Wat doen kabels bij mastering?

Gestart door Zoldar, maart 24, 2012, 22:54:34

Vorige topic - Volgende topic

Zoldar

Door greg calbi van sterling sound. Heeft onder andere albums gemastered van John Lennon, Bob Dylan, Paul Simon, and Bruce Springsteen.

http://www.youtube.com/watch?v=UbZtrXXVFjE&feature=relmfu
Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

JohnWx

niks want deze man maakt het zoals de klant het wil dus puur een commerciele masterman
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

SONY ES Yamaha DUSON NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

Zoldar

hij geeft toch duidelijk aan dat verschillende kabels verschillend klinken. dat geld ook voor versterking en de andere apparatuur die hij gebruikt. Die verschillen gebruikt hij om tot een bepaald resultaat te komen die de klant wil.

JohnWx

Citaat van: Zoldar op maart 24, 2012, 23:15:27
dan moet je beter luisteren naar wat hij zegt.

en hij geeft duidelijk aan dat verschillende kabels verschillend klinken. dat geld ook voor versterking en de andere apparatuur die hij gebruikt. Die verschillen gebruikt hij om tot een bepaald resultaat te komen die de klant wil.

Wat hij zegt hoeft niet waar te zijn en bedoelde eigenlijk te zeggen het is geen master meneer die een eigen visie en sound heeft maar puur voor de commercie gaat

wat hij vind is niet relevant over kabels gaat erom of hij een mooi produkt neerzet met een herkenbare stage en sound

ik ken geen een top engineer die steeds kabels verwisseld 

Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

JohnWx

Sterling sound is een label wat puur op de omzet uit is als je kijkt wat voor artiesten ze hebben en dan weer niet

JohnWx

SB_Marantz

Ik heb het net bekeken en het is erg simpel:

Deze man vind ik niet erg serieus overkomen met opmerkingen als: ''Wanneer ik de tijd heb ga ik zo ver en wanneer ik geen tijd doe ik maar wat.''

Kabels kunnen NOOIT wat toevoegen en als ze wat weglaten is het in het hoog.
Dat heb ik en vele andere techneuten al eerder uit de doeken gedaan.
Zoals gezegd zet er maar een een 47K of grotere weerstand tussen, dat ga je dus WEL horen
Allerlei legeringen van goud, zilver , koper maakt verschillen die meetbaar zijn alleen NIET hoorbaar.
We hebben het hier over hondersten van procenten

De wet van Ohm geld hier keihard en er valt echt geen speld tussen te krijgen al lolliestok je als Brugman.

Mocht je niet over de benodigde technische kennis beschikken, geen probleem.
Denk logisch na.

Bv bekabeling achter de wcd , van de wcd naar de amp een tuinslang van noem het maar 200 of 2000 Euro en dan de versterker in, bekabeling versterker, printspoordikte versterker in micron etc etc.

Het zelfde verhaal geld uiteraard ook voor interlinks

Juist! het kan niet en zal nooit kunnen, althans niet in deze techniek.

Dat je een opname kunt manipuleren staat als een paal boven water.
Alleen....WAT is je referentie?

Welke hoofdtelefoon of welke luidspreker.

Waarom klinken 10 verschillende opnames zo verschillend denk je?

Juist!!

Vergeet ik bijna de akoestiek van de huiskamer...................vul die zelf maar in. clown1

Einde bericht en happy listening.

Facts count.

CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

TurboMarco

Hij claimt verschillen tussen kabels te kunnen duiden maar kiest uiteindelijk voor EQ's om het geluid naar wens te maken ,denk daar eens over na  :-)

Verder valt het mij op dat hij gewoon reclame maakt en verder weinig nieuws te vertellen heeft .

Rotel RAP 1580mk2, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, D9, D7 Behringer A800, Edifier R1800 ,subs: REL T9X, Beyma-Dayton-Hypex 2x12 , Velocity-Seas-Hypex 8+10

5.1.4

Philips 75PUS8303

SB_Marantz

Maak daar maar GEEN nieuws van.  :schater:
Facts count.

CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

JohnWx

je hoort dit ook alleen op een set met allerlei "high end bekabeling vooral het stroom"

Paul

Citaat van: John Wx op maart 25, 2012, 11:53:58
je hoort dit ook alleen op een set met allerlei "high end bekabeling vooral het stroom"
Ik stap dit jaar over op windenergie / stroom van Eneco lekker schone en  door de wind droog gewaaid, en geloof ik ga dit zeker horen. ( de windmolens).  8-) :roll:
Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

SB_Marantz

Facts count.

CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

Marvin

Wat Marco zegt viel mij gister ook gelijk op.
Lekker rommelen met kabels om het daarna met een EQ te bewerken.
(als hij tijd heeft, anders heb je pech en rommeld hij maar wat in de split seconds).

Ja, grappig filmpje.

Zoldar

dus tegen die 4 techneuten, die in theorie gelijk hebben, zijn er hele hordes mensen die met hun gehoor wel verschillen horen. als je met je gezond verstand denkt dan is het natuurlijk je reinste flauwekul. tuinslang ertussen en dan weer door op een printbaantje van 1mm. no argument there. het zou niets uit moeten maken.

bij digitale coax ben ik het helemaal met julie eens. dropveter of kabel-graaier-merk 0.0 verschil.

dan die mastering kerel.
ik heb nog eens opgezocht of de beste man niet gewoon met een dikke sponsor contract op de site van wireworld staat. nope 0 hits. geen endorsement of zo. zou ook een redelijk zinloze sponsoring zijn. het zegt de gemiddelde kabel consument helemaal niets.

nee, ik hoor liever een no-nonsense verklaring waarom hele hordes mensen wel verschillen horen.

die verhaaltjes over dat alles hetzelfde klinkt gaat er bij mij niet meer in. ik heb het geprobeerd, met een kritisch oor en level matchen. maar er zijn m.i. gewoon verschillen. niet groot of dag en nacht maar wel waarneembaar.

TurboMarco

Citeerik hoor liever een no-nonsense verklaring waarom hele hordes mensen wel verschillen horen

En die zal je niet horen want er is geen no-nonsense verklaring voor .

Citeerdus tegen die 4 techneuten, die in theorie gelijk hebben

En er zijn wel meer dan 4 techneuten op de wereld hoor  :-D ,bovendien is de theorie getoetst en al heel lang uiterst betrouwbaar gebleken ,dankzij de techneuten kunnen we gebruik maken van onze mooie spullen .

Citeerdan die mastering kerel.
ik heb nog eens opgezocht of de beste man niet gewoon met een dikke sponsor contract op de site van wireworld staat. nope 0 hits. geen endorsement of zo

Wel eens van sluikreclame gehoord ?
Rotel RAP 1580mk2, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, D9, D7 Behringer A800, Edifier R1800 ,subs: REL T9X, Beyma-Dayton-Hypex 2x12 , Velocity-Seas-Hypex 8+10

5.1.4

Philips 75PUS8303