Teufel speakers

Gestart door RP, maart 31, 2012, 01:06:50

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

RP

Hoi mensen , hierbij even een vraag:
Heeft iemand ook ervaring met Luidsprekers van Teufel?
Je wordt er op marktplaats momenteel dood gegooid met hun reclame en dat je ze 8 weken op proef kunt krijgen rechtstreeks van de fabrikant.
Ik heb op youtube een paar filmpjes van deze speakers gezien en geprobeerd het geluid een beetje te analiseren maar het kon me nog niet overtuigen.
Mocht er iemand zijn die ze in levende lijve heeft gehoorddan zou ik graag de ervaringen horen.
Met vriendelijke groeten,
marantz pm80, marantz cd6004, monitor audio Bronze 6 Yamaha ct800 jke mgk 226 vandamme blueseries

SB_Marantz

Zo hoor ik ook goede verhalen over de Heco Celan XT.

Zelf gaan luisteren of er andere kabeltjes tussen zetten.  clown1
Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

JohnWx

Citaat van: RP op maart 31, 2012, 01:06:50
Hoi mensen , hierbij even een vraag:
Heeft iemand ook ervaring met Luidsprekers van Teufel?
Je wordt er op marktplaats momenteel dood gegooid met hun reclame en dat je ze 8 weken op proef kunt krijgen rechtstreeks van de fabrikant.
Ik heb op youtube een paar filmpjes van deze speakers gezien en geprobeerd het geluid een beetje te analiseren maar het kon me nog niet overtuigen.
Mocht er iemand zijn die ze in levende lijve heeft gehoorddan zou ik graag de ervaringen horen.
Met vriendelijke groeten,

geluid via een filmpje gaat niet


zelf luisteren
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

KayaRahnee

#3
Citaat van: RP op maart 31, 2012, 01:06:50
Ik heb op youtube een paar filmpjes van deze speakers gezien en geprobeerd het geluid een beetje te analiseren maar het kon me nog niet overtuigen.

M.a.w jij probeert via een filmpje op you tube het geluid van speakers, in dit geval teufel, te analyseren.
Dus het geluid van de teufels worden weergegeven door de speakers van je pc?
Dit lijkt mij niet erg realistisch.....of toch?
Amps: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /
Interlinks: Sommer Luna Classique.

ReVision

Citaat van: KayaRahnee op maart 31, 2012, 09:57:23
M.a.w jij probeert via een filmpje op you tube het geluid van speakers, in dit geval teufel, te analyseren.
Dus het geluid van de teufels worden weergegeven door de speakers van je pc?
Ik ben maar een leek maar dit lijkt mij niet erg realistisch.....of toch?

Dit is natuurlijk niet mogelijk en gaat nooit werken op deze manier.
Oplossing is inderdaad zoals hierboven al eerder vermeld zelf luisteren.
Zorg dan ook dat je naar een zelfde type versterker/receiver kan luisteren als dat je zelf hebt, of neem hem als het mogelijk is zelf mee.
Marantz PM6010 Ose KI, Marantz CD6000, Marantz ST6000, Marantz DV6200, CEC BD-7000

RP

Natuurlijk begrijp ik dat je via een youtube filmpje geen  objectief beeld kan krijgen van een speaker maar ik kan wel onderschijden of ik bijf. de Klipsch sound mooier vind of een Dynaudio om maar even dwars door de bocht te gaan.
Op die manier kan je een beginkeuze maken om vervolgens zelf ergens te gaan luisteren.
Het beste is natuurlijk om een hifizaak op te zoeken en daar te gaan luisteren.
Ik heb begrepen dat ze bij Teufel daar voor in de plaats de 8 weken op proef hanteren
Maar ik moet wel kwijt dat ze bij sommige hele grote witgoedketens in ons land er wat dat betreft ook met de pet naar gooien en speakers geschakeld staan d.m.v. een schakelpaneel wat een meter of tien vanaf de versterker staat.
En kom dan helemaal niet met de vraag of het ook mogelijk is om diverse speakers rechtstreeks via de versterker te beluisteren want daar schijnen ze nog nooit van gehoord te hebben.
marantz pm80, marantz cd6004, monitor audio Bronze 6 Yamaha ct800 jke mgk 226 vandamme blueseries

