Ervaring met B&W DM2 MKII?

Gestart door i2Paq, april 06, 2012, 16:06:54

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

i2Paq

Wat kunnen jullie zeggen over deze luidsprekers?

Waar op te letten bij aankoop?
Het feit dat licht sneller gaat dan geluid kan mogelijk verklaren dat iemand een helder licht lijkt, totdat hij begint te praten...

jrm

Goede speaker, maar ..... beluister ze wel met je eigen muziek smaak!

Kijk goed naar de randen van de speakers, let op dat deze niet behandelt zijn met een soort gel om te verdoezelen dat ze verdroogd zijn.

i2Paq

Citaat van: jrm op april 06, 2012, 16:24:43
Goede speaker, maar ..... beluister ze wel met je eigen muziek smaak!

Kijk goed naar de randen van de speakers, let op dat deze niet behandelt zijn met een soort gel om te verdoezelen dat ze verdroogd zijn.

OK, dank je wel.

Vindt de B&W DM14 ook wel wat hebben.

Zien er wat fijner uit.

Mij gaat het om de Vintage look en natuurlijk een heerlijk geluid  :-)
Het feit dat licht sneller gaat dan geluid kan mogelijk verklaren dat iemand een helder licht lijkt, totdat hij begint te praten...

jrm

Gelukkig verschillen de smaken, ik persoonlijk zie het liever toch allemaal wat strakker (past beter bij de inrichting vind mijn vrouw....) :-D

Maar probeer altijd te luisteren met de muziek die jou boeit!

Audiotic

Citaat van: jrm op april 06, 2012, 16:24:43
Goede speaker, maar ..... beluister ze wel met je eigen muziek smaak!

Kijk goed naar de randen van de speakers, let op dat deze niet behandelt zijn met een soort gel om te verdoezelen dat ze verdroogd zijn.

Heb ze 20 jaar gehad (!!! In 1981 gekocht, in 2001 weggedaan). Mooie speaker maar wel een beetje verouderde technologie nu. Inderdaad oppassen met verouderen en verdrogen. Bij mij heb ik destijds de afdekking van de spreekspoel van de woofer meer dan eens weer vast moeten lijmen...

Wat moeten ze kosten? Want ze zijn vast erg oud al.

Auralic Aries + Marantz NA-11S1 PCM/DSD streamer - Marantz UD9004 - Primare Pre32 - CI Audio D-200 MkII - Nubert NuVero 60 + R.E.L. R-528SE - Sennheiser HD800 & Schiit Lyr 2 HPA - Siltech & ProLine custom made Silver & Gold. En veel SD en HD muziek

i2Paq

Citaat van: Audiotic op april 06, 2012, 16:37:02
Wat moeten ze kosten? Want ze zijn vast erg oud al.

De vraagprijs is 200,-.
Ze zien er nagenoeg smetteloos uit.
Het feit dat licht sneller gaat dan geluid kan mogelijk verklaren dat iemand een helder licht lijkt, totdat hij begint te praten...

JohnWx

Wat JRM zegt let op dat de rubberen rand niet wat ingezakt is
Ik vind het een fijne speaker lekker wollig (is een hifi term sorry) en donker laag (dit ook)
Zijn wel veel onderdelen van te vinden zeker op Ebay.co.uk
Heb deze gehad ook nog de DM7 met bolletje erop en de DM12 heerlijk monitorje
De DM14 vind ik er ook niet uitzien


nou de B&W's komen zu hause LUXMAN
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

JohnWx

Als je ze echt wilt is de prijs wel oke
Je gaat er niet meer mee verdienen eerder verliezen


ps:wel de originele stands erbij en opletten op opvolgende serienummers
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

i2Paq

#8
De originele stands zijn er bij en ik ga ze beluisteren met mijn eigen versterker.

Ik hoef er niets mee te verdienen, behalve en hopelijk een lekkerder geluid.
Het feit dat licht sneller gaat dan geluid kan mogelijk verklaren dat iemand een helder licht lijkt, totdat hij begint te praten...

Audiotic

Citaat van: i2Paq op april 06, 2012, 20:14:42
De originele stands zijn er bij en ik ga ze beluisteren met mijn eigen versterker.

Ik hoef er niets mee te verdienen, behalve en hopelijk een lekkerder geluid.

Dat ga je krijgen. Benieuwd naar je ervaring!
Auralic Aries + Marantz NA-11S1 PCM/DSD streamer - Marantz UD9004 - Primare Pre32 - CI Audio D-200 MkII - Nubert NuVero 60 + R.E.L. R-528SE - Sennheiser HD800 & Schiit Lyr 2 HPA - Siltech & ProLine custom made Silver & Gold. En veel SD en HD muziek

JohnWx

hoop dat ze mooi zijn anders ligt opschuren en lekker in de olie zetten
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

i2Paq

#11
We gaan het morgen beluisteren, rond 16u.

Dus de DM14 links (of rechts) laten liggen?

Edit: ergens specs cq. reviews van de DM2 MKII?
Het feit dat licht sneller gaat dan geluid kan mogelijk verklaren dat iemand een helder licht lijkt, totdat hij begint te praten...

JohnWx

Citaat van: i2Paq op april 06, 2012, 21:34:24
We gaan het morgen beluisteren, rond 16u.

Dus de DM14 links (of rechts) laten liggen?

Edit: ergens specs cq. reviews van de DM2 MKII?

achter je of voor "wenig"  :wink:
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

i2Paq

#13
Citaat van: John Wx op april 06, 2012, 21:38:33
achter je of voor "wenig"  :wink:

Haha  :lol:

Hier wat info over de DM2 MKII

Hier meer over de DM 14.
Het feit dat licht sneller gaat dan geluid kan mogelijk verklaren dat iemand een helder licht lijkt, totdat hij begint te praten...

JohnWx

Citaat van: i2Paq op april 06, 2012, 22:00:29
Haha  :lol:

Hier wat info over de DM2 MKII

Hier meer over de DM 14.

vind de DM 14 lelijk de DM 12 veel mooier

Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.