PM7004 vs. Rega Brio-R op Focal floorstanders? Help!

Gestart door Speeddemon, juli 16, 2012, 22:38:51

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

still life

The Splendour Of Music,  eclipsed by empty words & dead rhetoric ...

Marantz SR7005/CD5003/UD5005 --->  bi-amped Canton Vento 890 DC <--- sub-bass by yamaha YST-SW300

Robino

Citaat van: still life op augustus 21, 2012, 15:25:43
:yes:

:no:  verkoopspraatjes allemaal..

zoals eerder vermeld, als je dan toch wil spenderen:
stop je centen in betere speakers..

Arcam kost mij honderden euro's meer (Arcam A18 met Fm 17 cd speler) tov NAD C356 met C546 cd speler. Denk toch dit verschil in de akoestiek te steken.....

Speeddemon

Citaat van: Robino op augustus 21, 2012, 15:26:08
Heb ik dat nog niet gezegd? Mooie versterker die lovende kritieken krijgt (zie ook WhatHifi), maar is voor mij te scherp.
Rega te scherp, maar NAD overweeg je wel?  :|
Heb je de Rega gehoord op MA speakers?
Marantz CD6004 | Logitech Squeezebox Touch-->Atlas Equator MKII-->Rega Brio-R-->Kimber 4VS-->Focal 816W

'78 Marantz set:
2100 Tuner | 5030B Cassette Deck | 1122DC Stereo Amp + CD6002 ('09) + Technics SL1401

gerard

Citaat van: Robino op augustus 21, 2012, 15:26:08
Heb ik dat nog niet gezegd? Mooie versterker die lovende kritieken krijgt (zie ook WhatHifi), maar is voor mij te scherp.

Draai je luidsprekers maar eens iets 'naar buiten' tov je huidige situatie en je merkt dat het hoog minder aanwezig wordt; off axis gaat het vaak snel naar beneden met het hoog. Ben je gelijk je scherpte wat kwijt en klinkt het dus iets donkerder.

Lijkt me stug dat de Brio R het hoog benadrukt :| past niet echt binnen het rega plaatje.
Maar goed, ik heb met die combi geen luister ervaring.
Marantz DV6600vm & Musical Fidelity X-DAC / Rega Mira3 & Radio3 / Monitor Audio RS6 (met loodbitumen en Twaron) /  Nordost Flatline Gold luidsprekerkabels / diverse zelfbouwkabeltjes

Robino

En je kunt ook niet alles beluisteren en met je speakers naartoe slepen. De dichtsbijzijnde dealer van een Rega Brio zit op meer dan een uur rijden van mij. En heeft geen MA speakers.
Kan nog wel naar een Roksan Kandy K2 versterker luisteren. Deze dealer zit dicht in de buurt.

JohnWx

Citaat van: Robino op augustus 21, 2012, 15:26:08
Heb ik dat nog niet gezegd? Mooie versterker die lovende kritieken krijgt (zie ook WhatHifi), maar is voor mij te scherp.

Nee die worden ook niet gesponsord in de UK  :evil:
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.


Speeddemon

Citaat van: John Wx op augustus 21, 2012, 17:12:52
Nee die worden ook niet gesponsord in de UK  :evil:
Ook in Duitsland (Audio/Stereoplay), Australië en de US werd de Brio-R steeds zo'n beetje als 'best in its class' gereviewed.
Ik ben het met je eens dat Whathifi zeer (Brits) éénkennig is, maar in het geval van de Brio lijkt dit terecht.

Overigens; zo'n goede versterker als het is, is het niet allemaal rozengeur;
-aangezien er rond de ringkerntrafo geen 'verdoezelende filtering' zit, kun je de volume potmeter (wanneer met de remote aangestuurd) soms horen op 1 van de speakers, afhankelijk van de gevoeligheid en tweeter.
-bij de allerlaagste volumestanden (onder 'half 8') trekt de balans wat naar links.
-persoonlijk vond ik de match tussen Brio-R en 816W wel iets beter dan met de 716V. Alleen het prijsverschil koop je een 2e amp voor...  :|

Maar goed, de NAD's (326/356) worden in China gemaakt, Rega netjes in de UK. (Arcam ook trouwens, maar heb ik helaas ook nog nooit gehoord).
Marantz CD6004 | Logitech Squeezebox Touch-->Atlas Equator MKII-->Rega Brio-R-->Kimber 4VS-->Focal 816W

'78 Marantz set:
2100 Tuner | 5030B Cassette Deck | 1122DC Stereo Amp + CD6002 ('09) + Technics SL1401

SB_Marantz

Wat bedoel jij met verdoezelend filter rond de trafo?
Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

JohnWx

Citaat van: Speeddemon op augustus 21, 2012, 17:29:51

Maar goed, de NAD's (326/356) worden in China gemaakt, Rega netjes in de UK. (Arcam ook trouwens, maar heb ik helaas ook nog nooit gehoord).

Bijna alles word in China gemaakt als de eind controle maar goed is, Rega word ook alleen maar geassembleerd in UK
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

TurboMarco

Citeer-aangezien er rond de ringkerntrafo geen 'verdoezelende filtering' zit, kun je de volume potmeter (wanneer met de remote aangestuurd) soms horen op 1 van de speakers, afhankelijk van de gevoeligheid en tweeter.

Aangezien de aarde niet geheel ovaal is treed er versmuffeling op wat een nadelig effect heeft op onze audio apparatuur ,daarom is het aan te raden om fusees in de versterker te lassen ,de ringkerntrafo alsmede de blokkerntrafo verdoezeld dan ook geen driedimensionaal continium rond de polen .

(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

Zoldar

probeer eerst eens wat gratis tweaks zoals:

- minder toe in zodat je niet de volle laag krijgt van de tweeters
- probeer op je achtermuur wat op te hangen zodat je wat minder hoog/mid weerkaatsing krijgt. als je niets kunt ophangen aan de muur kun je ook een wasrek neerzetten met audiofiele was  :mrgreen:

mocht dat allemaal geen soelaas bieden toch ff een amp lenen van de dealer of mischien dat iemand op mp?

of he, lekker spelen met kabeltjes  :angel:
Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

TurboMarco

(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

JohnWx

Citaat van: Marco op augustus 21, 2012, 19:58:22
Aangezien de aarde niet geheel ovaal is treed er versmuffeling op wat een nadelig effect heeft op onze audio apparatuur ,daarom is het aan te raden om fusees in de versterker te lassen ,de ringkerntrafo alsmede de blokkerntrafo verdoezeld dan ook geen driedimensionaal continium rond de polen .


jij zegt het  8-)
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Speeddemon

Citaat van: SB_Marantz op augustus 21, 2012, 17:46:29
Wat bedoel jij met verdoezelend filter rond de trafo?
Dat in goedkopere versterkers soms allerhande filtering (tegen ripple ofzo) wordt toegepast, om randeffecten van de trafo teniet te doen.
Ik had begrepen dat ringkerntrafo's storingsgevoeliger waren, maar dat de filtering negatieve effecten op het audiosignaal kan hebben; dus ringkerntrafo zonder die filtering zou een puurder signaal geven, wat alleen wel gevoeliger voor storing was.

@ Marco: no need om er weer een audiofiele dooddoener van te maken.  :? Volgens mij was het zelfs op dit forum, Cor misschien, die dat verschil aanhaalde toen ik me hardop afvroeg hoe een PM6004 wel een ringkerntrafo had, maar een PM7004 niet.
Marantz CD6004 | Logitech Squeezebox Touch-->Atlas Equator MKII-->Rega Brio-R-->Kimber 4VS-->Focal 816W

'78 Marantz set:
2100 Tuner | 5030B Cassette Deck | 1122DC Stereo Amp + CD6002 ('09) + Technics SL1401