Citaat van: Marantz 81 op april 04, 2012, 22:48:05
Mooie set zeg veel plezier ervan
duidelijk dat een betere bron/Dac nog een ruime verbetering kan geven
Zet de speakers nog eens 20 cm verder van de muur af ,liefts achterkant speaker minimaal een 50 cm van de achterwand
Hoe ver staan de speakers uit elkaar op het hart ? en wat is de luisterafstand ? een vloerkleed dempt je ruimte ook goed bij Ikea heb je er een voor niet teveel
De speakers hebben de bas reflex poort aan de voorkant, ik dacht dat de afstand dan tussen speaker en achterwand dan niet uitmaakte alleen bij speakers waar de bas reflexpoort aan de achterkant zit.
De speakers staan nu 20 cm van de achterwand en ruim 3 meter uit elkaar. Ik heb nu een van de speakers iets meer ingedraaid omdat deze echt in een hoek staat. De andere speaker staat iets vrijer opgesteld.
Ik zal de speakers meer van de achterwand plaatsen.
Gisteren even een CD opgezet en ik hoorde een pieptoon uit mijn CD wisselaar komen. Het is iets wat ik al jaren hoor, maar het is het loopwerk van de wisselaar. Ik heb toch maar stiekem online naar de Marantz UD 5005 gekeken
Verder even een PS3 game (GTA4) gespeeld en het geluid is kraakhelder/gedetailleerd. Het geluidsbeeld is breed en dan lijkt het alsof je in een soundbubble zit. Het volume is gemiddeld -40, maar ik heb bij een filmscene even op -35 geluisterd en ik dacht even dat het waaide in mijn woonkamer. Het was duidelijk voelbaar dat er lucht verplaatst werd! (de filmscene was uit Thor en betrof het moment waarop een van personages/vijanden met een hele zware stem Thor aansprak).