Wat doen kabels bij mastering?

Gestart door Zoldar, maart 24, 2012, 22:54:34

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Marvin

De zonder onzin verklaring zijn jullie blind voor, waarom iets vragen waar je toch keer op keer blind voor blijkt te zijn?

Maa dit filmpje zegt helemaal niets, kan hier wel filmpjes posten met een ander verhaal.
Maar ja, waarom zou je iemand geloven die je apparatuur zelf had kunnen ontwerpen??



SB_Marantz

Citaat van: Zoldar op maart 25, 2012, 13:50:34

nee, ik hoor liever een no-nonsense verklaring waarom hele hordes mensen wel verschillen horen.

die verhaaltjes over dat alles hetzelfde klinkt gaat er bij mij niet meer in. ik heb het geprobeerd, met een kritisch oor en level matchen. maar er zijn m.i. gewoon verschillen. niet groot of dag en nacht maar wel waarneembaar.


A: Binnen hoeveel dB match jij en hoe doe je dat?

Kom niet aan met een el cheapo dB meter want die dingen wijken af als de pest.

B: De reden waarom jij verschillen meent waar te nemen is dat je het simpelweg niet op de juiste manier doet.

Denk je nu werkelijk dat wanneer je een kabel, versterker , cd speler wisselt en daar 1 tot 5 minuten mee bezig bent het exacte beeld kunt onthouden?

Forget about it.

And last but not least: luister je naar klank of muziek?

Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

SB_Marantz

Citaat van: marvin op maart 25, 2012, 14:08:57
De zonder onzin verklaring zijn jullie blind voor, waarom iets vragen waar je toch keer op keer blind voor blijkt te zijn?



agreed
Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

Zoldar

in het geval van de voedingskabel:

muziek luisteren en een volume bepalen waarop ik ga luisteren. vervolgens met een test toon op een Test CD de db uitlezen. vanaf respectabele afstand aflezen. de waarde varieert dan meestal op rond de 0,1-0,2 db. dit is dan het niveau waarop ik de volgende test op inregel.

ik zal eens opzoeken wat het type en merk van die meter is. geloof meteen datie afwijkt tov van een duurdere geijkte meter. maar wat is dan de afwijking? datie bij 8 db geen 8db aangeeft?. of dat die dingen steeds iets anders aangeven bij een gegeven niveau?

en ik luister gewoon naar de klank en algeheel naar de muziek. plaatsing ed.

ik heb hier en op ander fora gevraagd hoe je exacter het lvl zou kunnen matchen met een bijv een multi meter, maar dan wordt je doodgezwegen en voor gek uitgemaakt omdat je verschillen hoort. (dat geeft de burger moed)

Ik daag je uit om me hier op een fatsoenlijke manier mee verder op weg te helpen. ik sta er nog steeds open voor.



Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

SB_Marantz

Volgens mij heb ik hier al een keer of 10 een link geplaatst over het hoe en waarom.

www.hififorum.nl

Veul lees pleizier.
Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

JohnWx

Citaat van: Zoldar op maart 25, 2012, 14:48:00
in het geval van de voedingskabel:

muziek luisteren en een volume bepalen waarop ik ga luisteren. vervolgens met een test toon op een Test CD de db uitlezen. vanaf respectabele afstand aflezen. de waarde varieert dan meestal op rond de 0,1-0,2 db. dit is dan het niveau waarop ik de volgende test op inregel.

ik zal eens opzoeken wat het type en merk van die meter is. geloof meteen datie afwijkt tov van een duurdere geijkte meter. maar wat is dan de afwijking? datie bij 8 db geen 8db aangeeft?. of dat die dingen steeds iets anders aangeven bij een gegeven niveau?

en ik luister gewoon naar de klank en algeheel naar de muziek. plaatsing ed.

ik heb hier en op ander fora gevraagd hoe je exacter het lvl zou kunnen matchen met een bijv een multi meter, maar dan wordt je doodgezwegen en voor gek uitgemaakt omdat je verschillen hoort. (dat geeft de burger moed)

Ik daag je uit om me hier op een fatsoenlijke manier mee verder op weg te helpen. ik sta er nog steeds open voor.


als men het niet ervaart of wil ervaren ben je gek  :-P clown1 maar helpen  :no:

wil je graag helpen maar je moet volgens een ander forum minimaal Ing. zijn heb alleen HAVO
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

SB_Marantz

#21
Je hebt er slechts een gezond boeren verstand voor nodig JJ, weet je zelf best.

Op het hififorum hoef je echt geen ing te zijn om mee te tellen want dat is waar je op doelt, althans zo interpreteer ik het op dit moment.


De betreffende onderwerpen: versterkers / kabels vergelijken zijn makkelijk te vinden.


EDIT: Wat betreft het ervaren, helpen en andere zaken: Er worden met enige regelmaat meetings gehouden omtrent dit onderwerp en uitgevoerd.

Het kost bitter weinig moeite je hier een keer voor op te geven.

How's that for help?  :wink:
Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

Zoldar

nou ben ik wel een ing en ik voel me natuurlijk echt een domme koe omdat ik die mooie test methode niet kan vinden.

ik heb het weer geprobeerd. maar ik kan nog niet van religie overstappen.
Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

SB_Marantz

Effe een bakkie leut pakken en dan plak ik de linkjes hier wel even............monumentje.  :wink:
Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

Zoldar

Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

SB_Marantz

Laat ik met mezelf beginnen.
Ik baalde als een stekker maar zette me wel even met 2 benen op de grond.

Verder is deze grrrr erg goedkope versterker vergeleken met een ASR emitter 2 hd  en een LFD.

Zo zijn er nog veel meer tests gedaan met kabels , cd spelers etc


http://www.hififorum.nl/index.php?topic=15889.0
Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

JohnWx

Citaat van: SB_Marantz op maart 25, 2012, 14:59:55
Je hebt er slechts een gezond boeren verstand voor nodig JJ, weet je zelf best.

Op het hififorum hoef je echt geen ing te zijn om mee te tellen want dat is waar je op doelt, althans zo interpreteer ik het op dit moment.


De betreffende onderwerpen: versterkers / kabels vergelijken zijn makkelijk te vinden.


EDIT: Wat betreft het ervaren, helpen en andere zaken: Er worden met enige regelmaat meetings gehouden omtrent dit onderwerp en uitgevoerd.

Het kost bitter weinig moeite je hier een keer voor op te geven.

How's that for help?  :wink:

dat eerste klopt maar vind het wel reuze interessant waarom sommige het wel horen, hoe dat komt ? beleving, helemaal in opgaan in iets dat je iets hoort wat er niet is, fijn vinden om mooie spulletjes te hebben etc.etc. of 100% overtuigd zijn toch iets te horen ook al kian het technisch niet


dattweede niet als je niet bij een bepaalde scene hoort en je hebt geen technische achtergrond word je met de grond afgemaakt, althans dat is mijn beleving, als iemand in God gelooft ga ik hem er ook niet vanaf brengen kan alleen melden dat ik er niks mee heb, en dat doen ze niet

derde als mensen iets beweren zou het leuk zijn dat ze ook is mee doen met zo een test


en ten vierde heren Google even hoelang wij ons geheugen kunnen onthouden exact

Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

JohnWx

Citaat van: Zoldar op maart 25, 2012, 13:50:34
l.

dan die mastering kerel.
ik heb nog eens opgezocht of de beste man niet gewoon met een dikke sponsor contract op de site van wireworld staat. nope 0 hits. geen endorsement of zo. zou ook een redelijk zinloze sponsoring zijn. het zegt de gemiddelde kabel consument helemaal niets.


ik had al gemeld voor welke bands etc. hij masterd, word je niet vrolijk van


en je denkt toch niet dat een engineer gaat melden of vermelden dat hij aanhanger is van bepaald merk


het meest rare is dat hij eerst de kabels uitkiest en dan gaat EQen


snap ook niet wat je wilde aantonen met het filmje, er zijn meer filmpjes over het onderuit halen van kabels en apparatuur dan andersom


alleen ik kan je passie en energie wel enorm waarderen net zoals meerde hier alleen moet tegenwoordig voor wit of zwart kiezen, ik wil grijs zijn
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

renes59

#28
Citaat van: John Wx op maart 25, 2012, 18:57:02
dattweede niet als je niet bij een bepaalde scene hoort en je hebt geen technische achtergrond word je met de grond afgemaakt, althans dat is mijn beleving, als iemand in God gelooft ga ik hem er ook niet vanaf brengen kan alleen melden dat ik er niks mee heb, en dat doen ze niet
Mijn beleving is anders, ben regelmatig bij de luisterdagen daar zonder technische achtergrond. Als je bv verschil hoort in kabels is dat zo, niemand kan dat voor een ander bepalen. Als je zegt dat de ene kabel beter klinkt dan de andere en dat als een waarheid verkondigd wel even erbij vertellen hoe en waarom en valideren .
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

Zoldar

laat beginnen met te zeggen dat ik 0.0 verstand heb van mastering. kwam het filmpje toevallig tegen en was verbaasd dat iemand die paul simon plaatjes mastered ook over de klank eigenschappen van kabels begint.

dus ik ben net zo gek als die kerel. of ik moet er ook geld voor gaan vragen :)

ik heb hier een setje IC's liggen die zogenaamd van zilver zijn en het is net of je het hoog aftopt. het zijn ook goede antenes want ze storen zodra ze in de buurt zijn van een voeding. ik gebruik ze als digitale coax, dat maakt toch geen ruk uit. maar voor de rest zijn ze aaaaaaale kabels hetzelfde joh.
Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden