muur isolatie, grondisolatie, ivm beperken geluidshinder naar de buren toe.

Gestart door Shepherd Moon, mei 22, 2012, 09:29:37

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Shepherd Moon

Hey,

sinds kort woon ik nu in m'n eigen woning waar ik met m'n gezinnetje nu eigen baas over zijn.
De zolder ruimte zal ingericht worden, na het isoleren van het dak, als HT/ hifi ruimte.  pompom
Het eerste waar ik wel beetje om bekommer is alvast zo beperkt mogelijke hinder te veroorzaken naar de buren toe.
Er is 1 gemeenschappelijke muur en deze zou ik willen isoleren om het geluidsoverdracht bij een stevige film toch heftig te beperken.

De grond is een betonnen plateau en deze zou ik ook willen isoleren om daarop een zwevende houten vloer te bouwen. Tenzij jullie daar anders over denken.

Welke hints en tips hebben jullie, welke materialen kan ik best gebruiken daarvoor.

bedankt al voor de de support  :mrgreen:

(btw heb nog geen internet tot 4 juni, maar probeer bij m'n ouderlijke huis of op het werk als ik daar binnen ben te checken nu en dan)
Marantz set: PM-14 KI , CD-17 KI , ST-17, M-CR603
Speakers: B&W 704 , 705 , HTM-7, Matrix 2 series 2, Dali Zensor 1
Sub: REL R-505
HT-set: Denon ACV-A1 SE upgrade, Pio BPD-LX91, Behringer FBP-1124
Voeding: Monster HTS1000,

JohnWx

Citaat van: Shepherd Moon op mei 22, 2012, 09:29:37
Hey,

sinds kort woon ik nu in m'n eigen woning waar ik met m'n gezinnetje nu eigen baas over zijn.
De zolder ruimte zal ingericht worden, na het isoleren van het dak, als HT/ hifi ruimte.  pompom
Het eerste waar ik wel beetje om bekommer is alvast zo beperkt mogelijke hinder te veroorzaken naar de buren toe.
Er is 1 gemeenschappelijke muur en deze zou ik willen isoleren om het geluidsoverdracht bij een stevige film toch heftig te beperken.

De grond is een betonnen plateau en deze zou ik ook willen isoleren om daarop een zwevende houten vloer te bouwen. Tenzij jullie daar anders over denken.

Welke hints en tips hebben jullie, welke materialen kan ik best gebruiken daarvoor.

bedankt al voor de de support  :mrgreen:

(btw heb nog geen internet tot 4 juni, maar probeer bij m'n ouderlijke huis of op het werk als ik daar binnen ben te checken nu en dan)

Nou "baas" ik heb geen idee maar kan alleen maar zeggen veel geluk met het gezin

LO weet wel veel van plafond isolatie maar dat is dan een kwestie van een kwart slag draaien en het zit op de muur  :-D
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

WilliamB

Leuk vooruitzicht zo`n ht ruimte.
Slim om je vloer zwevend te maken, heb dit zelf ook gedaan en isoleert prima.

Je kan je muur ook zwevend maken, er zijn kan en klaar pakketen te koop bij bijna iedere bouwmarkt.
Ook kan je een keer kijken naar de site van Merford, hier staan erg handige bouwtips.

Veel succes met het bouwen van je ht ruimte, en laat een keer wat foto`s zien.

Gr William
Set 1: Marantz PM11s1, SA11s1/ Auralic Altair G1 / Audio Physic Scorpio 25, tempo VI, Spark 5, Celcius / Atmos Vocal 100Icw 5
Marantz SR8012 / SVS PC13Ultra/Sony VPL-vw590 4K isf/Zidoo z1000
Set 2: Marantz PM7004 /Teac NT-505 /Dynaudio Focus 160 / Rega P3

thepioneer

Ik zou beginnen met een vloer te leggen van fermacel met daaronder drukvaste rockwool. Deze platen zijn te koop bij de prof bouwmaterialen handel. Die vloer lijm en schroef je onderling aan elkaar vast. Als je zorgt dat je een cm of 2 vrij blijft van de scheidingsmuur dan heb je ook geen contact geluid.

