Jumper tuss LF en HF connector van luidspreker of biwiring voor dezelfde prijs

Gestart door bramdg, juni 06, 2012, 20:12:49

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

bramdg

Hoii iedereen,

Zit wat met een dilemma na 2dehands andere kabels gekocht te hebben mis ik nu nog het stukje tss de LF en HF connector van de luidspreker.

Nu Jumpers zijn momenteel niet 2dehands te verkrijgen in zelfde type als men huidige kabels.

Maar kan wel voor dezelfde prijs nog 2 extra kabels kopen (zelfde als die ik nu heb) en voor biwiring gaan.
De kabel is mooi afgemonteerd en is zeker zo op stukje af te knippen om tss de connectoren te steken.

Dus graag wat reacties.....denk wel zeker niet dat ik het verschil ga horen tussen single met brugje en biwiring.

Nu zijn kabels aangesloten op de HF connector en stukje OFC koper van 4mm² naar de LF

Is ook gewoon zot dat zo 4 stukjes afgemonteerd (niuew) evenveel kosten als 2 kabels afgemonteerd van 2 meter (2dehands).

Of wel alles laten zoals het is  :-D


groeten, bram
PrimaLuna ProLogue Two
Marantz CD17mkII+ST
Squeezebox Touch
Metrum NOS QUAD DAC
Clearaudio Emotion + Ortofon 2M Black
Pro-Ject Tube Box II

Klipsch RP-280F
Ah! KB10 Bi-Wired
JvG Z/G
Veloce Black Cat

PS Audio Quintet
VDH Mainstream
Siemens Cyl Fuse Cart


thepioneer

Ik heb evt nog wel een setje silent wire  liggen. Met banaan en vork afgemonteerd.
Meridian 861 V4 [ ID40 ]
Meridian MD600
Burmester 956 mkII
Usher CP-8571 MKII BE Luidsprekers
B&W ASW4000

Meridian MS200
AKG K550

bramdg

PrimaLuna ProLogue Two
Marantz CD17mkII+ST
Squeezebox Touch
Metrum NOS QUAD DAC
Clearaudio Emotion + Ortofon 2M Black
Pro-Ject Tube Box II

Klipsch RP-280F
Ah! KB10 Bi-Wired
JvG Z/G
Veloce Black Cat

PS Audio Quintet
VDH Mainstream
Siemens Cyl Fuse Cart

bramdg

Citaat van: thepioneer op juni 06, 2012, 20:56:50
Ik heb evt nog wel een setje silent wire  liggen. Met banaan en vork afgemonteerd.

Zijn die niet te stil ?  clown1

thx maar zou liefst gaan voor dezelfde kabel als de kabel die ik nu heb.

tja eigenlijk miss is een gewoon stukje OFC 4mm² ook wel ok om juist de bass cobex aan te sturen hé :-)
PrimaLuna ProLogue Two
Marantz CD17mkII+ST
Squeezebox Touch
Metrum NOS QUAD DAC
Clearaudio Emotion + Ortofon 2M Black
Pro-Ject Tube Box II

Klipsch RP-280F
Ah! KB10 Bi-Wired
JvG Z/G
Veloce Black Cat

PS Audio Quintet
VDH Mainstream
Siemens Cyl Fuse Cart


thepioneer

Dan geef je zelf al het antwoord. Werk je een maand langer en koop je de ah kabels
Meridian 861 V4 [ ID40 ]
Meridian MD600
Burmester 956 mkII
Usher CP-8571 MKII BE Luidsprekers
B&W ASW4000

Meridian MS200
AKG K550

Whisper.nl

Hoi bram, kijk even rond op E-bay

Hier heb ik een leuke jumpers gekocht (Hongkong) van Nordost voor ca € 30,.--

Groet Whisper

De koffie " loopt"  sportiever wordt het niet

RP

Is het niet mogelijk om de kabel rechtstreeks door te lussen door de onderste connector en de bovenste?
Dat geeft de mooiste weergave zonder er bruggen of jumpers te gebruiken.  Je connectors moeten natuurlijk wel ruimte genoeg hebben om dat te doen en je moet natuurlijk het zonder banaanpluggen stellen.
In het andere geval zoals jij hebt gedaan door er stukjes kabel tussen te zetten is ook een goede oplossing en als je het mij vraagt dan volstaat 2,5 ofc koper hier uitstekend voor.
marantz pm80, marantz cd6004, monitor audio Bronze 6 Yamaha ct800 jke mgk 226 vandamme blueseries

bramdg

Doorlussen is geen optie, ik kom toe met spades .....

Denk wel dat ik toch voor de jumpers ga gaan
...anders weer 4 extra dikke kabels over de grond en ben echt niet overtuigd dat biwiring beter gaat klinken.