JohnWx

Citaat van: RP op maart 31, 2012, 13:29:54
Natuurlijk begrijp ik dat je via een youtube filmpje geen  objectief beeld kan krijgen van een speaker maar ik kan wel onderschijden of ik bijf. de Klipsch sound mooier vind of een Dynaudio om maar even dwars door de bocht te gaan.
Op die manier kan je een beginkeuze maken om vervolgens zelf ergens te gaan luisteren.
Het beste is natuurlijk om een hifizaak op te zoeken en daar te gaan luisteren.
Ik heb begrepen dat ze bij Teufel daar voor in de plaats de 8 weken op proef hanteren
Maar ik moet wel kwijt dat ze bij sommige hele grote witgoedketens in ons land er wat dat betreft ook met de pet naar gooien en speakers geschakeld staan d.m.v. een schakelpaneel wat een meter of tien vanaf de versterker staat.
En kom dan helemaal niet met de vraag of het ook mogelijk is om diverse speakers rechtstreeks via de versterker te beluisteren want daar schijnen ze nog nooit van gehoord te hebben.

Dat laatste hooeft ook niet is niet de doelgroep van de ketens
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

renes59

Citaat van: RP op maart 31, 2012, 13:29:54
En kom dan helemaal niet met de vraag of het ook mogelijk is om diverse speakers rechtstreeks via de versterker te beluisteren want daar schijnen ze nog nooit van gehoord te hebben.
Zou dat verschil maken?
Teufel?, groot in Duitsland hier onbekend.
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

JohnWx

Citaat van: renes59 op maart 31, 2012, 15:44:16
Zou dat verschil maken?
Teufel?, groot in Duitsland hier onbekend.

Nee, althans niet meetbaar  8-)
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

KayaRahnee

Citaat van: RP op maart 31, 2012, 13:29:54
Natuurlijk begrijp ik dat je via een youtube filmpje geen  objectief beeld kan krijgen van een speaker maar ik kan wel onderschijden of ik bijf. de Klipsch sound mooier vind of een Dynaudio om maar even dwars door de bocht te gaan.
Op die manier kan je een beginkeuze maken om vervolgens zelf ergens te gaan luisteren.

Speakers beoordeel je volgens mijn bescheiden mening toch maar best aangestuurd door de versterker waarmee ze uiteindelijk  in jou set zullen worden aangesloten.
Volgend citaat heeft mijn ogen doen opengaan, vroeger geloofde ik wel dat verschillende versterkers aangesloten op één bepaald merk en type luidspreker "wel een beetje invloed zouden hebben op het resultaat"
Tot ik hetvolgende mocht ervaren:

Gamut op PrimaLuna Dialogue one (el34 buizen).
Hier had ik zeer hoge verwachtingen van, zeker nadat ik GamuT al eerder had gehoord op Ayon buizenversterker, sinds toen was ik er laaiend enthousiast over.

Maar hier mijn luister ervaring  GamuT phi5/PrimaLuna DiaLogue Two:

Blikkerig irriterend hoog (kan het niet anders beschrijven).
Bij laag volume nauwelijks bas, hoger volume agressief.
Afwerking van deze gamut uitmuntend.
Vooral systeem met inklapbare voetjes lijkt me zeer nuttig daar ik denk dat deze speaker erg plaatsing gevoellig is.
Hierdoor kunnen ze achteruit leunend worden opgesteld wat een lichte verbetering gaf.
Kan het haast niet geloven maar er moet volgens mij iets erg fout zijn geweest in het systeem........de akoestiek leek me vrij goed in orde.
Is de oorzaak totale mis match? ................kan het nog steeds niet geloven, zo onaangenaam.
Zelfs een vriendin die gewoon huis/tuin installatie gewoon is werd er zenuwachtig van, zelf was ik luister moe na amper 10 min. te hebben geluisterd.
De telleurstelling was zo groot dat ik weiger te geloven wat ik heb gehoord.

