Teufel speakers

Gestart door RP, maart 31, 2012, 01:06:50

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

JohnWx

Citaat van: JeroenR op april 08, 2012, 08:47:45
Ik heb een compact 30 setje van Teufel voor mijn pc, aangesloten op mijn oude Sony receiver. Het geluid is best ok, vooral in vergelijking met het Creative setje wat ik ervoor had. Maar ik moet zeggen dat ze niet erg geschikt zijn om erg lang naar te luisteren. Het hoog is zeer dominant en persoonlijk vind ik dat de middetonen een beetje worden vergeten bij deze luidsprekers.

Ik persoonlijk vind dat luidsprekres goed moeten klinken zonder enige afregeling door de versterker. Maw ze moeten goed klinken in direct mode.

Je hebt bij Teufel 4 weken de tijd om ze te testen. Dus terugsturen gaat altijd als jet het geluid toch niet zo aangenaam vind.


Je hebt het nu over 5.1 setje op een gewone receiver ?
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

JeroenR

#16
Ja, op mijn oude AV receiver, aangesloten via Toslink aan een X-Fi Titanium met DTS.
Wat ik bedoel is dat het geluid van Teufel naar mijn ervaring en naar die van collega's (ik werk in Duitsland) toch vrij 'hard' is en dat je ze eerst moet proberen en je eigen oordeel moet vellen. Iedereen heeft zijn eigen smaak.
De afwerking van de speakers is trouwens erg goed.

Gewoon proberen, zou ik zeggen.
Marantz SR7005, Marantz CD5004, Marantz UD7006, PS3, AppleTV2, PopcornHour A-110, Cisco 8485dvb hd dvr

Fronts: Elac FS-187, Surround: MB Quart, Center & Sub: Jamo

JohnWx

Citaat van: JeroenR op april 08, 2012, 12:49:49
Ja, op mijn oude AV receiver, aangesloten via Toslink aan een X-Fi Titanium met DTS.
Wat ik bedoel is dat het geluid van Teufel naar mijn ervaring en naar die van collega's (ik werk in Duitsland) toch vrij 'hard' is en dat je ze eerst moet proberen en je eigen oordeel moet vellen. Iedereen heeft zijn eigen smaak.
De afwerking van de speakers is trouwens erg goed.

Gewoon proberen, zou ik zeggen.


effe wat duidelijker  :-P ik dacht een heellleeeee oude van 40 jaar of zoiets


het is personlijk klopt

moet wel bekennen dat ze nu wel heel erg commercieel en cheap overkomen met hun website en variatie aan spullen
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject