dure marantz vs goedkope sony

Gestart door remco28, april 03, 2012, 14:14:51

Vorige topic - Volgende topic

remco28

Ik wil het volgende voorleggen aan jullie puur ter nieuwsgierigheid.
Een maat van mij heeft een nieuwe reciever gekocht de sony str-dh520 voor 189euro.
Op het eerste gezicht heeft de sony ook alles wat onze duurdere marantz heeft.

Wat voor verschil zal er zijn wat de prijs rechtvaardigd van de duurdere recievers?en is dat te horen qua geluid?
Ik heb absoluut geen spijt ofzo,maar puur uit nieuwsgierigheid.

mountainbiker

Citaat van: remco28 op april 03, 2012, 14:14:51
Een maat van mij heeft een nieuwe reciever gekocht de sony str-dh520 voor 189euro.

Wat voor verschil zal er zijn wat de prijs rechtvaardigd van de duurdere recievers?en is dat te horen qua geluid?
Ben ook nieuwsgierig geworden.
versterker NAD D3020
Kef Q300
Denon pma1500AE

JohnWx

onderdelen / bouw / mogelijkheden / ?

Prijs is altijd relatief
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

SONY ES Yamaha DUSON NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

jrm

Geluid mag geen verschil maken als beide nieuw zijn, na van loop van tijd zal inderdaad de opbouw en het gebruik van onderdelen het verschil maken. En natuurlijk is de service van Marantz veel beter, hetgeen ik zelf heb mogen ervaren.

Dus zet ze naast elkaar en beluister ze op dezelfde sterkte qua uitgangssignaal en op dezelfde speakers  :wink:

remco28

Ik geloof best dat de bouw van marantz beter is e.d en de service,maar is dat puur objectief gezien dat dat alleen de meerprijs waard is van een duurdere reciever t.o.v een goedkope?
Als je nauwelijks verschil hoort in geluid wat zou dan de meerwaarde kunnen zijn van een duurdere?ik neem aan dat die goedkope ook een jaar of 10 makkelijk kan halen.

Moet toch ook betere printplaten en betere chips e.d in zetten?
Ik moet toch een goedonderbouwde tegenargument hebben,want die maat van me gaat me uitlachen met mijn reciever van dik 1200euro tegen een reciever van amper 189euro,toch zeer groot verschil.

still life

wees gerust: uw SR heeft veel meer mogelijkheden & een betere uitrusting dan die sony

kijk maar eens naar de achterkant:
hoogst wsl werkt men daar met zo'n veerklemmetjes voor de speakeraansluitingen
& het vermogen (vooral multichannel) zal een pak lager zijn..

niettemin zal die sony ook goed spelen met een budget surround setje (8ohm speakertjes)
op bescheiden volume waarbij het laag vooral v/d sub moet komen..
The Splendour Of Music,  eclipsed by empty words & dead rhetoric ...

Marantz SR7005/CD5003/UD5005 --->  bi-amped Canton Vento 890 DC <--- sub-bass by yamaha YST-SW300

Paul

Of Sony is technisch beter in elkaar gezet dus minder storing cq uitval, gevolg een kleiner service centre minder personeel en dat komt qua prijs ten goede van de klant.
Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

JohnWx

Citaat van: Paul op april 03, 2012, 17:23:14
Of Sony is technisch beter in elkaar gezet dus minder storing cq uitval, gevolg een kleiner service centre minder personeel en dat komt qua prijs ten goede van de klant.

ik denk het niet dit soort apparaten gaan 2 jaar mee en dan doeiiiiiiiiiiiiiiiii kliko
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

jrm

Citaat van: remco28 op april 03, 2012, 15:27:02
Ik geloof best dat de bouw van marantz beter is e.d en de service,maar is dat puur objectief gezien dat dat alleen de meerprijs waard is van een duurdere reciever t.o.v een goedkope?
Als je nauwelijks verschil hoort in geluid wat zou dan de meerwaarde kunnen zijn van een duurdere?ik neem aan dat die goedkope ook een jaar of 10 makkelijk kan halen.

Moet toch ook betere printplaten en betere chips e.d in zetten?
Ik moet toch een goedonderbouwde tegenargument hebben,want die maat van me gaat me uitlachen met mijn reciever van dik 1200euro tegen een reciever van amper 189euro,toch zeer groot verschil.

Je mag zeker aannemen dat er wel verschil binnenin zit, o.a. andere chips, grotere stroomvoorziening e.d.

remco28

Als het goed is heeft onze recievers toch ook onderdelen die het geluid beter weergeven zoals ruisreductie en weet ik veel wat niet meer.

Ach,ik zou absoluut niet hem willen ruilen,al sowieso voor de uitstraling hehe. hello
En inderdaad onze reciever heeft een pak meer aan boord,en niet te vergeten audessy,sony moet het doen met hun eigen inregelsysteem.

JohnWx

Citaat van: remco28 op april 03, 2012, 19:33:12
Als het goed is heeft onze recievers toch ook onderdelen die het geluid beter weergeven zoals ruisreductie en weet ik veel wat niet meer.

Nee die grens is 30/40 jaar geleden al bereikt

remco28

Okee even kort samengevat,onze recievers heeft dus t.o.v de goedkope:
-betere service
-stevigere bouw
-betere binnenwerk,zoals printplaten,voeding e.d.

Is dus nog steeds de grote vraag,waar uit zich dat dan in?behalve misschien langere levensduur en wat meer vermogen?
Dan nog is het verschil dus eigenlijk te groot,objectief gezien?
Als ik de specs vergelijk van goedkope en dure recievers dan meestal heeft de duurdere recievers meerdere chips e.d. aan boord met uitgebreidere benamingen,waar zijn die dan goed voor?
Ben gewoon heel erg nieuwsgierig.

JohnWx

Citaat van: remco28 op april 03, 2012, 20:20:25
Okee even kort samengevat,onze recievers heeft dus t.o.v de goedkope:
-betere service
-stevigere bouw
-betere binnenwerk,zoals printplaten,voeding e.d.

Is dus nog steeds de grote vraag,waar uit zich dat dan in?behalve misschien langere levensduur en wat meer vermogen?
Dan nog is het verschil dus eigenlijk te groot,objectief gezien?
Als ik de specs vergelijk van goedkope en dure recievers dan meestal heeft de duurdere recievers meerdere chips e.d. aan boord met uitgebreidere benamingen,waar zijn die dan goed voor?
Ben gewoon heel erg nieuwsgierig.

Je kan je ook afvragen waarom de duurste uit de lijn van Sony zoveel meer kost als de "instapper"

Je betaald voor meer dingen dan alleen onderdelen ook naam dus status en dat is prima we hebben het zelf zo gemaakt deze maatschappij, het beton van een huis van 3 ton is het zelfde beton als een huis van 9 ton casco

Marvin

Nou kan in best rommelig zijn, maar chips heb ik nog niet door de ventilatie roosters gekregen.
Vraag me af of de Sony daar eerder last van zal hebben.
Toevallig staat hier een oudere Sony op de kast, wel iets duurder geweest dan 190€ en wellicht een iets uitgebreidere achterkant.
Speelt gewoon goed!

Marvin