Bedankt voor jullie reacties !
PrimaLuna ProLogue Two
Marantz CD17mkII+ST
Squeezebox Touch
Metrum NOS QUAD DAC
Clearaudio Emotion + Ortofon 2M Black
Pro-Ject Tube Box II

Klipsch RP-280F
Ah! KB10 Bi-Wired
JvG Z/G
Veloce Black Cat

PS Audio Quintet
VDH Mainstream
Siemens Cyl Fuse Cart

joep

Er is maar één antwoord mogelijk op je vraag en dat is luisteren! Biwiring kan wel een erg grote invloed hebben maar natuurlijk moet je je ook de vraag stellen in combinatie met wat? Zijn jouw boxen geschikt, ik denk het wel. Is jouw versterker geschikt ik weet het niet net zo min is jouw luidsprekerkabel geschikt. Jumpers voegen op zich niets toe. Als jouw versterker 8 uitgangen heeft en jouw boxen 8 ingangen dan zou ik het zeker proberen. En ga er dan ook een paar weken serieus voor zitten. Over het esthetisch kan ik niet zeggen dat moet je zelf bepalen of moet ik zeggen jij met je vrouw?  shutup shutup shutup

Ben er wat verder ingedoken en ik zou zeggen ga niet voor biwiring. Stop al je geld in een mooie luidspreker kabel bijvoorbeeld van Siltech. Denk dat je daar mee het buizen geluid het best kunt behouden.

bramdg

Citaat van: joep op juni 08, 2012, 09:44:18
Er is maar één antwoord mogelijk op je vraag en dat is luisteren! Biwiring kan wel een erg grote invloed hebben maar natuurlijk moet je je ook de vraag stellen in combinatie met wat? Zijn jouw boxen geschikt, ik denk het wel. Is jouw versterker geschikt ik weet het niet net zo min is jouw luidsprekerkabel geschikt. Jumpers voegen op zich niets toe. Als jouw versterker 8 uitgangen heeft en jouw boxen 8 ingangen dan zou ik het zeker proberen. En ga er dan ook een paar weken serieus voor zitten. Over het esthetisch kan ik niet zeggen dat moet je zelf bepalen of moet ik zeggen jij met je vrouw?  shutup shutup shutup

Ben er wat verder ingedoken en ik zou zeggen ga niet voor biwiring. Stop al je geld in een mooie luidspreker kabel bijvoorbeeld van Siltech. Denk dat je daar mee het buizen geluid het best kunt behouden.

Klopt de luidsprekers beschikken dus over aparte terminal HF en LF maar aan de kant van de versterker heb ik maar 1 paar uitgangen. Daarom lijkt me het ook wat zot om 2 kabels aan te sluiten op 1 terminal om naar de luidspreker te lopen.....en daar apart aan te sluiten.

Denk dat een jumper wel zen werk zal doen tss de HF en LF in plaats van OFC 4mm² verbinding of zeker tov het standaard meegeleverd plaatje.

Ja en de vriendin zal ook wat gelukkiger als er zo geen 4 kabels bijkomen :-)

PrimaLuna ProLogue Two
Marantz CD17mkII+ST
Squeezebox Touch
Metrum NOS QUAD DAC
Clearaudio Emotion + Ortofon 2M Black
Pro-Ject Tube Box II

Klipsch RP-280F
Ah! KB10 Bi-Wired
JvG Z/G
Veloce Black Cat

PS Audio Quintet
VDH Mainstream
Siemens Cyl Fuse Cart

TurboMarco

Ik heb zelf 2x4mm draadjes in de plaats van de vergulde brugjes genomen ,dit omdat ik de brugjes toch al niet meer kon terug vinden ,nadat ik 4 dansjes rechtsom de kabel heb gemaakt was het resultaat zeer bevredigend ,mijn vrouw hoort en ziet dit ook nog en verklaard mij niet voor gek  clown1
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

SB_Marantz

Citaat van: joep op juni 08, 2012, 09:44:18


Stop al je geld in een mooie luidspreker kabel bijvoorbeeld van Siltech. Denk dat je daar mee het buizen geluid het best kunt behouden.

2 vragen Joep:

Wat is buizengeluid en hoe kan het zijn dat een dure kabel je weergave kwaliteit behoudt en een goedkopere niet?



Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

Cornelis1921

Citaat van: Marco op juni 13, 2012, 01:30:25
Ik heb zelf 2x4mm draadjes in de plaats van de vergulde brugjes genomen ,dit omdat ik de brugjes toch al niet meer kon terug vinden ,nadat ik 4 dansjes rechtsom de kabel heb gemaakt was het resultaat zeer bevredigend ,mijn vrouw hoort en ziet dit ook nog en verklaard mij niet voor gek  clown1
stupid
Voor wie dit leest:
Leveren ook luidsprekerbouwers van naam en faam dusdanig inferieure standaard 'bruggen' bij hun luidsprekers dat vervanging door 'jumpers' of anderzins noodzakelijk en het verschil hoorbaar is?
Groet, Cor.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *