Track-herkenning en klankkleur

Gestart door Slagwerkcrack, juli 01, 2012, 20:44:44

Vorige topic - Volgende topic

Slagwerkcrack

L.S, (Geacht Forum.)

Ik heb via, een peer2peer programma wat muziekbestanden binnengehaald,
en op CD Rom gebrandt.
Echter twee zaken, zijn mij daarbij opgevallen;

1.Bij het afspelen, wordt er te weinig laag gegenereerd, ik moet de toonregeling
   dan via mijn Marantz-versterker vol open zetten, wat niet de bedoeling mag zijn.
2.Ik kan de cd-rom in haar geheel afspelen, maar niet zelf tussendoor een
   andere track uitkiezen, hier op reageert mijn marantz cd speler niet.
   Bij "gewone" CD's, funktioneert het daarentegen, allemaal wèl naar behoren.

De oplossing, kan mogelijk liggen in het feit, met hoe een cd speler het signaal, van
een nieuwe track herkent?(pulse.)

Weet iemand van het forum, wat hierbij de oorzaak kan zijn, en hoe dit te veranderen?

Met vriendelijke groet,

Slagwerkcrack.
Slagwerkcrack

Exxar

Het kan oa liggen aan het merk van cd-r je hebt gebruikt, of aan't feit dat je niet weet welke rommel er allemaal in een illegaal gedownload muziekbestand gestoken is. Laat staan wat er aan het geluidsbestand veranderd werd.

Misschien eens een andere cd proberen en de schrijfsnelheid laag houden.

JohnWx

ligt aan de kwaliteit van wat je binnen haalt waarschijnlijk mp3 wat ze tot flac of wav hebben gemaakt
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

SONY ES Yamaha DUSON NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

Paul

Dat is de reden dat Cor en ik nog cd,s kopen.   :-D     clown1
Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

JohnWx

Citaat van: Paul op juli 01, 2012, 21:19:37
Dat is de reden dat Cor en ik nog cd,s kopen.   :-D     clown1

ik download via Drenthe  :-D
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

mountainbiker

Citaat van: John Wx op juli 01, 2012, 20:59:39
ligt aan de kwaliteit van wat je binnen haalt waarschijnlijk mp3 wat ze tot flac of wav hebben gemaakt
Komt heeeeel veeeeel voor!!! :yes:
versterker NAD D3020
Kef Q300
Denon pma1500AE

Whisper.nl

no 1.
(Even vloeken in de kerk hoor).
Plak eens een label (liefst twee) op de blanco cd.
Zullen je merken dat je meer laag ervaart.

No 2
Is het (1) een bestand wat je hebt binnen gehaald.
Dus geen losse nummers.

Groet Whisper
De koffie " loopt"  sportiever wordt het niet

JohnWx

Citaat van: Whisper.nl op juli 02, 2012, 10:19:20
no 1.

No 2
Is het (1) een bestand wat je hebt binnen gehaald.
Dus geen losse nummers.

Groet Whisper

is het merken of ervaren deze STS tweak  :-P denk wel dat je voor kwaliteit dikke cd-r's moet zien te vinden

Whisper.nl

Citaat van: John Wx op juli 02, 2012, 10:27:04
is het merken of ervaren deze STS tweak  :-P denk wel dat je voor kwaliteit dikke cd-r's moet zien te vinden

mmmm te kort door de bocht. 
Heeft niks te maken met STS maar een ervaring uit de praktijk.
Vraag maar aan Maurice en Marco.

Maar we dwalen af. Nog beter: koop de originele cd eens en ervaar het verschil met een download.

groet whisper

De koffie " loopt"  sportiever wordt het niet

JohnWx

Citaat van: Whisper.nl op juli 02, 2012, 10:30:42
mmmm te kort door de bocht. 
Heeft niks te maken met STS maar een ervaring uit de praktijk.
Vraag maar aan Maurice en Marco.

Maar we dwalen af. Nog beter: koop de originele cd eens en ervaar het verschil met een download.

groet whisper

ik dacht dat je het van Fritz had die deed dat bij mij ook een keer en ik dacht toen ook waar tenemen dat het laag iets anders werd maar oeps nu val ik van me troon  :-D

nou we dwalen niet af als het werkt ik denk vooral massa cd'r die niet zo nauw kijken met de kwaliteit wie weet ?

maar weet wel dat de dikte met spindels cd's nog als is varieren dus moet je speler aan de bak om het te corrigeren

Maurice

Ik denk aan inferieur materiaal wat gedownload is. Het niet kunnen skippen van nummers kan mogelijk veroorzaakt zijn door het formaat waarin deze geript en aangeboden is. Soms wordt het één lang bestand itt de diverse losse bestanden. Dan gaat het inderdaad niet.

Met beplakken van cdr´s heb ik inderdaad verschil gehoord, maar denk niet dat TS daar het direct in moet zoeken.
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

Cornelis1921

Citaat van: Whisper.nl op juli 02, 2012, 10:30:42

groet whisper
:yes: Do I need to say more... :-D
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

mountainbiker

Citaat van: Maurice op juli 02, 2012, 11:25:16
Ik denk aan inferieur materiaal wat gedownload is. Het niet kunnen skippen van nummers kan mogelijk veroorzaakt zijn door het formaat waarin deze geript en aangeboden is. Soms wordt het één lang bestand itt de diverse losse bestanden. Dan gaat het inderdaad niet.

Met beplakken van cdr´s heb ik inderdaad verschil gehoord, maar denk niet dat TS daar het direct in moet zoeken.
Ben overgestapt op de mp3 320kbbp.Leverd mij de minste problemen op.Flac dowload ik ook wel alleen als het recent materiaal is wat net is uitgebracht.Flac bestanden van oude opnames zijn over het algemeen omgezette andere formaten.
versterker NAD D3020
Kef Q300
Denon pma1500AE

Paul

Citaat van: Whisper.nl op juli 02, 2012, 10:19:20
no 1.
Groet Whisper
Een cd kan toch nooit verder in het cd laatje zakken, laat staan door 2 labels die niks wegen.  :roll: clown1

Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

JohnWx

Citaat van: Paul op juli 02, 2012, 17:30:17
Een cd kan toch nooit verder in het cd laatje zakken, laat staan door 2 labels die niks wegen.  :roll: clown1

lood bituum labels nee maar je hoort het meer en het is misschien nog wel logisch ook