simpele uitleg speakerkabel

Gestart door jwx, juli 19, 2012, 09:24:05

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

rexp

John, het zou je sieren als je zelf wat onderbouwing geeft in plaats van weer de zoveelste link te trollen.

schieper

Zelf zou ik niet zo snel 80,- uitgeven voor een speaker kabel. Ik kan me voorstellen dat een andere weerstand, effect heeft op het doorgeven van het signaal. Met name de details in de hoge tonen. Maar volgens mij is dat echt te minimaal voor mijn set. Tenslotte verwacht ik eigenlijk dat volwassen speaker en versterker bouwers daar rekening mee hebben gehouden houden bij de bouw van hun systemen. En 1 kabel van 80,- zijn ook mooi weer 80 platen di eik kan ontdekken :-)
Music Fidelity M6
Marantz PM 7001 KI (also phono pre)
Marantz ST 6001
Marantz SA 7003
Quadral Platinum M4
Mitchell Technodec
Denon Dl-110

JohnWx

Citaat van: rexp op juli 19, 2012, 23:09:42
John, het zou je sieren als je zelf wat onderbouwing geeft in plaats van weer de zoveelste link te trollen.

waarom zou ik iets moeten onderbouwen ik deel alleen een link waarin een simpele uitleg staat over speakerkabels niks meer niks minder, ik ben niet diegene die begint over wellus of nietus  byebye
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

Cornelis1921

Citaat van: John Wx op juli 19, 2012, 23:47:34
waarom zou ik iets moeten onderbouwen ik deel alleen een link waarin een simpele uitleg staat over speakerkabels niks meer niks minder, ik ben niet diegene die begint over wellus of nietus  byebye
...en Ik [alleen] gooide geen olie op het vuur... :no: Nee, dat deden bijna alle participanten aan dit topic.
I know, ik ga wel weer in de hoek staan...:wink:
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Cornelis1921

#34
 stupid Wie betaaldt, die bepaaldt (en bewijst). James Randi heeft (dus) gelijk. Een definitieve dubbelblind test zou voor eens en altijd feit van fictie moeten kunnen scheiden. Maar wie gaan die test doen? Wie durft? Zou de vice-admiraal hiervoor nog te porren zijn. Audiofielen zijn net mensen, maar dan nog iets erger, ze beweren zelfs dat Van Nazareth over water heeft gelopen als dat helpt bij het "bewijzen" van hun gelijk. Ach, "de" waarheid bestaat nu eenmaal niet en ligt die dus ook niet ergens in het midden. Zelfs diegenen met z.g. "wetenschappelijke bewijzen" komen zitten er weleens meer dan de wetenschap lief is naast, neem de hele kwestie rond de visolie in (vette) vis: provitamines uit vette vis blijken niet preventief te werken tegen hart- en vaatziekten, terwijl dat op grond van "harde" wetenschappelijke "bewijzen" wel werd "aangenomen". Achteraf een fabel dus. Maar 'believers' hebben hier geen boodschap aan, vooral als zij al een klein fortuin hebben geïnvesteerd in zo'n gedachte. En dat is nu werkelijk de crux: toegeven dat het maar geloof is (geweest) dat men deed overtuigd zijn van een bepaalde opvatting en dat men tot zijn (grote) spijt ook een x bedrag (menig maal inderdaad een klein fortuin) heeft geïnvesteerd in iets dat achteraf niet meer dan een gedachte bleek te zijn.
Sorry, leuker kunnen we het niet maken, wel helderder.
Groet, Cor.
P.S. Truth is like a shallow river:  warm, fast, undeep and slippery.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

xander32

Citaat van: Cornelis1921 op juli 20, 2012, 05:46:21
stupid Wie betaaldt, die bepaaldt (en bewijst). James Randi heeft (dus) gelijk. Een definitieve dubbelblind test zou voor eens en altijd feit van fictie moeten kunnen scheiden. Maar wie gaan die test doen? Wie durft? Zou de vice-admiraal hiervoor nog te porren zijn. Audiofielen zijn net mensen, maar dan nog iets erger, ze beweren zelfs dat Van Nazareth over water heeft gelopen als dat helpt bij het "bewijzen" van hun gelijk. Ach, "de" waarheid bestaat nu eenmaal niet en ligt die dus ook niet ergens in het midden. Zelfs diegenen met z.g. "wetenschappelijke bewijzen" komen zitten er weleens meer dan de wetenschap lief is naast, neem de hele kwestie rond de visolie in (vette) vis: provitamines blijken niet preventief te werken bij hart- en vaatziekten, terwijl dat op grond van "harde" wetenschappelijke "bewijzen" wel werd "aangenomen". Achteraf een fabel dus. Maar 'believers' hebben hier geen boodschap aan, vooral als zij al een klein fortuin hebben geïnvesteerd in zo'n gedachte. En dat is nu werkelijk de crux: toegeven dat maar een geloof is (geweest) dat men deed overtuigd zijn van een bepaalde opvatting en dat men tot zijn (grote) spijt ook een x bedrag (menig maal inderdaad een klein fortuin) heeft geïnvesteerd in iets dat achteraf niet meer dan een gedachte bleek te zijn.
Sorry, leuker kunnen we het niet maken, wel helderder.
Groet, Cor.
P.S. Truth is like a shallow river, fast and undeep.

:roll:

JohnWx

Citaat van: Cornelis1921 op juli 20, 2012, 05:46:21
stupid Wie betaaldt, die bepaaldt (en bewijst). James Randi heeft (dus) gelijk. Een definitieve dubbelblind test zou voor eens en altijd feit van fictie moeten kunnen scheiden. Maar wie gaan die test doen? Wie durft? Zou de vice-admiraal hiervoor nog te porren zijn. Audiofielen zijn net mensen, maar dan nog iets erger, ze beweren zelfs dat Van Nazareth over water heeft gelopen als dat helpt bij het "bewijzen" van hun gelijk. Ach, "de" waarheid bestaat nu eenmaal niet en ligt die dus ook niet ergens in het midden. Zelfs diegenen met z.g. "wetenschappelijke bewijzen" komen zitten er weleens meer dan de wetenschap lief is naast, neem de hele kwestie rond de visolie in (vette) vis: provitamines blijken niet preventief te werken bij hart- en vaatziekten, terwijl dat op grond van "harde" wetenschappelijke "bewijzen" wel werd "aangenomen". Achteraf een fabel dus. Maar 'believers' hebben hier geen boodschap aan, vooral als zij al een klein fortuin hebben geïnvesteerd in zo'n gedachte. En dat is nu werkelijk de crux: toegeven dat het maar geloof is (geweest) dat men deed overtuigd zijn van een bepaalde opvatting en dat men tot zijn (grote) spijt ook een x bedrag (menig maal inderdaad een klein fortuin) heeft geïnvesteerd in iets dat achteraf niet meer dan een gedachte bleek te zijn.
Sorry, leuker kunnen we het niet maken, wel helderder.
Groet, Cor.
P.S. Truth is like a shallow river:  warm, fast, undeep and slippery.

mooi onderbouwd Cor  notworthy
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

jrm

Citaat van: Cornelis1921 op juli 20, 2012, 04:57:21
...en Ik [alleen] gooide geen olie op het vuur... :no: Nee, dat deden bijna alle participanten aan dit topic.
I know, ik ga wel weer in de hoek staan...:wink:

Klopt, waar rook is is vuur...
Dit zijn ook geen discussies meer over verschil in geluid (is niet te meten!) maar in perceptie en dat is nu toevallig bij iedereen anders  :-D :-D

JohnWx

Citaat van: jrm op juli 21, 2012, 11:14:05
Klopt, waar rook is is vuur...
Dit zijn ook geen discussies meer over verschil in geluid (is niet te meten!) maar in perceptie en dat is nu toevallig bij iedereen anders  :-D :-D

het is wel te meten volgens heer de With
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject