simpele uitleg speakerkabel

Gestart door jwx, juli 19, 2012, 09:24:05

Vorige topic - Volgende topic

JohnWx

Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

SONY ES Yamaha DUSON NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

JohnWx

Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

jrm

O, nee weer een verhaal a la Breem.

Conclusie stop je geld beter in akkoestiek, goede luidsprekers en veel cd's  :-D

contour

ach............. de zoveelste malloot die een site opent met een hoop onzin!
lees het stukje staande speakers maar eens: nadeel, kun je niet onopvallend plaatsen..haha :schater: :schater:
er staat niets maar dan ook niets onderbouwend in de gehele site!!
web en forum vervuiling(maar dat is mijn mening he) :-D

Rob
Buchardt S300 mk 2 SE;Marantz PM11S1;Marantz SA15S2;Chord Signature luidsprekerkabel;Verastarr silver signature interlink;Verastarr silver signature powercable;Powerlab G7powercable

JohnWx

Citaat van: contour op juli 19, 2012, 13:42:57
ach............. de zoveelste malloot die een site opent met een hoop onzin!
lees het stukje staande speakers maar eens: nadeel, kun je niet onopvallend plaatsen..haha :schater: :schater:
er staat niets maar dan ook niets onderbouwend in de gehele site!!
web en forum vervuiling(maar dat is mijn mening he) :-D

Rob

Ik lees het toch anders en juist wel onderbouwend en ik zie nergens onzin staan ik denk dat het voor veel mensen weer balen is als ze zoiets lezen en dure kabels hebben gekocht

Jij kan die miljoen dollar ook nog steeds winnen hoor

JohnWx

Er word zelfs bron en naam vermeld over marketing en misleiding van mensen over dure kabels  :gaap:

JohnWx

Citaat van: jrm op juli 19, 2012, 10:40:37
O, nee weer een verhaal a la Breem.

Conclusie stop je geld beter in akkoestiek, goede luidsprekers en veel cd's  :-D

Er staat nergens in dat je moet investeren in kabels etc. dus ik snap je conclusie niet

En de site van Breem heb ik nog niet op een fout kunnen betrappen en alles in onderbouwd

Wel de mensen die het niks vinden maar geen argumentatie hebben en alleen maar zeggen ik hoor het toch

contour

heb je het stuk over luidsprekers ook gelezen?? :schater:
wat een hoop bullshit!!
en ja ik geloof(omdat ik het waarneem) in verschil in bekabeling.
nuance, daar hebben we het wel over...net wat meer lucht, iets fraaier hoog, net wat strakker laag, een net wat betere focus ga maar door.
maar eerlijk is eerlijk, niet tegen elke prijs.
ook ik ben begonnen met goedgope kabeltjes...het groeit met de jaren
ieder mag zijn eigen mening hebben, maar dit soort geneuzel is onzin!!
in de VS kun je met gemak een rechtzaak aanspannen indien een product niet doet wat het belooft in advertentie e.d
stel een groepje samen(want het kost wat) en span een rechtzaak aan tegen al die kabelproducenten.
kletsen kan iedereen, maar waarom is zo een rechtzaak nooit van de grond gekomen??
te duur??
ach er zijn zat mensen die een tientje in willen leggen.....
ik lees de bevindingen wel

greetz
Rob
Buchardt S300 mk 2 SE;Marantz PM11S1;Marantz SA15S2;Chord Signature luidsprekerkabel;Verastarr silver signature interlink;Verastarr silver signature powercable;Powerlab G7powercable

Cornelis1921

Citaat van: John Wx op juli 19, 2012, 15:41:31
Er staat nergens in dat je moet investeren in kabels etc. dus ik snap je conclusie niet

En de site van Breem heb ik nog niet op een fout kunnen betrappen en alles in onderbouwd

Wel de mensen die het niks vinden maar geen argumentatie hebben en alleen maar zeggen ik hoor het toch
:yes: Cor.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

xander32

Citaat van: John Wx op juli 19, 2012, 15:41:31

... en als ik een verschil hoor is dat mijn eigen ervaring en daarmee mijn eigen waarheid, ongeacht welke beweringen/argumenten van wie dan ook  :wink:.

