Bass weergave Marantz SR5006 en Bose Acoustimass 15

Gestart door Mr.Edwin, april 05, 2012, 20:59:52

Vorige topic - Volgende topic

frankie

Ook ik heb de Bose Acoustimas gehad, hetzij heel wat jaartjes geleden maar met die bas module heb ik ook zitten klooien en ben eerlijk gezegd nooit tevreden geweest met die Bose sound.
Niet veel later had ik de gehele melkpakken set ( clown1) weer ingeruild waar ik 'm destijds nieuw had gekocht.

Nu vele jaren en vele luidsprekers verder, speel ik alweer een jaartje of 2 zéér tevreden met m'n KEF 3005SE set i.c.m. m'n Marantz SR7001.
De SR7001 zal ook nog wel een keertje worden vervangen maar dat is voor later.

Mocht je met een satellietset verder willen gaan i.c.m. Marantz, probeer de KEF 3005(SE) eens een keertje.
Persoonlijk vind ik dit een prima klinkende combi.
Maar ja, geluid blijft wel persoonlijk natuurlijk.

Veel succes verder :wink:

jrm

Helemaal mee eens dat geluid ervaren geheel en niet anders geheel persoonlijk is.

Op mijn marantz set vond ik de kef's dus totaal niet klinken, dat komt dus door mijn oren :yes:

Speel nu tevreden met Morauntshort avant 908i

still life

Citaat van: thepioneer op april 08, 2012, 10:19:34
Kun je niet gewoon alle luidsprekers op de marantz aansluiten ? Of is dat een domme opmerking ????

:yes:  die sats moeten op de basmodule aangesloten worden..

Citaat van: Mr.Edwin op april 08, 2012, 12:25:19
Gisteren heb ik verschillende dingen geprobeerd. Na het veranderen van de AMP settings naar SPKR-C optie, is het een stuk beter geworden. Op het plaatje welke ik nu zie, zie ik ook een 5.1 set afgebeeld staan ipv een 7.1 set welke getoond wordt bij de optie; Zone-2.
De bassbox is nu een stuk rustiger en op deze manier kan ik er zeker wel mee vooruit.

spit toch maar eens goed je manual door: al die opties zijn niet nodig..
* spkr C is om middels je backs te gaan bi-ampen op je fronts, daarom heb je nu 5.1 ipv 7.1
* in de speaker setup moet je enkel activeren wat je hebt:
     met deze set dus fronts, center & surrounds op large & enkel met die aansluitingen => bose-box
* ook zone 2 heb je niet nodig

Citeer
Dan loop ik natuurlijk tegen alle opmerkingen van jullie aan tav de bose speakers welke ik gebruik. Zoals ik gebruik en gelezen heb, zijn het lang niet de speakers welke ik verwacht had te hebben. Jammer, maar daar kan ik nu weinig aan doen.

die spulletjes verkopen als zoete broodjes, vanwege de geweldige reputatie bij 'het pleps'  :-D
met de opbrengst koop je makkelijk betere speakers..

CiteerWaar ik wel nieuwsgierig naar ben geworden; Stel dat ik mijn boxen verkoop en ik ben van plan nieuwe aan te schaffen, welke boxen zijn dan wel goed? (ik ben altijd in de veronderstelling geweest dat Bose goed was..)
Daar wil ik wel bij vermelden dat ik (nu) niet van plan ben nog eens 1000 euro bij te leggen voor boxen..

legio opties voor speakers, nieuw & 2de hands: shoppen naar budget zeg maar..

The Splendour Of Music,  eclipsed by empty words & dead rhetoric ...

Marantz SR7005/CD5003/UD5005 --->  bi-amped Canton Vento 890 DC <--- sub-bass by yamaha YST-SW300

cz79

Wat goed is moet je zelf gaan bepalen op jouw set, tweedehands is er een redelijke markt waar je voor best vriendelijke prijzen wat moois kunt krijgen. Op het buurforum staan een paar Dynaudio's (Audience 122) voor nog geen 400 euro, ik ken die luidsprekers zelf niet maar een aantal forumleden zweren erbij  :wink:

De markt om te kopen is gunstig op dit moment

Mr.Edwin

Na een aantal dagen goed luisteren ben ik van mening dat het veranderen van de AMP setting het toch niet heeft gedaan. Het is wel iets verbeterd, maar bij sommige programma's 'flipt' de bassbox nog helemaal. Het lijkt te liggen verschillende toonhoogtes die uitgezonden worden want als ik op het zelfde kanaal vervolgens een film kijk, gaat het prima.

Ik kan nog niet vinden in de opties van de Marantz wat ik zou moeten veranderen. De ene keer tijdens het kijken lijkt het of de bass veel te hard staat. De andere keer lijkt het alsof er te veel lage geluiden naar de subwoofer gestuurd wordt.
Het vreemde vind ik dan wel dat het bij een ander programma goed kan zijn. Dus met de bass volume kan het naar mijn idee niet heel veel te maken hebben. Hebben jullie nog suggesties wat ik zou kunnen proberen?

Mr.Edwin

Zojuist nog eens een blik geworpen op de kabel achterin de versterker en het volgende is mij opgevallen;

Voor de speakers heb ik 2 kabels in de versterker. (een plus en min kabel?)
Voor de subwoofer heb ik een andere aansluiting. (een soort tulp stekker) Deze stekker heb ik op de versterker aangesloten op de pre-out aansluitingen. Daar heb ik namelijk 2 aansluitingen voor bassboxen zitten. Echter nu ik de kabel van de bassbox er uit heb gehaald, blijft de bassbox net zo werken als daarvoor..
Heb ik de bassbox niet goed aangesloten, moet er misschien een andere kabel aan gezet worden, of moet ik toch nog instellingen wijzigen ten aanzien van de pre-out waar ik de lage tonen heen moet sturen?

still life

ff herhalen..  :angel:

Citaat van: still life op april 08, 2012, 15:13:30
spit toch maar eens goed je manual door: al die opties zijn niet nodig..
* spkr C is om middels je backs te gaan bi-ampen op je fronts, daarom heb je nu 5.1 ipv 7.1
* in de speaker setup moet je enkel activeren wat je hebt:
     met deze set dus fronts, center & surrounds op large & enkel met die aansluitingen => bose-box
* ook zone 2 heb je niet nodig

imho kun je niet met pre-out naar die bas-module (check uw bose-manual)
het is dan ook zinloos om in je receiver het sub-kanaal te activeren  :wink:

Citaat van: SLals je echt verder wil met die bose-set: alle channels large
imho geef je ook best aan in de speaker setup dat je zonder sub draait
zodat die bas-module al het laag kan afknippen naar de sats..

als het volume op je basmodule ok staat kun je nog verder met de 2 overige opties:

Citaat van: still life op april 07, 2012, 15:58:22
:yes:

zo'n boembox is zeer gevoelig voor plaatsing..
vooral met de opening naar de muur toe & de afstand kun je de opbrengst enorm beïnvloeden

voor max bloom: dat gat kort op de muur (lievelingspositie & klank van menig bose-fanaat)
hoe verder v/d muur, hoe normaler de roomgain wordt..

dit icm de volumeregeling & LFE-knopjes op de box zelf zijn je voornaamste parameters om mee te spelen..
The Splendour Of Music,  eclipsed by empty words & dead rhetoric ...

Marantz SR7005/CD5003/UD5005 --->  bi-amped Canton Vento 890 DC <--- sub-bass by yamaha YST-SW300