muur isolatie, grondisolatie, ivm beperken geluidshinder naar de buren toe.

Gestart door Shepherd Moon, mei 22, 2012, 09:29:37

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 5 gasten bekijken dit topic.

Shepherd Moon

en wat bedoel je onder vloerdeken?

(en internet werkt dus nu thuis  hello )
Marantz set: PM-14 KI , CD-17 KI , ST-17, M-CR603
Speakers: B&W 704 , 705 , HTM-7, Matrix 2 series 2, Dali Zensor 1
Sub: REL R-505
HT-set: Denon ACV-A1 SE upgrade, Pio BPD-LX91, Behringer FBP-1124
Voeding: Monster HTS1000,

WilliamB

Citaat van: wbrands op juni 04, 2012, 13:15:11
in mijn ruimte bestaat mijn vloer uit drie delen, namelijk twee vloerdeken met een rubberen laag ertussen.
Foutje, ik bedoel vloerdelen.
Set 1: Marantz PM11s1, SA11s1/ Auralic Altair G1 / Audio Physic Scorpio 25, tempo VI, Spark 5, Celcius / Atmos Vocal 100Icw 5
Marantz SR8012 / SVS PC13Ultra/Sony VPL-vw590 4K isf/Zidoo z1000
Set 2: Marantz PM7004 /Teac NT-505 /Dynaudio Focus 160 / Rega P3

MadVillain

Volgende webshop is wel een aanrader!

http://shop.merford.nl/particulier_nederlands/toepassingen1-1/hifi.html


Op deze site is ook te vinden hoe je het beste de materialen kunt monteren. En waar je op moet letten ed...


Succes! En pics or it didn't happen ;)

Shepherd Moon

thx, ik heb me inmiddels al wat kunnen informeren ook bij nog iemand die en volledige studio heeft gebouwd vroeger om daar z'n job in uit te voeren (de frontman van natural born dj's die ik ken van op m'n job)

volledige bedekking compripol, daarop rubberen laag, 2 lagen OSB platen geschransd en daarop een laminaat erop.
voor de muur gelijkaardige opbouw, buiten die rubberen mat, en dan 6 lagen soundblock gyproc geschransd (extreem dus)
Maar dat kan ik dus nog anders doen... nog ff over denken :)

verder eerst gewoon de zolder isoleren en dat zal een des weken gebeuren. 21cm isover in het dak en dampscherm, daarna afwerken in functie van de kamer. :)
Marantz set: PM-14 KI , CD-17 KI , ST-17, M-CR603
Speakers: B&W 704 , 705 , HTM-7, Matrix 2 series 2, Dali Zensor 1
Sub: REL R-505
HT-set: Denon ACV-A1 SE upgrade, Pio BPD-LX91, Behringer FBP-1124
Voeding: Monster HTS1000,

thepioneer

Meridian 861 V4 [ ID40 ]
Meridian MD600
Burmester 956 mkII
Usher CP-8571 MKII BE Luidsprekers
B&W ASW4000

Meridian MS200
AKG K550

jrm

Citaat van: Shepherd Moon op juni 04, 2012, 09:25:06
thx voor de tips alvast, sorry voor de trage reacties, maar normaal zou ik vanaf deze week terug internet kunnen hebben thuis ;)

verder heb ik deze vlokkenschuimplaten al reeds zien liggen in de beter doe het zelf zaken.
Maar ik vroeg me er steeds bij af of deze wel degelijk genoeg isoleren naar de buren toe.
Ik weet eigenlijk verder ook niet goed welke isolatie manieren ze idd gebruiken idd isolatiecellen.  :wink:

nog een puntje, de vloer zwevend maken. wat verstaan jullie daar nu onder? Alleen maar enkele raakpunten op de betonnenvloer maken zoals bv spikes bij luidsprekers doen, of hoe zien jullie dat?

Zodra ik internet thuis heb kan ik wel die site van merford nog eens beter bekijken :)

Inderdaad je vloer zwevend maken betekent dat je geen vaste verbindingen hebt met muren en constructie die ook doorlopen naar de buren (Dit wordt dan aangeduid als contactgeluid) Dus onder je nieuwe vloerafwerking isolatie toepassen en de nieuwe afwerkvloer loslaten van alle muren door middel van schuimrubber of zoiets dergelijks. Let er wel bij op dat alle gebruikte materialen en isolatie 'veilig' zijn op het gebied van brandbaarheid en bij eventuele brand geen rook en/of giftige stoffen afgeven.

Shepherd Moon

Citaat van: thepioneer op juli 08, 2012, 11:09:25
21 cm??

Ga je een pa set bouwen ?????????????

lol, ma neen man, dat is gewoon voor de warmte isolatie, dat is puur normale dakisolatie. heeft idd akoestisch ook z'n demping, maar is puur voor de warmte bedoeld.
7cm tussen de kepers en 14 cm over de balken dwars op de vorige laag en dan dampscherm.
Dan afwerken met OSB en gyproc.

