PM7004 vs. Rega Brio-R op Focal floorstanders? Help!

Gestart door Speeddemon, juli 16, 2012, 22:38:51

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Speeddemon

Citaat van: gerard op augustus 20, 2012, 23:14:39
Ik vond het in ieder geval wel wat uitmaken van een sr4600 naar m'n rega.

Dat is ook wel een ander verschil; van een (instap-?)surround receiver naar een dedicated stereo-amp.  :oops:
Marantz CD6004 | Logitech Squeezebox Touch-->Atlas Equator MKII-->Rega Brio-R-->Kimber 4VS-->Focal 816W

'78 Marantz set:
2100 Tuner | 5030B Cassette Deck | 1122DC Stereo Amp + CD6002 ('09) + Technics SL1401

JohnWx

Citaat van: Speeddemon op augustus 21, 2012, 09:34:24
Dat is ook wel een ander verschil; van een (instap-?)surround receiver naar een dedicated stereo-amp.  :oops:

Verwonder mij nog steeds over die grote verschillen in versterkers

Waarom zou een SR4600 anders klinken dan een "gewone" versterker denk dat er dan iets niet goed staat ingesteld
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

JohnWx

Citaat van: SB_Marantz op augustus 21, 2012, 01:27:27
Want?

?

En dan hebben we het nog steeds over hifi in de "onderste regionen" qua prijs, wat zal er wel niet gebeuren als de ML de Krells de Accuphasen de "betere" lijn van Kennie Ayre en niet te vergeten Kanzy van 50000 eurootjes uit Holland
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

JohnWx

http://www.google.nl/search?hl=nl&q=%27Tot+u+spreekt+de+kamer%27


dit lezen en je gaat alles in een ander perspectief zien, denk ik qua beetje dit beetje dat kabeltje zus en zo en andere amp want klinkt wat meer of trager
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

gerard

Citaat van: Speeddemon op augustus 21, 2012, 09:34:24
Dat is ook wel een ander verschil; van een (instap-?)surround receiver naar een dedicated stereo-amp.  :oops:


Mee eens, maar vond het wel de moeite waard.

Citaat van: John Wx op augustus 21, 2012, 10:08:51
Verwonder mij nog steeds over die grote verschillen in versterkers

Waarom zou een SR4600 anders klinken dan een "gewone" versterker denk dat er dan iets niet goed staat ingesteld

Tja zeg het maar.
SR op pure direkt; nadruk lag voor mijn gehoor bij de hoge en lage tonen, daartussen wat dun.
Na een tijdje begin je daar steeds meer aan te storen.

Bij rega in balans en ook op laag volume een vol geluid zonder dat je naar een loudness knop gaat zoeken (die er niet opzit en ook geen andere regelaars)
Gewoon prettiger bij langer luisteren, minder 'opvallend' zeg maar.

Ik wil wel weer eens overstappen naar surround, vooral bij een filmpje vind ik stereo nog wel eens beperkt.
Tzt opzoek naar een leuke ht receiver die mij ook bij stereo kan plezieren :-) Anthem?
Marantz DV6600vm & Musical Fidelity X-DAC / Rega Mira3 & Radio3 / Monitor Audio RS6 (met loodbitumen en Twaron) /  Nordost Flatline Gold luidsprekerkabels / diverse zelfbouwkabeltjes

Speeddemon

Citaat van: John Wx op augustus 21, 2012, 10:08:51
Verwonder mij nog steeds over die grote verschillen in versterkers

Waarom zou een SR4600 anders klinken dan een "gewone" versterker denk dat er dan iets niet goed staat ingesteld
Een Ferrari brengt je ook van A naar B, net zoals een Volkswagen Lupo. 1 keer raden welke ik liever in de stad en welke ik op het circuit wil rijden.

Ze zijn gemaakt voor verschillende functionaliteit en qua prijs ook nog eens vergelijkbaar (de versterkers dan), dus als de 1 allerlei AV decoding/switching extra heeft, is er ergens anders op beknibbeld, nietwaar?
Marantz CD6004 | Logitech Squeezebox Touch-->Atlas Equator MKII-->Rega Brio-R-->Kimber 4VS-->Focal 816W

'78 Marantz set:
2100 Tuner | 5030B Cassette Deck | 1122DC Stereo Amp + CD6002 ('09) + Technics SL1401

Robino

Ik kreeg een tip om icm met de MA RX 6 speakers niet voor NAD te gaan, maar voor de Arcam A18. Kent iemand deze versterker?

JohnWx

Citaat van: Speeddemon op augustus 21, 2012, 13:30:33
Een Ferrari brengt je ook van A naar B, net zoals een Volkswagen Lupo. 1 keer raden welke ik liever in de stad en welke ik op het circuit wil rijden.

