Kaal en dun geluid

Gestart door paddyboy1987, mei 30, 2012, 21:30:21

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

WimPeu

Citaat van: paddyboy1987 op juli 16, 2012, 11:24:41
Weet iemand misschien wat er met Wimpeu gebeurd is? Nadat we zouden afspreken kreeg ik een bericht van hem dat hij door iets verhinderd was. Daarna heb ik verschillende malen contact proberen te zoeken maar helaas geen response... Does anybody know where he is :?

Ouwe Peu is alive and kicking....inmiddels ( na gemaakte excuses  redface) een afspraak gemaakt voor zaterdag as.... pompom
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

Paul

Citaat van: WimPeu op juli 18, 2012, 20:44:20
Ouwe Peu is alive and kicking....inmiddels ( na gemaakte excuses  redface) een afspraak gemaakt voor zaterdag as.... pompom
Wim wat doe je ons aan   frusty  , 112 gebeld en al laten dreggen rond de Kiel.
Laat de troepen weer inrukken.  :-D :roll:
Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

WimPeu

Dacht al, wat een bedrijvigheid. Normaal is het hier lekker doods en stil... pompom  Behalve als ik een muziekje luister of filmpje kijk natuurlijk.. :angel:
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

paddyboy1987

Wim is langsgeweest en we zijn samen tot de conclusie dat de sub niet goed aangestuurd wordt. Met films hoor je de sub nauwelijks, zelfs niet als hij meer dan 60% tot 100% open staat. Bij muziek hoor je hem wel sterker. Echt super vreemd dit.

Wim haalt op dit moment een andere receiver bij hem thuis op en komt dan weer deze kant op. hello

Ben benieuwd hoe de sub dan klinkt.. Want zo als hij nu is klopt niet!
Pioneer Kuro PDP-LX5090. |Humax IR5000 |Dune D1 | Front: Focal Chorus 816W | Surround KEF KHT 3005SE | Sub: Sunfire SDS12 |  INTEGRA 70.1 + Audyssey PRO| QNAP TS259+ | Netgear WNDR4500 | Harmony One | Acer A500 tablet (Gejailbreaked)

Paul

Hoop ik voor Wim dat jij niet in Maastricht woon. :roll: :-D
Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

jrm

En wat was het resultaat??

paddyboy1987

#51
Mijn receiver is wederom stuk. Ben er echt wel klaar mee. De .1 van de 7.1lijkt niet te werken. Er zit nog garantie op dus ik ga hem maar weer terug brengen :'(

Ik mag de recever van wim zijn kids lenen in de tussentijd dat hij op vakantie is, echt top!!
En ik kan zeggen dat die onkyo beter klinkt dan mijn sr5004:o

Ik hoop dat ik gewoon een nieuw toestel krijg want dit is de 3ekeer dat hij gerepareerd gaat worden :-X

Nog even een toevoeging.. Ik weet niet of het met elkaar te maken heeft maar de vorige keer is dit vervangen:
- Eindtrap hersteld
- 14x T vervangen
- Tempsensor hersteld. Software update uitgevoerd.
- Functietest OK. Powertest OK.

En Wim, hij wordt wel naar Elst gestuurd en niet naar het buitenland
Pioneer Kuro PDP-LX5090. |Humax IR5000 |Dune D1 | Front: Focal Chorus 816W | Surround KEF KHT 3005SE | Sub: Sunfire SDS12 |  INTEGRA 70.1 + Audyssey PRO| QNAP TS259+ | Netgear WNDR4500 | Harmony One | Acer A500 tablet (Gejailbreaked)

WimPeu

#52
Gisteren naar Patrick geweest (eindelijk  redface) om als troubleshooter eens een poging te wagen om het enigszins rare laag probleem te gaan beluisteren. Ik had mijn mic stand meegenomen om ook de ADSY er weer een keer opnieuw over heen te gooien. Na het hartelijke ontvangst eerst maar eens gaan luisteren. Al snel viel het rare bas probleem op. Natuurlijk denk je niet meteen aan kapotte apparatuur. Niks leek daar ook op te wijzen. De sub deed het, de SR deed het en verder was alles ook goed aangesloten. Na de ADSY meting opnieuw luisteren. Surround bubble was in mijn oren wel aardig (vond het niet overdonderend) maar de sub deed eigenlijk helemaal niks. Toch geen misselijke sub deze Sunfire met DF en FF woofers en een vermogen van 600 Watt. Daar mag je toch wel iets van verwachten HB. Maar pas nadat ik hen op meer dan 75% vermogen had gezet kwam er een beetje laag uit maar dat was meer storend dan dat het lekker mee stond te knallen met de film :-o. Het vreemde was ook dat er met stereo en in een pro logic mode wel veel laag uit de sub kwam maar met elke digitale surround mode niks. We kwamen toen uiteindelijk tot de conclusie dat de .1 uitgang naar de sub met DD/DTS tracks geen signaal kreeg en dus er iets niet goed moest zitten in de SR-5004. Enigste manier om dat zeker te weten was in mijn ogen om naar huis te rijden en mijn Onkyo TX-SR508 te gaan ophalen en het daar eens mee te gaan proberen. Zo ben ik dus weer naar huis gereden en de Onkyo uit de kamer van mijn zoontje te halen. Die was er niet echt blij mee maar vond het gelukkig wel OK notworthy. Onkyo even snel 2.1 aangesloten en daar was de sub HB. Geluid was meteen veel beter. Conclusie was dus dat de Marantz niet goed is en dus weer naar de reparateur kan. Beetje sneu voor Patrick die dan weer weken zonder goed geluid moet doen. Eigenlijk heeft hij met deze Marantz nog nooit 1 dag een goed geluid gehad. Omdat wij toch volgende week een paar weekjes op vakantie gaan mag Patrick de Onkyo zolang gebruiken. Dus alle 7.1 kanalen aangesloten ADSY er over en toen was de surround bubble opeens een stuk beter en de sub op 25% volume. Toen kwam pas voor het eerst de kwaliteit van de sub naar voren. Beetje fine tunen nog maar dat mag Patrick zelf doen. Ik ben blij dat het nu goed klinkt. Van een laag probleem is totaal geen sprake meer ondanks dat Patrick de kamer niet optimaal voor HT heeft ingedeeld. Ik hoop dat het nu ook eens netjes en goed wordt afgehandeld met de Marantz......maar anders zijn er hele mooie Onk's op de markt... :angel:
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

xander32

Hulde voor jouw acties Wim (& zoon)  notworthy.

WimPeu

Lief heh.. :yes: Hij begon er van morgen nog tegen mijn maat over die was blijven slapen. Hij zat te PS3en en vertelde trots dat hij ook nog een versterker had maar dat papa die even had uitgeleend. Hij moest er wel zuinig op zijn want die versterker koste heeeel veeel centjes. Net 6 jaar maar de liefde & respect voor hifi is geboren... notworthy
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

xander32

Citaat van: WimPeu op juli 22, 2012, 13:16:46
Lief heh.. :yes: Hij begon er van morgen nog tegen mijn maat over die was blijven slapen. Hij zat te PS3en en vertelde trots dat hij ook nog een versterker had maar dat papa die even had uitgeleend. Hij moest er wel zuinig op zijn want die versterker koste heeeel veeel centjes. Net 6 jaar maar de liefde & respect voor hifi is geboren... notworthy
Goed voorbeeld doet ... :wink:.

lo

Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

the limp man

Citaat van: paddyboy1987 op juli 22, 2012, 10:49:26
Mijn receiver is wederom stuk. Ben er echt wel klaar mee. De .1 van de 7.1lijkt niet te werken. Er zit nog garantie op dus ik ga hem maar weer terug brengen :'(

Ik mag de recever van wim zijn kids lenen in de tussentijd dat hij op vakantie is, echt top!!
En ik kan zeggen dat die onkyo beter klinkt dan mijn sr5004:o

Ik hoop dat ik gewoon een nieuw toestel krijg want dit is de 3ekeer dat hij gerepareerd gaat worden :-X

Nog even een toevoeging.. Ik weet niet of het met elkaar te maken heeft maar de vorige keer is dit vervangen:
- Eindtrap hersteld
- 14x T vervangen
- Tempsensor hersteld. Software update uitgevoerd.
- Functietest OK. Powertest OK.

En Wim, hij wordt wel naar Elst gestuurd en niet naar het buitenland


Ik heb de SR5004 ook gehoord en wat jij beschrijft in jouw topic titel komt me erg bekend voor bij deze SR. Dan doet de SR6004 het veel beter (of de SR6005/6, als je nieuwer wilt).

WimPeu

Probleem bij Patrick was niet zo zeer de kwaliteit van de SR an sich maar meer het feit dat hij stuk is..
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

Janver

Dat is balen zeg!

Maar wel weer een genereuze hulp van WimPeu!
Hier kan uw reclame staan!