high end of pre met end voor vinyl?

Gestart door Wilfred, juli 08, 2012, 10:55:44

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Cornelis1921

#15
Citaat van: Marco op juli 11, 2012, 22:37:28
Dus als ik het goed begrijp is mijn (nieuwe) set met een versterker van 2x35 Watt en speakers met een rendement van 82db een kansloze zaak  :?
stupid
En hoe wordt er gedacht over een versterker die pakweg 2x100 Watt aan 8 Ohm levert i.c.m. (boekenplank)speakers met gevoeligheid van 83dB in een 2.0 opstelling?
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

SB_Marantz

Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

SB_Marantz

Citaat van: Cornelis1921 op juli 12, 2012, 03:51:53
stupid
En hoe wordt er gedacht over een versterker die pakweg 2x100 Watt aan 8 Ohm levert i.c.m. (boekenplank)speakers met gevoeligheid van 83dB in een 2.0 opstelling?


Daar moet je niet over denken maar simpelweg berekenen.
Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

TurboMarco

Het zal dan niet zo hard gaan iig  :-) ,maar hard genoeg om mensen op de kast te kunnen jagen  :evil:
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

Paul

Citaat van: SB_Marantz op juli 12, 2012, 10:26:11

Daar moet je niet over denken maar simpelweg berekenen.
Geeft de tabel van P(X ,⧠x) bij Cumulatieve Binomiale verdeling, waarbij de n, p ingevoerd moeten worden.   :roll: :schater:

Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

joep

Volgens het Musical Fidelity diagnostiek system heb je voor luidsprekers met een rendement van 83 dB een versterker van 1000 Watt nodig. Dan ben je in staat om 106 dB geluid te produceren. Dus pak een PM-11s1 of meer. Om aan de 1000 Watt te komen heb je een McIntosh versterker nodig en die zijn zeer duur. Het is dan ook beter om naar een luidspreker om te zien met een hoger rendement. 90 dB is minimaal, daar je dan nog een versterker van 2 x 200 Watt moet gebruiken. Om met 100 Watt uit te komen heb je een luidspreker nodig met een rendement van 93 dB. Maar die kom je zelden tegen of je zou eens bij Fritz langs moeten gaan. Weet wel dat dit zo goed als niets met volume te maken heeft. Met minder vermogen kun je het ook flink luid laten klinken. Het is dan alleen geen kwaliteit wat er uit de boxen komt.

SB_Marantz

Sorry Joep maar daar klopt werkelijk niets van....

1 Kw?!

Om 106 dB spl te genereren heb je  256 Watt nodig..

Er staan grove fouten in dat MF tabelletje.

Verder zegt het vermogen tav de geluidskwaliteit helemaal niets.
Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

Paul

Citaat van: joep op juli 12, 2012, 11:05:12
Het is dan alleen geen kwaliteit wat er uit de boxen komt.
Dan zal je m,n buizenversterker van 2x 15w op Klipsch luidsprekers waarschijnlijk ook niks vinden.
Je luistert met je oren en niet met tabellen.
Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

joep

Ha Ha, ik zat er op te wachten.  pompom pompom pompom

Waarom denken jullie dat Fritz bij zijn 60 watt buizenversterker Blumenhofer boxen heeft staan?

Citaat van: Paul op juli 12, 2012, 12:00:28
Dan zal je m,n buizenversterker van 2x 15w op Klipsch luidsprekers waarschijnlijk ook niks vinden.
Je luistert met je oren en niet met tabellen.

Wel als het de hoornluidsprekers zijn van Klipsch. Die kun je zelfs aansturen met een iPod.
Ook de Blumenhofer zijn net als de Klipsch hoornluidsprekers met een zeer hoog rendement.
Natuurlijk luister je met je oren maar soms moet je het duidelijk maken met tabellen.


Citaat van: SB_Marantz op juli 12, 2012, 11:48:31
Verder zegt het vermogen tav de geluidskwaliteit helemaal niets.

Zonder vermogen zul je nooit never nie dynamische kwaliteit terugvinden in de opname.
Hoewel het de laatste jaren uit veel opnames wordt weggefilterd heb je het toch wel nodig.
Ik weet dat dynamiek niet alles is maar het is wel een onmisbaar onderdeel voor een natuurgetrouwe weergave.
Jij staat toch ook niet te zingen door een rietje?

SB_Marantz

De  tabel klopt niet.


Dynamiek staat los van vermogen want deze zit in de muziek.
De risetime van elke versterker is zo snel dat jij daar never nooit  geen verschil in kan waarnemen, geen enkel mens kan dat.


Dansende poppetjes gaan daar ook geen verandering in brengen mijn beste.
Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

joep

Het is natuurlijk maar zeer de vraag of wat in de muziek zit ook op de plaat/cd komt. Laat staan dat het uit je set komt.

Maar laten we het er over eens zijn dat we het met elkaar in deze oneens zijn.  HB

SB_Marantz

#26
Dat blijkt, en op zich geeft dat niet maar jij zegt het het en ik onderbouw het.

Wanneer je 2 versterkers hebt waarvan de één 2 x 50 Watt @ 8 Ohm kan leveren en de andere het dubbele maar ze leveren op het moment dat je muziek aan het luisteren bent 2.83 Vac is er volgens jou een wereld van verschil in dynamiek.
Immers heb je volgens jou een versterker nodig die 1 Kw per kanaal kan leveren.

Dat zou ik graag onderbouwd willen lezen van je. .



Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

Zoldar

ik ga deze netjes uitzitten in mijn audiofiele hoekje. john paas mij de popcorn wil je?  :angel:
Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

joep

#28
Zoals Paul al zei "Je luistert met je oren en niet met tabellen."
En daar moet ik hem helemaal gelijk in geven.

Ik zeg dan ook 'kom zelf eens luisteren'. Dan hoor je zelf wat je mist.

Vijf minuten luisteren "say more than a thousand words."


En denk nu a.u.b. echt niet dat ik sinds ik 2 x 420 watt aan versterkers heb ik luider ben gaan spelen dan toen ik 2 x 100 watt had. Daar gaat het in zijn geheel niet om.

SB_Marantz

#29
Zodra de gelegenheid zich aanbied kom ik wel eens buurten.  :-D

Ondanks dat heb ik nog steeds geen sluitend antwoord gekregen en vlieg je van de hak op de tak.
Dus nogmaals: graag een onderbouwing.  :gaap:

Ik hoor het of het is zo staat het hele net mee vol.



Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM