Metrum DAC + UD5005 versus SA-11/15Sx

Gestart door pameijer, mei 29, 2012, 13:30:59

Vorige topic - Volgende topic

JohnWx

Citaat van: WimPeu op juli 10, 2012, 00:22:00
Nice Paul...  :yes:  Ik zit zelf naar de PS Audio Perfectwave te kijken. Zit niet op een HT lus en al die VV aansluitingen te wachten. Maar deze Naim is ook een optie. Hou ons op de hoogte.

heb de baas gesproken jij mag even helemaal niks Wim 8-)
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

SONY ES Yamaha DUSON NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

Cornelis1921

hello Bof jij even, Paul, met deze NAIM. Een *****-waardering op de hardware-pagina's van de BBC Music. Moet een geweldig apparaat zijn. Het zal wel niet bij warmdraaien blijven. Paul, heel veel plezier ermee! :yes:
Groet, Cor.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

jowa

Hele mooie aanwinst.
Pas geleden Naim in actie gehoord op Harbeth en dat was in één woord geweldig  :kwijl:

pameijer

Op verschillende manieren geluisterd naar de Naim. Paar conclusies hier:

Versterkergedeelte is heel goed. Duidelijk verschil merkbaar met mijn huidige setup, wat heet! Ondanks de geringe afmetingen van dit apparaat en alle bijkomende features vind ik hem zelfs beter klinken dan de PM-11S1 die ik op proef heb gehad. Klinkt allemaal wat makkelijker, meer in balans. Echt heel goed, maar nog niet zo goed als de buisjes die ik eerder heb mogen horen van Cary Audio.

Naar veel CD's geluisterd (totdat de lade niet meer open ging, daarna alleen maar Rufus Wainwright kunnen luisteren...) via zowel analoge als digitale ingang. Ik had verwacht dat de digitale ingang vele malen beter was, omdat de DAC van de SuperUniti hoog staat aangeschreven. Maar eerlijk gezegd, los van een klein volumeverschil kan ik niet zeggen dat de ene uitgang veel verschilde, heel subtiel wel anders, maar niet beter of slechter. De UD5005 is dus best wel oké klaarblijkelijk, of de DAC van de Naim is overrated. Doet mij wel twijfelen aan mijn eerdere aannames dat ik èn een betere bron èn een betere versterking nodig heb. Misschien toch mijn speakers.... :? De CD-weergave was op de Naim wel duidelijk superieur aan alle andere bronnen, zoals FLAC's en 320kbps MP3's, dit vind ik wel opvallend.

De Naim staat vooral hoog aangeschreven voor zijn streamingfuncties. Ik heb naar verschillend materiaal geluisterd via mijn Airport Express digitaal aangesloten op de SuperUniti en via DLNA op de Naim zelf. Hetzelfde materiaal klonk via de Naim wel beter dan via de Airport Express, dus ergens zit wel wat verschil tussen dezelfde enen en nullen, sla mij maar dood  violent1. Het verschil was duidelijk, maar niet onoverkomelijk als je gewend bent aan de Airport van €89,=, een belachelijk laag bedrag voor dit apparaatje.

Op de HT-ingang had ik de SR6004 aangesloten. Klonk ook goed. Ik heb de voorversterking van de SR6004 nu niet verknald met de inferieure Audyssey die de SR6004 heeft, en dat merk je!

Verder zijn er wat dingen die ik minder vind, het apparaat kan niet in standby, alleen helemaal uit met een knop aan de achterkant waar ik dus amper bijkan, zo'n keuze vind ik echt hifigeleuter. De streamingfuncties werken redelijk traag binnen mijn systeem, opvragen van mappen op de netwerkschijf ging echt te traag. De Naim is te bedienen via een app op de iPhone,, maar met DLNA is het niet snel genoeg voor lekker browsen. Maar ik denk dat dat aan mijn situatie thuis ligt eerlijk gezegd.

Al met al wel een geweldig apparaat, kost ook €4.400 dus dat mag ook wel. Als versterker istie echt heel goed, de andere functies zijn marginaal beter dan veel goedkopere apparaten. Ik merk wel dat ik nog steeds niet dat heb gevonden wat ik zoek qua geluid, en dan is €4.400 wel veel geld. Binnenkort toch ook maar eens actieve speakers gaan luisteren.

Zo staat 'ie er bij trouwens:

Anthem MRX1120 / Sony UBP-X800M2 / Technics SL2000 + NAD PP2i/ Apple TV 4K + Nvidia Shield + Vero 4K+/ Vu+ Duo2 / LG 55C7 / JVC X7900 met iVisions Cinema 4K 260 cm / AVI ADM9.1RS actives front en center + AVI DM5 rears + 4x Micca M8C + Rythmik E15

lo

Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

Marantz 81

het kleurverschil tussen de apparatuur en kastje is echt  puke

Heldere review ,wees blij dat die premium appratuur niet aan jou besteed is scheelt een hoop geld

voor mezelf denk ik je weet niet wat je mist  byebye

Zoldar

heldere review :yes: :yes: :yes:

je bent toe aan een goede buizenbak  HB HB
Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

JohnWx

Citaat van: Zoldar op juli 14, 2012, 09:14:29
heldere review :yes: :yes: :yes:

je bent toe aan een goede buizenbak  HB HB

wat moet je nou weer met zo een oude techniek daar hebben de Canadezen nog mee staan verzenden en ontvangen  :-P

wat mij altijd tegen houd is dat je met buizen een veroudering krijgt van de buizen en dat gaat geleidelijk of is er een berekening zoveel speel uur en dan andere buizen
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Zoldar

Beste John,

Ik doe langer met een setje buizen dan jij met een transistor versterker.  :schater: :schater:

Cornelis1921

Citaat van: Zoldar op juli 14, 2012, 11:53:00
Beste John,

Ik doe langer met een setje buizen dan jij met een transistor versterker.  :schater: :schater:
;-)
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

WimPeu

Citaat van: pameijer op juli 13, 2012, 23:37:33
Op verschillende manieren geluisterd naar de Naim. Paar conclusies hier:

Versterkergedeelte is heel goed. Duidelijk verschil merkbaar met mijn huidige setup, wat heet! Ondanks de geringe afmetingen van dit apparaat en alle bijkomende features vind ik hem zelfs beter klinken dan de PM-11S1 die ik op proef heb gehad. Klinkt allemaal wat makkelijker, meer in balans. Echt heel goed, maar nog niet zo goed als de buisjes die ik eerder heb mogen horen van Cary Audio.

Naar veel CD's geluisterd (totdat de lade niet meer open ging, daarna alleen maar Rufus Wainwright kunnen luisteren...) via zowel analoge als digitale ingang. Ik had verwacht dat de digitale ingang vele malen beter was, omdat de DAC van de SuperUniti hoog staat aangeschreven. Maar eerlijk gezegd, los van een klein volumeverschil kan ik niet zeggen dat de ene uitgang veel verschilde, heel subtiel wel anders, maar niet beter of slechter. De UD5005 is dus best wel oké klaarblijkelijk, of de DAC van de Naim is overrated. Doet mij wel twijfelen aan mijn eerdere aannames dat ik èn een betere bron èn een betere versterking nodig heb. Misschien toch mijn speakers.... :? De CD-weergave was op de Naim wel duidelijk superieur aan alle andere bronnen, zoals FLAC's en 320kbps MP3's, dit vind ik wel opvallend.

De Naim staat vooral hoog aangeschreven voor zijn streamingfuncties. Ik heb naar verschillend materiaal geluisterd via mijn Airport Express digitaal aangesloten op de SuperUniti en via DLNA op de Naim zelf. Hetzelfde materiaal klonk via de Naim wel beter dan via de Airport Express, dus ergens zit wel wat verschil tussen dezelfde enen en nullen, sla mij maar dood  violent1. Het verschil was duidelijk, maar niet onoverkomelijk als je gewend bent aan de Airport van €89,=, een belachelijk laag bedrag voor dit apparaatje.

Op de HT-ingang had ik de SR6004 aangesloten. Klonk ook goed. Ik heb de voorversterking van de SR6004 nu niet verknald met de inferieure Audyssey die de SR6004 heeft, en dat merk je!

Verder zijn er wat dingen die ik minder vind, het apparaat kan niet in standby, alleen helemaal uit met een knop aan de achterkant waar ik dus amper bijkan, zo'n keuze vind ik echt hifigeleuter. De streamingfuncties werken redelijk traag binnen mijn systeem, opvragen van mappen op de netwerkschijf ging echt te traag. De Naim is te bedienen via een app op de iPhone,, maar met DLNA is het niet snel genoeg voor lekker browsen. Maar ik denk dat dat aan mijn situatie thuis ligt eerlijk gezegd.

Al met al wel een geweldig apparaat, kost ook €4.400 dus dat mag ook wel. Als versterker istie echt heel goed, de andere functies zijn marginaal beter dan veel goedkopere apparaten. Ik merk wel dat ik nog steeds niet dat heb gevonden wat ik zoek qua geluid, en dan is €4.400 wel veel geld. Binnenkort toch ook maar eens actieve speakers gaan luisteren.

Zo staat 'ie er bij trouwens:

Ik lees eigenlijk nogal wat nadelen...of lees ik het niet goed?

Dat de versterker beter zou zijn dan de PM11 is zonder een direct vergelijk natuurlijk nooit zo te maken. Je hebt net eeen duur apparaat gekocht...wat denk je wat dat met je psyche doet.. :wink:

Dan dat de UD eigenlijk bijna net zo goed klinkt dan de Naim Dac? :-o dat vind ik op zijn minst erg frappant. Het streamen loopt niet echt vloeiend  :-o...ook dat is gewoon een must voor een goede streamer in deze prijsklasse. Anders erger je je elke keer kapot. Dat hij dan iets beter klinkt dan de Airport Express moet natuurlijk ook wel hoewel ik geen Wow facor bespeur in je verhaal. Zou dus ook best voor een groot gedeelte tussen je oren kunnen zitten en in een blind vergelijk al niet meer aan te wijzen zijn.

Ik heb ook aan deze Naim zitten denken maar zoals ik het zie is het gewoon een geintegreerde versterker met een goede digitale board en met een nog lang niet uitgekristaliseerde stream mogelijkheid.

Voor mijn gevoel ben je beter af met een bijna nieuwe PM11s2-Metrum-SB combi. Hou je nog een bom duiten in je zak.

Sorry voor mijn kritische noot  hoor Paul, ik probeer gewoon ook voor mijzelf bepaalde zaken op een rijtje te zetten.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

WimPeu

Citaat van: Marantz 81 op juli 14, 2012, 01:14:12
het kleurverschil tussen de apparatuur en kastje is echt  puke

Heldere review ,wees blij dat die premium appratuur niet aan jou besteed is scheelt een hoop geld

voor mezelf denk ik je weet niet wat je mist  byebye

Deze naim is een stuk duurder dan de nieuwe PM11s3.  :wink:
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

thepioneer

Ik denk dat zoals ik al aangaf eerst naar andere speakers moet gaan kijken. Kleine verschillen kunnen grote verschillen worden met speakers die alles goed weergeven.

De keuze om bij de bron te beginnen heb ik direct naar de prullebak verwezen omdat je naar mijn weten eerst moet zorgen dat wat de bron doet, je weer moet kunnen geven.
Meridian 861 V4 [ ID40 ]
Meridian MD600
Burmester 956 mkII
Usher CP-8571 MKII BE Luidsprekers
B&W ASW4000

Meridian MS200
AKG K550

Zoldar

Ik hoor steeds die cary audio set terug komen. Het wordt moeilijk die sound uit een tarnsistor te krijgen. Ik heb het in ieder geval nog niet gevonden.

JohnWx

Citaat van: Zoldar op juli 14, 2012, 11:53:00
Beste John,

shutup