Zo zie je maar...
Amps: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /
Interlinks: Sommer Luna Classique.

renes59

Niet alles past op buizenversterkers, dat is even zoeken een nadeel van buizenversterkers. Deze zijn 4 ohm, beetje weinig voor buizen die hebben liever hoger, bv 8. De uitgangstrafo moet matchen met de luidsprekers, dat gaat hier waarschijnlijk niet op.
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

KayaRahnee

Ik wou door mijn voorbeeld  duidelijk maken dat er vele factoren zijn die bepalen of een set al dan niet naar eigen smaak naar behoren klinkt en het dus weinig zin heeft om een YT filmpje te bekijken/ beluisteren om te bepalen hoe , in dit geval teufel speakers, zouden gaan klinken.
Amps: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /
Interlinks: Sommer Luna Classique.

Ympie

Hoi RP

Over Teufel... kwam deze firma op het internet tegen na een lange zoektocht naar nieuwe luidsprekers, wilde eerst alleen zuilen vanwege de normale stereo muziek wat we hier spelen en op aanraden van een collega die audiofiel is. Persoonlijk wilde ik meer uit de SR5004 halen en daar schoten naar mijn gevoel Infinty een beetje bij in. Zoals gezegd de stoute schoenen aangetrokken en ben sinds december in het bezit van de Columa 900 van Teufel.

Eerste indruk: Schrikken toen alles uit de doos werd gehaald, en de zuilen moest je zelf monteren althans de voetjes moesten vastgeschroefd worden. Je hebt een bepaalde indruk van de site over de maten van de zuilen,center en subwoofer (niet naar de maten gekeken)  :|. Dit is niet negatief. Het materiaal is solide en stevig. je hoeft niet bang te zijn dat de zuilen om zullen vallen.

De luidsprekers zijn verbonden met de bestaande bekabeling die er al was 2,5 mm, dit wordt straks vervangen door 4 mm kabels, volgens de geleerden is dit beter.

Subwoofer is verbonden met een coaxkabel aan de SR5004.

De eerste keer dat het systeem opgestart werd klonk het helder en warm, duidelijk een verschil met de Infinty maar het moest zich nog bewijzen.

Natuurlijk de eerste dagen rustig laten inspelen en je kon het verschil beginnen te horen.

Alleen miste ik de invloed van de subwoofer. Kan natuurlijk liggen omdat je iets anders gewend bent maar miste dat gedreun wel(ben ook maar een leek op dat gebied).
Ben er nu wel achter dat de subwoofer alleen meedoet wanneer hij aangestuurd wordt. Bij de vorige subwoofer ging dat continu door. ben hier wel blij mee.

Toen besloten om met Audyssey de boel in te regelen.
Nou er ging een wereld open het klinkt eigelijks geweldig vooral de film 5.1 opstelling doet je rammelen op de bank en de kopjes op de tafel echt wow.

Qua muziek is het een verademing, alleen mochten de midden tonen iets minder schel maar dat is zelf in te regelen, ik moet eerlijk zeggen het valt me niks tegen.

Heb een foto erbij gezet voor het idee, de plasma gaat nog 10 cm omhoog zodat de center onder de tv kan(vrouwtje wil dat graag)

Hopelijk heb je hier wat aan is maar een simpele uitleg.

Groetjes
Yme






JohnWx

Zulk overdrijven zuilen in elkaar zetten  :-P voetjes

Het moet ergens in zitten kwaliteit en prijs


veel plezier
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

JeroenR

Ik heb een compact 30 setje van Teufel voor mijn pc, aangesloten op mijn oude Sony receiver. Het geluid is best ok, vooral in vergelijking met het Creative setje wat ik ervoor had. Maar ik moet zeggen dat ze niet erg geschikt zijn om erg lang naar te luisteren. Het hoog is zeer dominant en persoonlijk vind ik dat de middetonen een beetje worden vergeten bij deze luidsprekers.

Ik persoonlijk vind dat luidsprekres goed moeten klinken zonder enige afregeling door de versterker. Maw ze moeten goed klinken in direct mode.

Je hebt bij Teufel 4 weken de tijd om ze te testen. Dus terugsturen gaat altijd als jet het geluid toch niet zo aangenaam vind.
Marantz SR7005, Marantz CD5004, Marantz UD7006, PS3, AppleTV2, PopcornHour A-110, Cisco 8485dvb hd dvr

Fronts: Elac FS-187, Surround: MB Quart, Center & Sub: Jamo