Marantz PM-15s2 Limited Edition en B&W PM1

Gestart door japan78, april 01, 2012, 22:14:19

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

japan78

#30
Citaat van: SB_Marantz op april 05, 2012, 17:28:33
@ Zoldar en Japan44,

Hebben jullie uberhaupt enig idee wat het feitelijk is, kan en doet?

Edit: met dezelfde speaker in een andere kamer qua akoestiek klinkt het ook al anders, laat staan met een andere speaker.

Over aantasten gesproken..........

Ik begrijp dat de DSP bepaalde parameters corrigeert voor akoestische afwijkingen. Echter realiseerde ik me niet snel genoeg dat je dus uiteindelijk de speakers aanpast voor de specifieke ruimte via de DSP. Ik ben helaas niet technisch bedreven genoeg om mijn speakers te 'calibreren' via een DSP.

Is overigens een DSP hetzelfde als bijvoorbeeld Audyssey Room EQ?

japan78

Citaat van: bramdg op april 05, 2012, 19:16:53
Knappe set .....niet direct alledaags zo  :yes:

veel plezier !!!!!

Thanks! Ben er helemaal weg van.

SB_Marantz

Citaat van: japan78 op april 06, 2012, 10:39:41
Ik begrijp dat de DSP bepaalde parameters corrigeert voor akoestische afwijkingen. Echter realiseerde ik me niet snel genoeg dat je dus uiteindelijk de speakers aanpast voor de specifieke ruimte via de DSP. Ik ben helaas niet technisch bedreven genoeg om mijn speakers te 'calibreren' via een DSP.

Is overigens een DSP hetzelfde als bijvoorbeeld Audyssey Room EQ?


http://minidsp.com
Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

i-DSI

Heel mooie set. Ik heb die B&W's ook gaan beluisteren. SUPER!  Heb ze niet gekocht omwille van de prijs.
Als er één minpuntje aan je set is: je CD-speler.
Ik heb zelf ook al geëxperimenteerd met andere CD-spelers dan mijn SA15 en die zijn duidelijk minder goed.
MAIN: Marantz PM15-S1 + SA15-S1*Pioneer BDP-LX52*Dynaudio Audience 52SE*Pro-Ject Ann.Ed.*

AUX: Pioneer VSX-LX52*Pioneer DV-410V*Monitor Audio Studio2

AUX2: Denon PMA735R*Denon DVD900*Dali Concept1

japan78

Citaat van: i-DSI op april 15, 2012, 14:22:42
Heel mooie set. Ik heb die B&W's ook gaan beluisteren. SUPER!  Heb ze niet gekocht omwille van de prijs.
Als er één minpuntje aan je set is: je CD-speler.
Ik heb zelf ook al geëxperimenteerd met andere CD-spelers dan mijn SA15 en die zijn duidelijk minder goed.

Thanks! Als ik mijn CD-speler upgrade, dan wordt het waarschijnlijk een combi CD/DVD/BLU-RAY speler zoals de Marantz UD5005. Ik ben het eens dat mijn CD-speler inderdaad de laatste bottleneck in de set is.

Marantz 81

UD5005 is een goede allround speler  :-)

maar de versterker en speakers die je nu hebt zou het zonde zijn want die kunnen zoveel meer  byebye

Perfect_audio

#36
Citaat van: joep op april 04, 2012, 20:18:07
Kwam nog iets tegen voor de liefhebber van het cijfer 15.

http://www.positive-feedback.com/Issue53/marantz.htm
Een advertorial...

Zoals hij al zelf aangeeft " But the itch to improve things didn't stop .."
Dus een typisch geval van "another itch to scratch".
Het is een heel verhaal, maar nergens staat wat er aangepast is en wat die 'scratch' heeft gekost.
De geluidsketen bestaat uit:  bron - versterker - weergevers - kamer(akoestiek).
Maar de miniscule verschillen die hij waarneemt, komen door de veranderingen in de, van huis uit al, top apparatuur.

Ik hoop niet dat een andere liefhebber van het cijfer 15 door dit verhaal ook 'updatejeuk' krijgt.

ron
Mooier geluid door akoestiekcorrectie. Als je het niet gelooft, kom dan eens luisteren.

Exxar

Misschien toch een SA-15S2 overwegen? Deze is trouwens ook als DAC te gebruiken.

JohnWx

Ik begin me toch overal jeuk te krijgen  :schater: ineens
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

jrm

Daar zijn uitstekende audiofiele zalfjes voor te krijgen....

Marantz 81

Citaat van: Exxar op april 17, 2012, 10:27:10
Misschien toch een SA-15S2 overwegen? Deze is trouwens ook als DAC te gebruiken.

Ik zou het wel doen  :yes: en eerst een week op proef thuis voor de aanschaf bij een Hifizaak moet dat geen probleem zijn

japan78

Citaat van: Exxar op april 17, 2012, 10:27:10
Misschien toch een SA-15S2 overwegen? Deze is trouwens ook als DAC te gebruiken.

Even een domme vraag, maar hoe gebruik je de SA-15S2 als DAC dan?

Exxar

Er staat een knopje op om te switchen tussen cdspeler en DAC.

Marantz 81

Er zit een Digitale Input op en kun je de DAC gebruiken die in de SA15S2 zit

xander32

#44
Quote van de TS: Bijgevoegd stuur ik een aantal foto's mee:









Geen dank.