Marantz PM6010 Ose/KI

Gestart door ReVision, maart 20, 2012, 22:25:25

Vorige topic - Volgende topic

ReVision

Beste mensen,
Ik ben nieuw op het forum dus vergeef me alstublieft als ik op de verkeerde plek een topic open.

Op dit moment ben ik in het bezit van een Pioneer A-447 geïntegreerde stereo versterker.
Daar bij heb ik staan een Marantz ST-6000 tuner en een Marantz CD-6000 cd speler.
Nu ben ik aardig tevreden over de Pioneer versterker maar ik vind de kwaliteit van de phono wat tegenvallen en ik ben tevens wel toe aan iets nieuws. Graag zou ik een versterker willen die ik kan matchen met mijn Marantz tuner en cd speler.

Nu sprak ik toevallig met een collega over audio apparaat en hij vertelde mij dat zijn broer een Marantz PM6010 Ose /KI heeft staan welke hij weg gaat doen (hij wist niet zeker of het een Ose of KI was dat liet hij nog even weten) Nu kan ik deze voor een zeer leuke prijs overnemen.

Graag wil ik de speler gaan beluisteren maar zijn broer woont zo'n 210km van mij vandaan dus dat rij je niet heen en weer in een uurtje.

Nu is dus mijn vraag aan jullie, wie is er bekend met de PM6010 Ose of KI en kan mij er wat over vertellen. En denken jullie dat het qua geluid een verbetering is op mijn Pioneer A-447.

Alvast bedankt :)

Marantz PM6010 Ose KI, Marantz CD6000, Marantz ST6000, Marantz DV6200, CEC BD-7000

SB_Marantz

Wanneer jij een duidelijke verbetering in de weergave van platen wilt zul je het in het element moeten zoeken.
Welke platenspeler / arm / element heb je nu en wat mis je?

Qua uiterlijk past de ''Marantz'' wel beter bij de rest van je set inderdaad.

Facts count.

CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

jrm

stupid

Een en ander is als eerste afhankelijk van je draaitafel, en mogelijk is er wel wat mis met je phono gedeelte van de versterker. Waarom vind je deze niet goed?

JohnWx

Denk zelfs dat die Pioneer beter gemaakt/gebouwt is als de Marantz

mooie versterker hoor die A-447
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

SONY ES Yamaha DUSON NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

ReVision

Citaat van: SB_Marantz op maart 20, 2012, 23:00:08
Wanneer jij een duidelijke verbetering in de weergave van platen wilt zul je het in het element moeten zoeken.
Welke platenspeler / arm / element heb je nu en wat mis je?

Qua uiterlijk past de ''Marantz'' wel beter bij de rest van je set inderdaad.

Citaat van: jrm op maart 20, 2012, 23:04:37
stupid

Een en ander is als eerste afhankelijk van je draaitafel, en mogelijk is er wel wat mis met je phono gedeelte van de versterker. Waarom vind je deze niet goed?

Ow vergeten erbij te vermelden, ik heb tevens een Marantz platenspeler de TT42. Welk type arm zou ik niet weten heb hem 6 maanden geleden nieuw gekocht dus ik ga uit van de standaard arm. Wel heb ik destijds het element vervangen, er zit nu een Shure element op ik dacht de M97xE.

De reden dat ik de Phono van de Pioneer niet goed vind is omdat ik een half jaar geleden een simpele onkyo receiver had, echt een budget model. hier heb ik de platenspeler op aangesloten dmv een no-name phono voorversterker van 10euro en toen klonk het een stuk beter dan nu op mijn Pioneer versterker.

Verder is de reden van overstap niet enkel alleen vanwege de Phono maar ook om dat ik een beetje ben uitgekeken op de Pioneer kwa looks en sound en leek me een goed moment om een matchende Marantz neer te zetten.

Marantz PM6010 Ose KI, Marantz CD6000, Marantz ST6000, Marantz DV6200, CEC BD-7000

SB_Marantz

De Shure heb ik mogen lenen: beetje mat.

Als je veel platen draait zou ik er een AT-440Mla onder hangen.

Zal eens bekijken of dat ''past.''

Als je de Marantz wilt kopen, waarom niet?!

Facts count.

CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

ReVision

Citaat van: SB_Marantz op maart 21, 2012, 08:23:12
De Shure heb ik mogen lenen: beetje mat.

Als je veel platen draait zou ik er een AT-440Mla onder hangen.
Zal eens bekijken of dat ''past.''
Als je de Marantz wilt kopen, waarom niet?!

Het rare was dus dat ik het icm de no-name voorversterker en onkyo receiver best goed vond klinken echter op de pioneer dus niet zo. Ik luister verder niet heel veel LP's dus het is niet zo'n groot probleem.

De reden voor dit topic was meer om te kijken wat de ervaringen met de Marantz zijn aangezien ik als ik hem wil beluisteren 210km heen en weer moet gaan rijden ik dat niet ga doen als mensen zeggen dat het een waardeloze versterker is. :)

jrm

nonono

In principe is geen enkele versterker waardeloos, er is immers voor ieder een keuze  :-D

Ik ben dik tevreden met het 'marantz' geluid, voor zover je daar iets over kan vinden (verschil in versterkers is namelijk niet wetenschappelijk te bewijzen...)

