Voor de genen, die voordeliger aan een Beyerdynamic DT880 (Premium/ Euro 299,00 bij HOBOwebwinkel) willen komen is er de DT880 PRO met nagenoeg dezelfde specs (bijvoorbeeld exact dezelfde drivers), maar wel (iets) goedkoper - wordt op internet tegen iets minder dan Euro 205,00 aangeboden (4launch.nl). Nadeel is wel dat hij een spiraalsnoer heeft, maar dat zullen sommigen juist als een voordeel beschouwen.
Om de prestaties hoeft men aan de PRO niet voorbij te gaan t.b.v. de Premium, die zijn vrijwel gelijk aan elkaar en gewoon erg goed, ware het niet dat de Premium (2005) versie qua bouw meer geschikt is voor langdurig luisteren en een opener en transparanter geluid heeft*, en de PRO is wat steviger uitgevoerd voor specifiek studio- en stagegebruik - het zijn i.i.g twee hele fijne hoofdtelefoons - fijner dan de AKG K701 en zelfs ook fijner dan de Sennheiser HD600, hoewel het wel (af)wennen was van de overgang met de laatste. Vooral een hoger draagcomfort en het 'cleaner' en 'smoother' van het geluid vormen een duidelijke verbetering t.o.v. de HD600. Al gaf ik aanvankelijk aan dat het draagcomfort van de HD600 aan top stond, daar kom ik enigzins op terug; die van de DT880 ligt iets hoger.
* Daarom hebben HiFi-winkwels over algemeen alleen de de HiFi-versie (Premium) in het assortiment, voor de PRO moet met internet op of bij de "profie"-winkels zijn.
P.S. Voor alle duidelijkheid; ik bezit een DT880 Premium, gekocht tegen het bedrag van Euro 285,00 bij de Fa. Overgaauw in Leiden.