Goedenavond,
Eergisteren heb ik een Marantz SR5006 gekocht en aangesloten. Ik vind het een super apparaat om te zien en de mogelijkheden lijken vrij uitgebreid. Echter vallen mij na een dag gebruiken een aantal dingen op en dan met name in de bass-weergave.
De bassbox staat tijdens het televisie kijken soms aardig te 'brommen'/dreunen. Ik kan nog niet echt een duidelijke oorzaak noemen, maar het lijkt er op dat soms de lage tonen van stemmen die op de televisie zijn naar de subwoofer gestuurd worden. Dit gebeurd zowel met uitzendingen die in Stereo worden uitgezonden als in Dolby Digital.
Tijdens het kijken van films staat de bass aan de harde kant, maar kom ik bovenstaande symptomen niet echt tegen.
Zie hieronder wat instellingen. Deze instellingen zijn automatisch ingesteld door het afstellen van de boxen met het microfoontje. (op 5 verschillende plaatsen in huis).
- Alle speakers staan op Large. Dus de front, center en surround.
- Subwoofer mode; LFE
- LPF for LFE; 120MHz
- AMP Assign; Zone2 (ik weet zowiezo niet wat dit inhoud / doet..?
Op het plaatje wat hier bij hoort, staan 2 extra boxen achter een lijn. Deze lijn staan zelfs nog achter mijn surround speakers op de afbeelding.
- In de Marantz staat ook een optie; 7.1CH in SW lev. Deze staat standaard op +10dB.
Dat vind ik vreemd, ik heb namelijk een 5.1 set. Als ik deze instelling verander, hoor ik geen verschil.
- Bij de Crossover Check staan de Front, Center en Surround speakers op Full Band.
- MultEQ XT staat op Audyssey
- Dynamic EQ staat op On
- M-Dax staat op Off
- Op mijn subwoofer heb ik 2 knoppen die ik kan draaien. (er staan geen waardes bij) De knoppen zijn; Bass level en FLE. Beide knoppen staan half open gedraaid.
Ik hoop dat bovenstaande informatie genoeg is. Zelf ben ik vandaag bezig geweest om de instellingen te wijzigen, maar niets geeft mij het gewenste resultaat dus ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.