee.

Wat vinden jullie? Het is natuurlijk niet origineel wat ik wil doen, maar het is wel handig.

Hieronder het testresultaat.

Groeten,
Bas.

Paul

Idd blauw staat netter, wel een modificatie waar Ken niet opgekomen is.   :wink:  :-D
Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

Maus

Ik vind de blauwtint die ledjes geven net te 'PC tuning' achtig. Ik zou iets met een lampje en een kleurfiltertje proberen. Woon je in de buurt van een theater? Of in Rotterdam natuurlijk, dan kan ik je eventueel daaraan helpen ;)

HAL9000

Ik vind  dat  Wit  wel  netjes  staat,   sommige  cassettedecks  hadden  het ook zo  vroegar.
Dat  blauw kan je zien dat het nep is!!

Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!

SB_Marantz

Citaat van: Paul op augustus 01, 2012, 21:17:29
Idd blauw staat netter, wel een modificatie waar Ken niet opgekomen is.   :wink:  :-D


Kon Ken toen nog niet.  :-D
Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

SB_Marantz

Ik vind het blauwe niet eens zo verkeerd kijken, mooier dat het witte wat geel kijkt, althans op de foto.
Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

Cornelis1921

Citaat van: baslobert op augustus 01, 2012, 21:09:35
Hoi,

Ik ben van plan om bij de bandteller van de 5025 deck een lampje te plaatsen. 's Avonds als het wat donkerder is, is de bandteller moeilijk af te lezen. Wat extra verlichting maakt het wel makkelijker.

Ik kan kiezen voor een wit of blauw gloeilampje. Blauw is natuurlijk wel echt Marantz!

Ik heb even een test gedaan met een LED zaklamp. Dus de kleur(warmte) klopt misschien nog niet helemaal, maar het geeft wel een aardig idee.

Wat vinden jullie? Het is natuurlijk niet origineel wat ik wil doen, maar het is wel handig.

Hieronder het testresultaat.

Groeten,
Bas.
Hé, een oude bekende. Een oud-vriend van mij had ook zo'n 5025 deck eind jaren zeventig/begin jaren tachtig. Prima deck! Dat i.c.m. een witte Dual HS60 versterker/draaitafel-combi. :yes:
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

baslobert

Citaat van: Maus op augustus 02, 2012, 00:10:47
Ik vind de blauwtint die ledjes geven net te 'PC tuning' achtig. Ik zou iets met een lampje en een kleurfiltertje proberen. Woon je in de buurt van een theater? Of in Rotterdam natuurlijk, dan kan ik je eventueel daaraan helpen ;)

Dank je voor de tip.
Conrad verkoopt miniatuur blauwe gloeilampjes. Ik ga die eens proberen.
Maar welke kleur het wordt, weet ik nog niet. Ik denk eerder wit.

Bas.

baslobert

Citaat van: SB_Marantz op augustus 02, 2012, 00:29:53
Ik vind het blauwe niet eens zo verkeerd kijken, mooier dat het witte wat geel kijkt, althans op de foto.

Ja, is inderdaad een beetje geel. Dat komt waarschijnlijk door wat reflectie van een stickertje wat daar in de buurt zit. Die is goud/geel van kleur. Maar dat lossen we dan wel op.

Groet,
Bas.

jrm

Tsja, smaken verschillen, vind blauw sjieker staan.

baslobert

Dank je, voor alle meningen. Vanmiddag zijn de lampjes geleverd. Ik dacht eerst dat blauw goed was, maar dat vind ik eigenlijk niet passen. Voor de VU meters of tuner vind ik dat wel mooi.

Dus ik heb gekozen voor wit.

Hieronder vast een foto. Ik zal vanavond nog een foto plaatsen in avondlicht  :gaap:
Vind het zelf wel passen bij de achtergrond-verlichting van het cassette-deel.

Groeten,
Bas.

Paul

Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

baslobert

#12
Dit is het resultaat

En de lokatie van het lampje.

Groet,
Bas.


pietjepc

PM-15s1, SA-15s1, UD5005, TD160, XT6F

jrm