HELP! Het casco van mijn SA8003 staat onder (laag)spanning.

Gestart door Cornelis1921, juli 09, 2012, 03:49:29

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

Cornelis1921

HLP HLP HLP
Het casco van mijn 18 maanden oude SA8003 staat in gebruik (power ON) onder (laag)spanning en geeft dat ook door aan de versterker. :oops: Wat is er mogelijk aan de hand en wat kan/moet er aan gedaan worden? :eerie: stupid
Alvast bedankt notworthy en groet, Cor.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Exxar

18 maand oud? Binnen brengen en laten uitzoeken onder garantie.

gerard

Kan ook (weersafhankelijk) statisch elektriciteit zijn; "schokje" bij het aanraken ??
Marantz DV6600vm & Musical Fidelity X-DAC / Rega Mira3 & Radio3 / Monitor Audio RS6 (met loodbitumen en Twaron) /  Nordost Flatline Gold luidsprekerkabels / diverse zelfbouwkabeltjes

jowa

 stupid Even op je blote voeten checken of dit zo is.

Ik heb het meegemaakt dat ik statisch werd opgeladen door de stoel waar ik tijdens een luistersessie in zat.
Als ik vervolgens opstond om de versterker harder/zachter te zetten, zag je gewoon letterlijk de vonk overvliegen naar de versterker. De schakelelektronica van die versterker vond dat niet fijn  :no:
Dat merk maar niet gekocht.

JohnWx

stekker omdraaien ?


ik heb het ook wel is en dan weer niet maar vooral met onweer in de lucht op een of andere manier


ik zeg gewoon draaien met de spelert
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

mustang5.0

Citaat van: jowa op juli 09, 2012, 12:59:51
stupid Even op je blote voeten checken of dit zo is.

Ik heb het meegemaakt dat ik statisch werd opgeladen door de stoel waar ik tijdens een luistersessie in zat.
Als ik vervolgens opstond om de versterker harder/zachter te zetten, zag je gewoon letterlijk de vonk overvliegen naar de versterker. De schakelelektronica van die versterker vond dat niet fijn  :no:
Dat merk maar niet gekocht.

Tja dit herken ik zeker  :-(
Sportschoenen en een nylon trainingsbroek in een lederen stoel, gegarandeerd dat de vonken overspringen als ik iets van metaal aanraak, en knetteren pfffff  HLP
Daarom gebruik ik de afstandsbediening, en dan gaat het af en toe nog mis als ik een schijfje in mijn UD7006 plaats  frusty

Cornelis1921

#6
 redface redface redface redface redface redface redface redface redface redface redface redface redface redface
SORRY SORRY SORRY SORRY SORRY!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Het ligt niet aan de spelert maar aan mijn (on)vermogen tot zuiver waarnemen. Het mogen dan wat traforesonanties zijn die ik waarneem, de belangrijkste sensaties worden opgedaan aan het front van geborsteld aluminium, dat geeft een "apart" gevoel aan de vingertoppen, zowel bij speler als versterker en bij Power ON en OFF. Dom van mij, hè? Ook John wees onlangs dit feit, dat structuur van het front weleens de oorzaak zou kunnen zijn. Dat blijkt dus achteraf te kloppen na dit fenomeen nog eens gecontroleerd te hebben.
Alle reactanten en John bedankt. notworthy
Duizend maal excuus voor dit LOOS ALARM :oops:. Ik sta er weer eens gekleurd: na De Mexicaanse Hond hebben nu ook De Bonte Hond, moi, toegevoegd aan het toch al rijke historisch ledenbestand van dit illustere forum. :wink: :-D
En laten wij dit topic maar snel vergeten.
Groetjes, Cor.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

joep


NEEM JEZELF NIET SERIEUS WANT ANDERS NEMEN ANDEREN JOU DAT OOK NIET.

211

Citaat van: joep op juli 09, 2012, 18:04:08
NEEM JEZELF NIET SERIEUS WANT ANDERS NEMEN ANDEREN JOU DAT OOK NIET.

Variant op : Neem jezelf niet serieus, anderen doen dat al heel lang niet (meer)... ??  :wink:
Zolang je maar geniet....

thepioneer

Heb je al eens een aarde draad eraan gemaakt zoals fritz dat aan geeft. Heb ik toen met mijn sa8003 wel gedaan en het hielp toch best veel moet ik zeggen.
Meridian 861 V4 [ ID40 ]
Meridian MD600
Burmester 956 mkII
Usher CP-8571 MKII BE Luidsprekers
B&W ASW4000

Meridian MS200
AKG K550

Cornelis1921

Citaat van: 211 op juli 09, 2012, 18:07:19
Variant op : Neem jezelf niet serieus, anderen doen dat al heel lang niet (meer)... ??  :wink:
:evil: !!!!! en nog eens :evil:! Vanaf nu neem ik niemand meer serieus! :x :x :x
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

JohnWx

Citaat van: Cornelis1921 op juli 09, 2012, 19:30:25
:evil: !!!!! en nog eens :evil:! Vanaf nu neem ik niemand meer serieus! :x :x :x

je moet je ontladen Cor  :-D
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

jrm


Cornelis1921

#13
Citaat van: jrm op juli 09, 2012, 21:59:39
Ont-spanning door in-spanning.....
Ik denk er hard over na om het forum voorgoed achter mij te laten en in het vervolg mijn broodnodige ontspanning ergens anders te zoeken: in de sportschool of anders in het voetbalstadion èn anders kun altijd nog lekker matten met de arm der wet. :-D :wink:
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

jrm

 nonono
als je dat er nu bij doet oké, vind je bijdragen veel te leuk om te missen.