Inakustik icm met MA RX8

Gestart door Tony, april 29, 2012, 21:54:22

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Tony

Wegens een nieuwe indeling van mijn woonkamer ben ik ook toe aan nieuwe ls kabels.
Ik heb nu W&M LS-01 tussen mijn PM7004 en RX8 zitten. Ben hier opzich best tevreden over.
De versterker komt nu een stuk hoger te staan dus is een nieuwe set van deze is ook geen optie omdat ze veel te zwaar zijn voor de aansluiting op de versterker.

Mijn oog is gevallen op de inakustik ls-1102.

Is er iemand die ervaring heeft met deze combinatie?
En zou het zinvol zijn om ze bi-wire aan te sluiten?

xander32

Citaat van: Tony op april 29, 2012, 21:54:22
Wegens een nieuwe indeling van mijn woonkamer ben ik ook toe aan nieuwe ls kabels.
Ik heb nu W&M LS-01 tussen mijn PM7004 en RX8 zitten. Ben hier opzich best tevreden over.
De versterker komt nu een stuk hoger te staan dus is een nieuwe set van deze is ook geen optie omdat ze veel te zwaar zijn voor de aansluiting op de versterker.

Mijn oog is gevallen op de inakustik ls-1102.

Is er iemand die ervaring heeft met deze combinatie?
En zou het zinvol zijn om ze bi-wire aan te sluiten?
Middels kabels kan je de set finetunen. De W&M is relatief warm, donker van karakter. Indien de 1102 hetzelfde karakter heeft zou je het kunnen uitproberen. In dat laatste zit het hem ook: zelf uitproberen in jouw set.

Betreft bi-wire idem. Soms doet het iets, soms doet het niets.

lo

Over bi-wire is er al veel geschreven op dit forum, gebruik de zoek functie maar eens.
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

pameijer

Hoezo zijn je kabels te zwaar voor die hoogte? Je moet ze sowieso goed vastzetten, en dan kunnen ze echt wel gewoon hangen. Of anders met een tierapje borgen, of een touwtje, of plakband van de betere soort. Gebruik je barewire, spades of pluggen?
Anthem MRX1120 / Sony UBP-X800M2 / Technics SL2000 + NAD PP2i/ Apple TV 4K + Nvidia Shield + Vero 4K+/ Vu+ Duo2 / LG 55C7 / JVC X7900 met iVisions Cinema 4K 260 cm / AVI ADM9.1RS actives front en center + AVI DM5 rears + 4x Micca M8C + Rythmik E15

Tony

Ik gebruik de pluggen. Ik zit ook met de lengtes. Aan 1 kant heb ik nog maar 1 m nodig terwijl de kabel 2,5m is.
Deze kabels zijn dusdanig stug dat ze zich niet makkelijk weg laten werken.

De chord Carnaval silverscreen schijnt ook een goede kabel te zijn. Deze is ook een stuk gunstiger geprijsd.

xander32

Citaat van: Tony op april 30, 2012, 11:31:23
Ik gebruik de pluggen. Ik zit ook met de lengtes. Aan 1 kant heb ik nog maar 1 m nodig terwijl de kabel 2,5m is.
Deze kabels zijn dusdanig stug dat ze zich niet makkelijk weg laten werken.

De chord Carnaval silverscreen schijnt ook een goede kabel te zijn. Deze is ook een stuk gunstiger geprijsd.
Tip: Canare 4S8 of 4S11. Veel kabel voor het geld! En tevens mooi aan te kleden indien daar de behoefte is. Op het HT-forum zit een forumsponsor welke Canare in het assortiment heeft.

pameijer

Citaat van: xander32 op april 30, 2012, 12:01:37
Tip: Canare 4S8 of 4S11. Veel kabel voor het geld! En tevens mooi aan te kleden indien daar de behoefte is. Op het HT-forum zit een forumsponsor welke Canare in het assortiment heeft.

En als je die daar besteld krijg je ook nog een zakje Haribo snoepjes!  :schater:
Anthem MRX1120 / Sony UBP-X800M2 / Technics SL2000 + NAD PP2i/ Apple TV 4K + Nvidia Shield + Vero 4K+/ Vu+ Duo2 / LG 55C7 / JVC X7900 met iVisions Cinema 4K 260 cm / AVI ADM9.1RS actives front en center + AVI DM5 rears + 4x Micca M8C + Rythmik E15

JohnWx

Citaat van: pameijer op mei 01, 2012, 18:02:46
En als je die daar besteld krijg je ook nog een zakje Haribo snoepjes!  :schater:

hoe serieus kan je hobby zijn en hoe serieus moeten we met deze materie omgaan  :-D
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

xander32

Citaat van: John Wx op mei 01, 2012, 18:06:07
hoe serieus kan je hobby zijn en hoe serieus moeten we met deze materie omgaan  :-D
Ik vind het wel een strakke actie van Peter die Haribo, dat blijft mensen toch bij.

Exxar

Tip bij de MA RX8: blijf weg van silver plated kabels!

De Chord Carnival Silverscreen is een goeie kabel, ik heb ook zo'n setje liggen. De duurdere, silver plated, Chord Epic is een no go met mijn RX8, maar dat wist ik maar nadat mijn terugzendperiode voorbij was....

Tony

Citaat van: Exxar op mei 01, 2012, 20:41:10
Tip bij de MA RX8: blijf weg van silver plated kabels!

De Chord Carnival Silverscreen is een goeie kabel, ik heb ook zo'n setje liggen. De duurdere, silver plated, Chord Epic is een no go met mijn RX8, maar dat wist ik maar nadat mijn terugzendperiode voorbij was....

Zit inderdaad te denken aan de Chord Carnival Silverscreen. Ben er alleen nog niet helemaal uit welke banaanstekkers ik het beste kan nemen. En of solderen beter is als schroeven.

Hoe hebben jullie dit?

Exxar

Die van mij waren meteen afgemonteerd met de Chord banaanstekkers.

pameijer

Op meerdere plekken al gelezen dat zilver en Monitor Audio RX niet goed samen gaan. Dat het hier iig ook gezegd is! Het eerdere advies van Canare-kabel kan ik aanbevelen, Hifisupply.nl levert ze.
Anthem MRX1120 / Sony UBP-X800M2 / Technics SL2000 + NAD PP2i/ Apple TV 4K + Nvidia Shield + Vero 4K+/ Vu+ Duo2 / LG 55C7 / JVC X7900 met iVisions Cinema 4K 260 cm / AVI ADM9.1RS actives front en center + AVI DM5 rears + 4x Micca M8C + Rythmik E15

cz79

Canare is een zeer nette degelijke kabel voor relatief weinig geld

Whisper.nl

Indien je geen zilver wilt zou je deze eens kunnen uitproberen.

Ik heb er al weer een tijd schik mee.

http://link.marktplaats.nl/553029819

De voorgangers. zilver diy / Van der Hul /  W&M 01 / Van Damme.

Groet Whisper
De koffie " loopt"  sportiever wordt het niet