Model 6025

Gestart door Laserblast, juni 20, 2012, 14:33:12

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Laserblast

Heb de mogelijkheid om een platenspeler Model 6025 te kopen. Dit toestel heeft niet de looks van bv. een 6100 maar hoe zit het met de degelijkheid van dit toestel ? Iemand ervaringen ? Lijkt mij een wat recenter model.

jrm

Als ik zo rond snuffel en lees, dan zie ik vooral naar voren komen dat de 'oudere' versies 6100, 6200 etc. steviger van bouw zijn en dat de 6025 meer 'plastic' is.

Dit houdt in (ik citeer uit een ander forum...) als je op de draaitafel (6025) klopt dan hoor je dat terug via de luidsprekers!

Als je niet mee roffelt dan maakt het niet uit natuurlijk, dus ga voor de 'looks' als je vooral met plezier wil luisteren, ga je echt technisch luisteren neem dan een betere draaitafel met dito element.


Laserblast

Heb hier wel al enkele ' goede ' turntables. Kunnen er nog wel een paar bij  :wink:

JohnWx

Nadeel is dat Marantz zelf nooit platenspelers heeft gebouwd maar een oem produkt kocht en label erop

Ja wat is recenter 1979/1980  :lol:
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Paul

Citaat van: John Wx op juni 20, 2012, 17:20:16
Nadeel is dat Marantz zelf nooit platenspelers heeft gebouwd maar een oem produkt kocht en label erop

Ja wat is recenter 1979/1980  :lol:
Nep Marantzen kregen toch de naam "Philips" ?
Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

JohnWx

Citaat van: Paul op juni 20, 2012, 17:31:41
Nep Marantzen kregen toch de naam "Philips" ?

Nee ze kwamen vooral vandaan van de Firma Matsushita en dan een sticker erop met Marantz
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Paul

Citaat van: John Wx op juni 20, 2012, 20:31:48
Nee ze kwamen vooral vandaan van de Firma Matsushita en dan een sticker erop met Marantz
Zegt me niks, huismerk van de Blokker ?
Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

JohnWx

Citaat van: Paul op juni 20, 2012, 20:53:06
Zegt me niks, huismerk van de Blokker ?

Ken je Technics Panasonic the same  :wink:
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

i2Paq

De 6300 is van CEC.
Het feit dat licht sneller gaat dan geluid kan mogelijk verklaren dat iemand een helder licht lijkt, totdat hij begint te praten...

SB_Marantz

Citaat van: i2Paq op juni 21, 2012, 07:11:34
De 6300 is van CEC.


En JJ's popcorn is van de Hema.

Onderbouw eens wat je beweerd a.u.b.
Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

pietjepc

Denk dat ie hiermee aan wil geven dat ook de 6300 een oem produkt is...
PM-15s1, SA-15s1, UD5005, TD160, XT6F

JohnWx

#11
Citaat van: i2Paq op juni 21, 2012, 07:11:34
De 6300 is van CEC.


CEC is denk ik de grootste OEM bouwer geweest van draaitafels voor vele merken

neem maar een Kenwood en zet hem naast een CEC op Audiofreaks is er veel over zelfs een topic maar dat wist jij al :-D
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

SB_Marantz

#12
Wanneer je zegt dat de TT-15 een Clearaudio is geloof ik het direct want er zijn geen verschillen te bespeuren.

Wel heb ik dit gevonden wat verdacht veel op een CEC lijkt uit de ''Marantz / Philips'' periode.

http://forum.audiofreaks.nl/index.php?topic=24630.30


We kunnen natuurlijk ook zeggen dat een Krell feitelijk een Motorola of een Marantz een Hitachi / Motorola / Toshiba  is vanwege de toegepaste transistoren.  :schater:

Oops ...euh....Oem......alles is één pot nat dus.  :-D
Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

JohnWx

OEM mmm denk voor die 6300 eerder een IHV

zo een 6300 lijkt veel op een Sanyo uit die tijd en in NL had je Ohio sound en Expert Allwave heeft ook zo een look a like uitgebracht


op Marktplaats komen nog wel is mooie platen spelers langs voor "wenig" Schneider heeft ook 2 mooie gemaakt afgeleid van een NAD met zelfde arm


Je kan beter goed afkijken dan zelf een prul maken  :-D
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

pietjepc

Waar staat IHV voor?
PM-15s1, SA-15s1, UD5005, TD160, XT6F