@jrm,

idd, kamer in kamer principe, vloer los van betonnen gewelf en muren en de voorzetwant ook volledig ontkoppelen van de muur. Dat had ik al intussen door via verschillende bronnen, thé :D
Marantz set: PM-14 KI , CD-17 KI , ST-17, M-CR603
Speakers: B&W 704 , 705 , HTM-7, Matrix 2 series 2, Dali Zensor 1
Sub: REL R-505
HT-set: Denon ACV-A1 SE upgrade, Pio BPD-LX91, Behringer FBP-1124
Voeding: Monster HTS1000,

lo

Gyproc?
Akoestisch?

Het Ri-acoustic plafond wat ik heb wordt ook door Gyproc geleverd. (is door hen ontwikkeld)
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

Shepherd Moon

die hebben ook nl de soundblock platen tegenwoordig... Er zijn eigenlijk redelijk wat kant en klaren systemen van gyproc op de markt  :yes:
Marantz set: PM-14 KI , CD-17 KI , ST-17, M-CR603
Speakers: B&W 704 , 705 , HTM-7, Matrix 2 series 2, Dali Zensor 1
Sub: REL R-505
HT-set: Denon ACV-A1 SE upgrade, Pio BPD-LX91, Behringer FBP-1124
Voeding: Monster HTS1000,

Shepherd Moon

soit hierbij toch ff melden dat ik op m'n topic bij sets van leden, toch verder ga ivm die akoestiek. De bouw is begonnen.
Basis isolatie is begonnen van het dak. Daarna komt het pikantere spul ivm isolatie buren en naar benedenverdieping toe.  :wink:

Maar al ferm bedankt voor de tips hier :)
Marantz set: PM-14 KI , CD-17 KI , ST-17, M-CR603
Speakers: B&W 704 , 705 , HTM-7, Matrix 2 series 2, Dali Zensor 1
Sub: REL R-505
HT-set: Denon ACV-A1 SE upgrade, Pio BPD-LX91, Behringer FBP-1124
Voeding: Monster HTS1000,

Cornelis1921

Citaat van: Shepherd Moon op september 03, 2012, 21:54:12
soit hierbij toch ff melden dat ik op m'n topic bij sets van leden, toch verder ga ivm die akoestiek. De bouw is begonnen.
Basis isolatie is begonnen van het dak. Daarna komt het pikantere spul ivm isolatie buren en naar benedenverdieping toe.  :wink:

Maar al ferm bedankt voor de tips hier :)
Niets te danken Shepherd Moon, graag gedaan... :-D
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

HansBeekhuyzen

Je wilt dat er geen contactoverdracht is tussen de zwevende vloer en de echte vloer. Spikes voldoen dan niet want die geven wel overdracht. Studio's gebruiken veren, maar da's lastig en duur, Je moet berekenen wat de massa van de kamer-in-kamer is (met spullen er in) en dan het type en aantal veren zo kiezen dat het totaal een resonantiefrequentie heeft van een paar Hz. Overigens geldt voor rubber of ander materiaal hetzelfde als voor veren.

De grootste fout bij dit soort constructies is overigens heel stom: kleine gaatjes in de constructie:-)
Hans Beekhuyzen
theHBproject

still life

Citaat van: HansBeekhuyzen op oktober 03, 2012, 11:19:09Spikes voldoen dan niet want die geven wel overdracht. Studio's gebruiken veren, maar da's lastig en duur, J

kijk, dit zal menig 'geef mij maar een stuk graniet voor onder me speaker' - fanaat even doen slikken..  8-)

The Splendour Of Music,  eclipsed by empty words & dead rhetoric ...

Marantz SR7005/CD5003/UD5005 --->  bi-amped Canton Vento 890 DC <--- sub-bass by yamaha YST-SW300

HansBeekhuyzen

Citaat van: still life op oktober 03, 2012, 16:26:50
kijk, dit zal menig 'geef mij maar een stuk graniet voor onder me speaker' - fanaat even doen slikken..  8-)

Nee hoor. Graniet heeft een hoge massa en is dus erg moeilijk in beweging te krijgen en zo voorkom je dus dat trillingen in de luidsprekerbehuizing worden overgedragen naar de vloer. Daarmee voorkom je dat kastresonanties versterkt worden. Een granieten kamer (muren, vloer en plafond) zou een uitstekende isolatie naar de buren geven, tenminste, zolang de granieten bak niet door de vloer zakt :schater:
Hans Beekhuyzen
theHBproject

still life

Citaat van: HansBeekhuyzen op oktober 03, 2012, 16:31:20Een granieten kamer (muren, vloer en plafond) zou een uitstekende isolatie naar de buren geven, tenminste, zolang de granieten bak niet door de vloer zakt :schater:

agreed, deden de egyptenaren ook al..  :-D

maar of het gebruik zoveel nut heeft onder speakers, die al op een tegelvloer staan..   :|

ik zou & heb ook gekozen voor demping..


The Splendour Of Music,  eclipsed by empty words & dead rhetoric ...

Marantz SR7005/CD5003/UD5005 --->  bi-amped Canton Vento 890 DC <--- sub-bass by yamaha YST-SW300