Vervolgens een voorzet wand maken en deze op geen enkele wijze aan de muur bevestigen. Aan het dak en aan de nieuwe vloer. Dit goed isoleren met rockwool isolatie. Vervolgens kit je het frame van de wand rondom af. Daarna gipsplaten o.i.d. aanbrengen voor de afwerking.

Grts ronald
Meridian 861 V4 [ ID40 ]
Meridian MD600
Burmester 956 mkII
Usher CP-8571 MKII BE Luidsprekers
B&W ASW4000

Meridian MS200
AKG K550

marcbons

Ik had 10 jaar geleden ook een kamer in een kamer gemaakt. Bij de bouwmarkt waren geluids isolatie paketten te koop bestaande uit geluids isolatie werende schuim afmetingen ongeveer 40 cm bij 1 meter. En daarbij kreeg je stroken van 20 bij 1 meter. En bij die stroken had je binnen in een metalen strip. Je lijmt de stroken op de muur,plafond,vloer en je werkt af met gips platen die je alleen vast schroeft in de metalen platen in het shuim, dus geen te lange schroeven. Zo krijg je dus eenkamer die los staat van de werkelijke kamer. En ik kan zeggen dat de buren geen enkele last hadden.

Gr marc

cz79


Whisper.nl

De koffie " loopt"  sportiever wordt het niet

Marantz 81


Whisper.nl

Citaat van: Marantz 81 op mei 30, 2012, 22:01:45
Zal wel door het warme weer komen  clown1

meer op deze manier

groet Whisper
De koffie " loopt"  sportiever wordt het niet

cz79

Ikdacht in eerste instantie ook (weer) aan viepeukerij, Whisper! (we kennen je ondertussen wel een beetje hier) :-D

Ik bedoelde dit:

marcbons

Citaat van: cz79 op juni 01, 2012, 07:29:14
Ikdacht in eerste instantie ook (weer) aan viepeukerij, Whisper! (we kennen je ondertussen wel een beetje hier) :-D

Ik bedoelde dit:
Ja dat klopt, dit is wat ik toen gebruikt hebt.

thepioneer

Meridian 861 V4 [ ID40 ]
Meridian MD600
Burmester 956 mkII
Usher CP-8571 MKII BE Luidsprekers
B&W ASW4000

Meridian MS200
AKG K550

Marvin


Shepherd Moon

thx voor de tips alvast, sorry voor de trage reacties, maar normaal zou ik vanaf deze week terug internet kunnen hebben thuis ;)

verder heb ik deze vlokkenschuimplaten al reeds zien liggen in de beter doe het zelf zaken.
Maar ik vroeg me er steeds bij af of deze wel degelijk genoeg isoleren naar de buren toe.
Ik weet eigenlijk verder ook niet goed welke isolatie manieren ze idd gebruiken idd isolatiecellen.  :wink:

nog een puntje, de vloer zwevend maken. wat verstaan jullie daar nu onder? Alleen maar enkele raakpunten op de betonnenvloer maken zoals bv spikes bij luidsprekers doen, of hoe zien jullie dat?

Zodra ik internet thuis heb kan ik wel die site van merford nog eens beter bekijken :)
Marantz set: PM-14 KI , CD-17 KI , ST-17, M-CR603
Speakers: B&W 704 , 705 , HTM-7, Matrix 2 series 2, Dali Zensor 1
Sub: REL R-505
HT-set: Denon ACV-A1 SE upgrade, Pio BPD-LX91, Behringer FBP-1124
Voeding: Monster HTS1000,

WilliamB

in mijn ruimte bestaat mijn vloer uit drie delen, namelijk twee vloerdeken met een rubberen laag ertussen.
Set 1: Marantz PM11s1, SA11s1/ Auralic Altair G1 / Audio Physic Scorpio 25, tempo VI, Spark 5, Celcius / Atmos Vocal 100Icw 5
Marantz SR8012 / SVS PC13Ultra/Sony VPL-vw590 4K isf/Zidoo z1000
Set 2: Marantz PM7004 /Teac NT-505 /Dynaudio Focus 160 / Rega P3