Hoi RP
Over Teufel... kwam deze firma op het internet tegen na een lange zoektocht naar nieuwe luidsprekers, wilde eerst alleen zuilen vanwege de normale stereo muziek wat we hier spelen en op aanraden van een collega die audiofiel is. Persoonlijk wilde ik meer uit de SR5004 halen en daar schoten naar mijn gevoel Infinty een beetje bij in. Zoals gezegd de stoute schoenen aangetrokken en ben sinds december in het bezit van de Columa 900 van Teufel.
Eerste indruk: Schrikken toen alles uit de doos werd gehaald, en de zuilen moest je zelf monteren althans de voetjes moesten vastgeschroefd worden. Je hebt een bepaalde indruk van de site over de maten van de zuilen,center en subwoofer (niet naar de maten gekeken)
. Dit is niet negatief. Het materiaal is solide en stevig. je hoeft niet bang te zijn dat de zuilen om zullen vallen.
De luidsprekers zijn verbonden met de bestaande bekabeling die er al was 2,5 mm, dit wordt straks vervangen door 4 mm kabels, volgens de geleerden is dit beter.
Subwoofer is verbonden met een coaxkabel aan de SR5004.
De eerste keer dat het systeem opgestart werd klonk het helder en warm, duidelijk een verschil met de Infinty maar het moest zich nog bewijzen.
Natuurlijk de eerste dagen rustig laten inspelen en je kon het verschil beginnen te horen.
Alleen miste ik de invloed van de subwoofer. Kan natuurlijk liggen omdat je iets anders gewend bent maar miste dat gedreun wel(ben ook maar een leek op dat gebied).
Ben er nu wel achter dat de subwoofer alleen meedoet wanneer hij aangestuurd wordt. Bij de vorige subwoofer ging dat continu door. ben hier wel blij mee.
Toen besloten om met Audyssey de boel in te regelen.
Nou er ging een wereld open het klinkt eigelijks geweldig vooral de film 5.1 opstelling doet je rammelen op de bank en de kopjes op de tafel echt wow.
Qua muziek is het een verademing, alleen mochten de midden tonen iets minder schel maar dat is zelf in te regelen, ik moet eerlijk zeggen het valt me niks tegen.
Heb een foto erbij gezet voor het idee, de plasma gaat nog 10 cm omhoog zodat de center onder de tv kan(vrouwtje wil dat graag)
Hopelijk heb je hier wat aan is maar een simpele uitleg.
Groetjes
Yme