Als de prijs mee valt, kan je het proberen en anders altijd weer op MP zetten.

SB_Marantz

Kun je eens proberen uit te leggen hoe het met de Pioneer klinkt in t.o.v. de no name? (phono weergave)

Facts count.

CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

ReVision

Citaat van: jrm op maart 21, 2012, 08:40:03
nonono

In principe is geen enkele versterker waardeloos, er is immers voor ieder een keuze  :-D

Ik ben dik tevreden met het 'marantz' geluid, voor zover je daar iets over kan vinden (verschil in versterkers is namelijk niet wetenschappelijk te bewijzen...)

Als de prijs mee valt, kan je het proberen en anders altijd weer op MP zetten.

De prijs valt volgens mij wel mee, weet niet wat ze waard zijn eerlijk gezegt.
Hij is in mint conditie volgens mijn collega, zijn broer wil er 75euro voor hebben.

Is dit een goede prijs of kan ik voor die prijs beter naar een andere marantz versterker kijken?

Citaat van: SB_Marantz op maart 21, 2012, 08:45:53
Kun je eens proberen uit te leggen hoe het met de Pioneer klinkt in t.o.v. de no name? (phono weergave)

Ik moet op de Pioneer de volumeknop een stuk verder open zetten om op normaal niveau te luisteren. Verder lijkt er een soort van waas over het geluid te zitten waardoor eigenlijk alle platen dof en saai klinken.

SB_Marantz

Ik zet mijn vraagtekens bij die phono trap............in de Pioneer.

De Shure is geen topper maar een dikke waas over het geluid is nie goe nie.
Facts count.

CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

JohnWx

Citaat van: ReVision op maart 21, 2012, 08:18:06
Ow vergeten erbij te vermelden, ik heb tevens een Marantz platenspeler de TT42. Welk type arm zou ik niet weten heb hem 6 maanden geleden nieuw gekocht dus ik ga uit van de standaard arm. Wel heb ik destijds het element vervangen, er zit nu een Shure element op ik dacht de M97xE.

De reden dat ik de Phono van de Pioneer niet goed vind is omdat ik een half jaar geleden een simpele onkyo receiver had, echt een budget model. hier heb ik de platenspeler op aangesloten dmv een no-name phono voorversterker van 10euro en toen klonk het een stuk beter dan nu op mijn Pioneer versterker.

Verder is de reden van overstap niet enkel alleen vanwege de Phono maar ook om dat ik een beetje ben uitgekeken op de Pioneer kwa looks en sound en leek me een goed moment om een matchende Marantz neer te zetten.

Zou het element weer terug plaatsen de draaitafel is verder niet af te regelen dan alleen het standaard element

Je kan geen zijwaardse druk regelen, naalddruk, hoogte arm

Kijk is naar een 2de handse draaitafel valt meer winst uit te halen
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

SONY ES Yamaha DUSON NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

ReVision

Citaat van: John Wx op maart 21, 2012, 09:54:46
Zou het element weer terug plaatsen de draaitafel is verder niet af te regelen dan alleen het standaard element

Je kan geen zijwaardse druk regelen, naalddruk, hoogte arm

Kijk is naar een 2de handse draaitafel valt meer winst uit te halen

Dat is misschien inderdaad wel een goed idee, maar als eerst wil ik overstappen op een andere versterker
vandaar ook dit topic en de vragen over de Marantz PM6010 Ose KI.

Rutger1

Ik ken de versterker niet maar voor 75 euro kan je er nooit een buil aan vallen...

Wellicht google je beste vriend voor reviews, bv:
http://www.audioreview.com/cat/amplification/integrated-amplifiers/marantz/pm-6010-ose/prd_123928_2717crx.aspx

succes!
-= Marantz PM15, Marantz SA-14 v2,  MIT Terminator2 (bi-wire), MIT MI330 (XLR), Von Schweikert VR4-jr =-

Sold Marantz DV7600, B&W DM630i

SmauG

Ik heb de PM6010OSE gehad icm de CD6000OSE, dit was mijn eerste eigen marantz setje wat ik ietwat impulsief heb ge-ebayed (1e bod gelijk raak). Ik het er veel plezier aan beleefd en zou het geluid omschrijven als "schoon" echter vond ik dat het laag wel wat overtuigender gepresenteerd kon worden.
Gebruikte luidsprekers: B&W dm640i, B&W DM610i en Driade d70mk2.
Helaas kan ik je niet veel vertellen over de phonotrap, maar deze schijnt volgens de berichten erg goed te zijn.
Ik heb de hele set vervangen voor een PM7001 en SA7001 en ben daarmee nog altijd in mijn nopjes
De 6xxxOSE combinatie speelt nu nog naar volle tevredenheid bij mijn schoonvader aan wharfedale luidsprekers.

Ik denk dat je voor 75,- een mooie versterker in huis haalt.
Echter weet ik van een gewaardeerd forumlid dat deze types wel ondehoudsgevoelig zijn.