Modificeren van CD-speler

Gestart door Maurice, november 09, 2005, 22:37:47

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

TurboMarco

Citaat van: NicowicoAls een low jitterklok zo veel verschil maakt, dan mijn vraag: Het verschil in productiekosten tussen een "goede" en  een "slechte" klok is niet zo groot. Waarom wordt er in een "highend" player dan niet gelijk een "goede" klok gemonteerd? en ondanks dat een goede klok een factor 100 beter is dan een slechte klok, is dat ook hoorbaar?
Dat is net zoiets als een vervorming van 0,01 of 0,0001% bij een versterker. Beiden zijn niet hoorbaar.
Dat is een vraag die mij ook bezig houd.

Ik denk dat ik die ellende waarschijnlijk niet hoor :roll:
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

Maurice

Citaat van: PM95
Ik denk dat ik die ellende waarschijnlijk niet hoor :roll:
Je hoorde toch ook wat het bij mijn cd-speler deed?
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

TurboMarco

Citaat van: Maurice
Citaat van: PM95
Ik denk dat ik die ellende waarschijnlijk niet hoor :roll:
Je hoorde toch ook wat het bij mijn cd-speler deed?

Omdat alle klokken bagger zijn. Meestal alleen maar 2stuks 22pF met een clock kristal. Erg shabby oplossing. En dat is in nagenoeg alle spelers zo.
Is niet erg jitter vriendelijk.

Die ellende hoor ik niet.
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

TurboMarco

Welke fabriekant stopt er dan wel een goede klok in hun speler??

Zijn wij mensen kuddedieren?

Ik meen van wel :D

Als de ene iets zegt waar hij in geloofd dan zijn er altijd lieden die hem volgen en er zijn dan ook lieden die er zich tegen afzetten,in de huidige tijd geloofd men niet meer in hocus pocus en roept dat technische verklaringen het bovenatuurlijke ruim overstijgen,gevoelsmatig heb ik er een andere gedachte over.

Ik prijs mij gelukkig door naar een cd speler te luisteren en ervan te genieten met in het achterhoofd wetende dat er een kutklok en ik weet niet wat voor een ellende nog meer in zit.

greetzzz Marco
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

TurboMarco

Citaat van: Maurice
Citaat van: PM95
Ik denk dat ik die ellende waarschijnlijk niet hoor :roll:
Je hoorde toch ook wat het bij mijn cd-speler deed?
Ja dat heb ik gehoord,en naar mijn opvattingen voldeed het niet.

Mischien kunnen we het nu nog eens proberen aangezien ik inmiddels een andere setup heb :idea:

Ik ben reuze benieuwd wat daar de uitslag van is (ook van de Siltech :wink: )
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

BernHardN

Zijn er ook Foto's van die mods









BernHardN

TurboMarco

Ben ik ook wel benieuwd naar.

Al die geheimzinnigheid ook  :wink: :lol:
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

BernHardN


TurboMarco

Ah beter :-)

Wellicht kan maurice eens een paar plaatjes schieten van zijn gemodde CD6000ose.
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

Maurice

Citaat van: Marco op augustus 28, 2006, 14:59:43
Ah beter :-)

Wellicht kan maurice eens een paar plaatjes schieten van zijn gemodde CD6000ose.
Ik zal hem eens een keer openschroeven  :evil:
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

Maurice

Citaat van: Maurice op augustus 28, 2006, 20:09:23
Citaat van: Marco op augustus 28, 2006, 14:59:43
Ah beter :-)

Wellicht kan maurice eens een paar plaatjes schieten van zijn gemodde CD6000ose.
Ik zal hem eens een keer openschroeven  :evil:
Grrrr, wil ik foto's maken, is de accu katsleeg  :-(
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

BernHardN


Pierrot

#27
Hoi mensen

ik heb nog wel een paar foto's van een gemodde SA15. Deze modificatie wordt gedaan door Sound Evolution, hierbij wordt het onderste uit de kan gehaald bij deze speler.

Ik krijg geen foto geplaatst :x Nu wel :-P


Maurice

#28
Citaat van: Pierrot op september 07, 2006, 13:06:43
Hoi mensen

ik heb nog wel een paar foto's van een gemodde SA15. Deze modificatie wordt gedaan door Sound Evolution, hierbij wordt het onderste uit de kan gehaald bij deze speler.

Ik krijg geen foto geplaatst :x

Gr Mayko

Heb je ze al ergens geupload? (in webruimte van je provider of zo?)

Op audiofreaks.nl staan een aantal handige links voor dit: >>>zoals hier<<< en >>>hier<<<

Ook heb ik zojuist het forum aangepast, zodat je ook via het forum plaatjes kan uploaden!
Wel max 128kb per foto, max. 4 foto's per post en 192kb max. per post!
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

Pierrot

#29
Dit is de orginele speler,


Gemodde speler

http://img393.imageshack.us/img393/7894/marantz4wo4.png
http://img393.imageshack.us/img393/8885/marantz3ef0.png
http://img393.imageshack.us/img393/1734/marantz2cq6.png
http://img393.imageshack.us/img393/2787/marantz1zf2.png
http://img393.imageshack.us/img393/9780/marantz5zx8.png

Zo gelukt :-D

Hier nog een stukje tekst van Sebastiaan de Vries van Sound Evolution,

Voor de SA-15s1 hadden we een zeer uitgebreide modifcatie die de speler op een totaal ander nivo brengt. Echter zijn we heel ver gegaan in het redesignen.

De uitgangstrappen van Marantz waren heel fraai, en die hebben we gelaten zoals het is. Echter in deze stage hebben we wel de uitangscondensatoren vervangen. Hier gaat het colledige muzieksignaal doorheen en deze dienen dus de beste kwaliteit mogelijk te zijn! in dit geval non-polaire blackgates.

Om het goede ontwerp van deze uitgangstrap optimaal te benutten hebben we besloten een compleet nieuwe voeding voor de analoge sectie te ontwerpen em eigen ringkern transformater. Hierdoor staat digitaal ena naloog los van elkaar (zoals altijd in top spelers). Tevens hebben we de voeding overgedimensioneerd gemaakt en zeer snel d.m.v. snelle gelijkrichting en zeer snelle meerdere kleine elco's parallel (die samen een grote buffer vormen). Dit alleen al geeft de speler een rust en autriteit die ognekend is voor een speler in deze prijsklasse.

Dan hebben we de systeemklok. We klokken de systeemnchip, dacs en loopwerk via een veel stabielere Tentlanbs XO-2 klok. De speler wint hierdoor enorm aan resolutie en diepte plaatsing. De nieuwe klok krijgt tevens zijn eigen voeding.

We maken voor zowel de klok, voeding en uitgangssignalen allemaal nieuwe afgescerhemde bekabeling met de hand!

Verder passen we de voeding aan rondom de DAC chips en digitale sectie.

Deze totale modificatie kost 780 euro. De hoge kosten zitten hem in de dure onderdelen en het vele arbeid. De hele speler moet tot de laatste schroef uit elkaar. Ook de nieuwe voedingsprinten zijn handgemaakt.

Tuurlijk kunnen we de modificatie downgraden wanneer u het meer betaalbaar wenst. Wat ik hierboven schets is om het aller uitsterste eruit te halen. Het is goed te weten dat de speler na modificatie unaniem beoordeelt beter klonk dan een veel duurdere DCS.