Wat weer een waardeloze welles niettes spelletje, ik ga me vanaf nu afzijdig houden. Iemand die alleen oude rommel staan heeft en blijkbaar alles technisch kan onderbouwen kan dus blijkbaar de hele audio wereld voor gek verklaren. Dit omdat hij/zij toevallig een mooi meet instrument heeft en daarmee bepaald dat alles wat een ander hoort zwaar onzin is omdat alles hetzelfde is.
Kabels klinken niet want als een kabel zijn werk doet dan komt alles gelijk aan. Elke versterker, maakt niet uit hoe gebouwd, brengt niks en voegt niets toe. Hij versterkt alleen maar. Ik snap niet dat er zoveel idiote fabrikanten zijn die het wiel opnieuw uitvinden. Waarom pakken we niet één versterker met telkens een ander type nummer erop. Want een pm5004 en een ma9s2 zijn immers toch gelijk want ze versterken alleen. Het brengt niet meer dynamiek in een set omdat dynamiek het verschil is tussen zachte en luide passage's, een versterker versterkt alleen maar.
In mijn bedrijfswagen zit ook een radio met versterker, met een sts cd met veel dynamiek wordt ik ook uit mijn stoel geblazen want vermogen maakt niets uit. Het gaat om de cd. Dat is de bepaldende factor, logisch.
Dat je misschien thuis iets meer een dynamische set hebt zit tussen je oren en aangezien je altijd het geen tussen je oren mee neemt klinkt het bij een ander net zo als bij je thuis. Dit omdat het hersenspinsels zijn van een bekrompen geest die toevallig het placebo effect ervaart omdat hij net veel geld heeft betaald voor een set ma9's en het eigenlijk een pm5004 is met een andere type aanduiding. Alleen al kijkend naar een aanduiding als pm11s3 klinkt hij al beter als een pm11s2. Het zit hem allemaal in het type plaatje, want met een gelijkrichter, een dbmeter en een switch die in microseconden kan schakelen merk je toch geen verschil,
Succes met de discussie verder,