Krassen verwijderen

Gestart door ReVision, maart 21, 2012, 14:20:29

Vorige topic - Volgende topic

ReVision

Even een vraag wat misschien ook wel handig is voor andere mensen met hetzelfde probleem.
Ik heb een Marantz CD6000 en ST-6000 en beide hebben wat krasjes op de bovenkant. Sommige zijn erg klein en vallen niet veel op maar er zitten ook een paar grotere krasjes. (zal vanavond foto's maken en uploaden)

Ik vroeg me af of er een manier is om deze krassen te verwijderen zonder de hele bovenplaat opnieuw te moeten spuiten. Hebben mensen ervaringen met het verwijderen van krassen en wat moet ik hiervoor gebruiken.
Beide apparaten zijn overigens zwart.

ps: Als dit topic op de verkeerde plek staat moet hij maar even verplaatst worden :)
Marantz PM6010 Ose KI, Marantz CD6000, Marantz ST6000, Marantz DV6200, CEC BD-7000

Whisper.nl

Commandant

http://www.commandant.nl/produkten.htm

nummer 4 .

Zou eerst op een plek uitproberen die niet zichtbaar is.

Groet Whisper
De koffie " loopt"  sportiever wordt het niet

ReVision

Whisper,

Werkt het ook als er wat diepere krassen in zitten en echt de lak eraf is bij de krassen?
Marantz PM6010 Ose KI, Marantz CD6000, Marantz ST6000, Marantz DV6200, CEC BD-7000

pietjepc

PM-15s1, SA-15s1, UD5005, TD160, XT6F

Exxar

Modelbouw verf kan daarbij helpen  :-)

Whisper.nl

Citaat van: ReVision op maart 21, 2012, 23:00:08
Whisper,

Werkt het ook als er wat diepere krassen in zitten en echt de lak eraf is bij de krassen?

Zoals weergegeven door anderen . Nee dat gaat niet lukken.

Waar ik aan zit de denken. Kap eraf halen.
Opschuren / schoonmaken en een spuitbus halen bij de DHZ.
Opnieuw in een schone omgeving afspuiten.

Groet Whisper .

pietjepc

ReVision

Nou ik ben begonnen met heb opnieuw spuiten. Heb de bovenkap eerst helemaal geschuurt en daarna afgenomen. De eerste 2 verflagen zitten er inmiddels op. Hopen dat het wat wordt met mijn verf kunsten maar slechter dan het was kan het nooit worden. :angel:

Zo zag het er eerst uit (krassen lijken overigens op de foto wat erger dan dat ze zijn.)

JohnWx

Citaat van: ReVision op maart 23, 2012, 13:58:53
Nou ik ben begonnen met heb opnieuw spuiten. Heb de bovenkap eerst helemaal geschuurt en daarna afgenomen. De eerste 2 verflagen zitten er inmiddels op. Hopen dat het wat wordt met mijn verf kunsten maar slechter dan het was kan het nooit worden. :angel:

Zo zag het er eerst uit (krassen lijken overigens op de foto wat erger dan dat ze zijn.)

2 verflagen ?
Als je in een keer goed spuit met mat zwart (snel drogende verf) en na 10 minuten met een poetsdoek en wat wd 40 en klaar
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

SONY ES Yamaha DUSON NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

pietjepc

Als hij nu per ongeluk een kras in de bovenste laag maakt, hoeft ie niet weer te spuiten, maar kan hij het met commandant wegpoetsen  :wink:

Whisper.nl

Citaat van: pietjepc op maart 23, 2012, 16:09:57
Als hij nu per ongeluk een kras in de bovenste laag maakt, hoeft ie niet weer te spuiten, maar kan hij het met commandant wegpoetsen  :wink:

een correcte bingo  :yes:

We wachten met smart op het "eindresultaat"

TTIWWP

groet Whisper

jrm

In ieder geval goed bezig!
Ben benieuwd naar het eindresultaat.

ReVision

Zo dan de verf is gedroogt en de kap weer gemonteerd en ik ben prima tevreden met het resultaat.
En dan natuurlijk nog even de foto's van het resultaat  pompom

Whisper.nl

Een woord voor nodig het is een plaatje geworden. HB

Complimenten.  pompom

Groet Whisper  byebye

Marvin

'Het is een plaatje geworden'
Dat zijn hier op de smartphone meerdere woordjes hoor....