Ze zijn gemaakt voor verschillende functionaliteit en qua prijs ook nog eens vergelijkbaar (de versterkers dan), dus als de 1 allerlei AV decoding/switching extra heeft, is er ergens anders op beknibbeld, nietwaar?

Dat gaat niet op vind ik een auto vergelijk, een versterker of het nu een receiver is of ht receiver ze moeten de weergave doorgeven niks meer niks minder

Stereo blijft stereo daar verander je niks aan en daar zijn normen voor en elke versterker voldoet aan die norm

Maar als er mensen dingen meer of anders horen prima maar wetenschappelijk kan het niet en word nog eens bevestigd door mensen die die dingen zelf ontwerpen zoals de welbekende meneer Walker, niet de eerste de beste

Ga je een vergelijk maken met een "echte" versterker uit de top lijn van de high end merken dan kan ik er nog in mee gaan dat de beste onderdelen gebruikt zijn maar in een SR zitten dezelfde onderdelen als een PM7004 aan cinchbussen tin voor het stereo gedeelte denk zelfs dat het een ontwerp is wat het zelfde is

Maar nogmaals als mensen verschil horen is het prima voor mij maar ga niet zeggen dat het zo is behalve voor diegene

John
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

JohnWx

Citaat van: Robino op augustus 21, 2012, 13:43:36
Ik kreeg een tip om icm met de MA RX 6 speakers niet voor NAD te gaan, maar voor de Arcam A18. Kent iemand deze versterker?

Waarom geen NAD maar wel ARcam wat zou de meer of minderwaarde zijn volgens diegene, ben benieuwd
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Robino

Arcam zou qua opbouw beter in elkaar zitten en prettiger klinken met MA RX 6. Vooral in het hoog bij het weergeven van metal. Iets warmer en minder helder dan NAD. Moet zeggen dat ik nog nooit Arcam heb gehoord.

JohnWx

http://www.google.nl/search?hl=nl&q=%27Tot+u+spreekt+de+kamer%27

Lees dit eens door of anders op Breem.nl wat dingen tot je nemen, lees ook in het stukje van Peter Walker iets over ons geheugen
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Robino

Ja; weet het, akoestiek is ontzettend belangrijk. En dat is bij mij nog wel voor verbetering vatbaar. Moderne toch wel harde ruimte met houten vloer. Mijn ouders hadden vroeger dikke vloerbedekking en van die dikke overgordijnen. Akoestisch was het perfect.

Vind Arcam wel aan de prijs. NAD is prijstechnisch wel veel aantrekkelijker. Eerlijk gezegd; ligt Arcam boven het budget. Maar las het echt lekkerder klinkt dan NAD?

Speeddemon

Citaat van: Robino op augustus 21, 2012, 15:15:19
Ja; weet het, akoestiek is ontzettend belangrijk. En dat is bij mij nog wel voor verbetering vatbaar. Moderne toch wel harde ruimte met houten vloer. Mijn ouders hadden vroeger dikke vloerbedekking en van die dikke overgordijnen. Akoestisch was het perfect.

Vind Arcam wel aan de prijs. NAD is prijstechnisch wel veel aantrekkelijker. Eerlijk gezegd; ligt Arcam boven het budget. Maar las het echt lekkerder klinkt dan NAD?
Is er een reden om de Brio-R niet in je zoektocht op te nemen? Je lijkt 'm een beetje te ontwijken...   nopompom
Marantz CD6004 | Logitech Squeezebox Touch-->Atlas Equator MKII-->Rega Brio-R-->Kimber 4VS-->Focal 816W

'78 Marantz set:
2100 Tuner | 5030B Cassette Deck | 1122DC Stereo Amp + CD6002 ('09) + Technics SL1401

still life

Citaat van: Robino op augustus 21, 2012, 15:15:19
Ja; weet het, akoestiek is ontzettend belangrijk. En dat is bij mij nog wel voor verbetering vatbaar. Moderne toch wel harde ruimte met houten vloer. Mijn ouders hadden vroeger dikke vloerbedekking en van die dikke overgordijnen. Akoestisch was het perfect.


:yes:

Citeer
Vind Arcam wel aan de prijs. NAD is prijstechnisch wel veel aantrekkelijker. Eerlijk gezegd; ligt Arcam boven het budget. Maar las het echt lekkerder klinkt dan NAD?

:no:  verkoopspraatjes allemaal..

zoals eerder vermeld, als je dan toch wil spenderen:
stop je centen in betere speakers..
The Splendour Of Music,  eclipsed by empty words & dead rhetoric ...

Marantz SR7005/CD5003/UD5005 --->  bi-amped Canton Vento 890 DC <--- sub-bass by yamaha YST-SW300

Robino

Heb ik dat nog niet gezegd? Mooie versterker die lovende kritieken krijgt (zie ook WhatHifi), maar is voor mij te scherp.