Cornelis1921

Citaat van: xander32 op juli 19, 2012, 17:53:12
... en als ik een verschil hoor is dat mijn eigen ervaring en daarmee mijn eigen waarheid, ongeacht welke beweringen/argumenten van wie dan ook  :wink:.
Keep on dreaming, Robert.  :-) Hoe duurder de kabels hoe "groter" en "hoorbaarder" de verschillen met de goedkopere kabels zijn. Echte meerwaarde zit 'm in de akoestiek en de kwaliteit van de luidsprekers.  :angel:
Ik ben niet gek, ik ben een muziekliefhebber...  :wink: :mrgreen:

De enige juiste titel voor dit topic moet dan ook zijn: "simpele uitleg Speaker[kabel](ge)bak(k)el(ei)".... :-D
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

xander32

Citaat van: Cornelis1921 op juli 19, 2012, 18:04:47
Keep on dreaming, Robert.  :-) Hoe duurder de kabels hoe kleiner en onhoorbaarder de onderlinge verschillen. Echte meerwaarde zit 'm in de akoestiek en de kwaliteit van de luidsprekers.  :angel:
Ik ben niet gek, ik ben een muziekliefhebber...  :wink: :mrgreen:

De enige juiste titel voor dit topic moet dan ook zijn: "simpele uitleg Speaker(ge)bak(k)el(ei)".... :-D
Cor (als we toch persoonlijk gaan worden :wink:), dit draadje gaat over ls. kabel en niet of er andere/betere/meer zinvolle uitgaven zijn te bedenken ...

Ik heb persoonlijk verschillen in kabels ervaren, wat een ander daar van vindt/denkt doet totaal niets af aan mijn eigen ervaren, punt.

Dat een aanpassing inzake akoestiek of een ingreep t.a.v. plaatsing (=kostenloos) veel effectiever is heb ik ook reeds zelf ervaren. Dat is echter m.i. niet de discussie in dit draadje.

Cornelis1921

Sorry Robert notworthy, ik wist dat je hierop  :gaap: zou doen, Mijn excuses. Natuurlijk spelen persoonlijke ervaringen een belangrijke zoniet de belangrijkste rol. Doch ik stelde mijn opmerking in het algemeen. Die is van ondergeschikt belang maar wordt maar al te vaak als enige waarheid beschouwd. Muziekbeleving is en blijft in de eerste en laatste plaats een subjectieve kwestie. Daarom heb jij gelijk en niet ik.  byebye, Cor.

contour

Citaat van: Cornelis1921 op juli 19, 2012, 17:42:30
:yes: Cor.
na zeer uitgebreid luisteren en proberen Cor...
blijkbaar iets wat jou te boven gaat(als je toch persoonlijk wilt worden)
ook blind gedaan(toen viel o.a de VD Hull en de Nordost Red dawn af, allebei de personen vonden dat in mijn set een mindere kabel)
jij hoort het niet/wil het niet horen, what ever...sluit je aan bij de groep die een rechtzaak gaat aanspannen.
artikels zoals boven aangegeven worden alleen maar op dit forum geplaatst om een uitspraak te ontlokken, dat wordt gedaan en je geeft direct tegengas.
en die zogenaamde buitenlandse kenners, die kunnen ook geen enkel argument verzinnen om een rechtzaak te beginnen.zij weten wel beter, dat winnen ze niet!!
succes

Rob

Cornelis1921

Citaat van: Cornelis1921 op juli 19, 2012, 18:04:47

De enige juiste titel voor dit topic moet dan ook zijn: "simpele uitleg Speaker[kabel](ge)bak(k)el(ei)".... :-D
Ik herhaal...