NA 7004 of toch cd speler cd 6004?

Gestart door obiwan, maart 16, 2012, 13:49:26

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

obiwan

Wie kan hier iets over zeggen? Zit te overwegen om op streaming over te gaan, maar kan niet goed de geluidskwaliteit van de NA 7004 inschatten tov de cd 6004. De CD 6004 vind ik goed (i.c.m. mijn nad c355 versterker en MA RX 6 speakers). Las ergens een review over de NA 7004 dat die toch nog een scherp randje in het hoog zou hebben. Ben wel allergisch voor scherp hoog zeker met mijn muziek (ouder rock en symfonische metal).

Vind het heel moeilijk een keus tussen deze 2. Want het is niet en en. Of je kiest voor de streamer, of je keist voor de cd speler.

JohnWx

ik denk zelf dat het 2 verschillende media's zijn want denk dat het lastig is om 2 exacte software bronnen te hebben om te vergelijken 


je moet het proberen met een op een vergelijk cd en een flac op usb stick denk ik


ik denk zelf dat het streamen bij Marantz nog in de kinder schoenen staat met hun eerste dac/streamer



Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Zoldar

Citaat van: obiwan op maart 16, 2012, 13:49:26
Wie kan hier iets over zeggen? Zit te overwegen om op streaming over te gaan, maar kan niet goed de geluidskwaliteit van de NA 7004 inschatten tov de cd 6004. De CD 6004 vind ik goed (i.c.m. mijn nad c355 versterker en MA RX 6 speakers). Las ergens een review over de NA 7004 dat die toch nog een scherp randje in het hoog zou hebben. Ben wel allergisch voor scherp hoog zeker met mijn muziek (ouder rock en symfonische metal).

Vind het heel moeilijk een keus tussen deze 2. Want het is niet en en. Of je kiest voor de streamer, of je keist voor de cd speler.

ik zou zeggen zet ze naast elkaar met een CD en Flac file van dezelfde CD.







toch bekruipt mij het gevoel dat de o zo belangrijke output line stage in de 6004 met wat meer budget is gemaakt.

Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

JohnWx

Citaat van: Zoldar op maart 17, 2012, 11:07:18
ik zou zeggen zet ze naast elkaar met een CD en Flac file van dezelfde CD.







toch bekruipt mij het gevoel dat de o zo belangrijke output line stage in de 6004 met wat meer budget is gemaakt.

Bij mij net andersom en de kenner ? vinden het een topper


http://www.hifi.nl/recensies/4498/Recensie-Marantz-CD6004.html
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

i2Paq

Ik heb de NA7004 vergeleken met mijn CD6003 aan mijn PM7004 en ik "hoor" weinig tot geen verschil.

Over de NA7004 ben ik prima te spreken, al zou de software wel stukken beter kunnen.
Het feit dat licht sneller gaat dan geluid kan mogelijk verklaren dat iemand een helder licht lijkt, totdat hij begint te praten...

obiwan

Geen scherp randje in het hoog? Dat las ik nl. in een test. Ik zie dat je de cd 6003 hebt. Volgens testen, voor wat het waard is, moet de cd 6004 wel veel beter zijn.

Ik neem aan dat je met de na 7004 de cd speler niet meer gebruikt.

JohnWx

Citaat van: obiwan op maart 17, 2012, 14:31:28
Geen scherp randje in het hoog? Dat las ik nl. in een test. Ik zie dat je de cd 6003 hebt. Volgens testen, voor wat het waard is, moet de cd 6004 wel veel beter zijn.

Ik neem aan dat je met de na 7004 de cd speler niet meer gebruikt.

De 6004 is gewoon de opvolger van de 6003en is het zelfde als de 6002 alleen iets anders qua looks
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

i2Paq

Ik gebruik de CD6003 regelmatig met nieuwe CD's. Daarna rip ik ze voor gebruik met de NA7004.

Ik heb de CD6003 gekocht juist omdat de reviews zo lovend waren.

Voor zover ik het kan horen geen scherp randje in het hoog.
Het feit dat licht sneller gaat dan geluid kan mogelijk verklaren dat iemand een helder licht lijkt, totdat hij begint te praten...

still life

Citaat van: John Wx op maart 17, 2012, 14:38:02
De 6004 is gewoon de opvolger van de 6003en is het zelfde als de 6002 alleen iets anders qua looks

:yes:

Citaat van: obiwan op maart 17, 2012, 14:31:28
Geen scherp randje in het hoog? Dat las ik nl. in een test.


dat randje zit vast niet in de opname, anders zou iedereen dat terug horen
je moet het probleem dus elders zoeken..  :wink:

Citaat van: obiwan op maart 17, 2012, 14:31:28
Ik neem aan dat je met de na 7004 de cd speler niet meer gebruikt.

why ? & why not AND vs OR ?
topspelertje & streamer, lees ik her & der..
The Splendour Of Music,  eclipsed by empty words & dead rhetoric ...

Marantz SR7005/CD5003/UD5005 --->  bi-amped Canton Vento 890 DC <--- sub-bass by yamaha YST-SW300

obiwan

Ik zie niet in waarom je met een streamer nog een cd speler zou gebruiken. Het is voor mij of of. Waarom zou je anders een streamer kopen? Vanwege het gebruiksgemak. Dan ga je niet meer een cd speler gebruiken.
Dat wordt trouwens wel door velen gezegd hoor; met de komst van een streamer verdwijnt de cd speler.

Dat de Marantz cd 6004 een topper is ben ik het volkomen mee eens. Dat maakt de keuze ook moeilijk.

still life

Citaat van: obiwan op maart 17, 2012, 18:43:50
Ik zie niet in waarom je met een streamer nog een cd speler zou gebruiken.

ik ga altijd een speler nodig hebben (voor mijn collectie zilverlingen)
net zoals je een draaitafel nodig hebt om vinyl te luisteren

daarnaast stroom ik vantijd ook wel eens (van pc direct naar de SR)

voor mij dus een and-verhaal..  :-D
The Splendour Of Music,  eclipsed by empty words & dead rhetoric ...

Marantz SR7005/CD5003/UD5005 --->  bi-amped Canton Vento 890 DC <--- sub-bass by yamaha YST-SW300

JohnWx

doe ook niet aan internet s e x maar analoge s e x
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Xplod

#12
Niet over zeveren, gewoon beiden kopen.

Ik heb de CD6003 en de NA7004. Beiden klinken super en gebruiken als ik me niet vergis dezelfde DAC's.
Of er nu een scherp kantje of niet aan zou zitten in het hoog ... who cares. Volgens mij is het gewoon iets dat tussen je oren zit.
Sorry maar van dat miereneuken krijg ik het soms wel eens ........  shutup
Niet vergeten dat de NA7004 nog steeds niet in staat is om FLAC gapless af te spelen.
Hier heeft een CD dus een groot voordeel t.o.v. de NA. Daarom gaat de CD hier nog steeds héél véél op  :yes:

Ik doe het persoonlijk net omgekeerd. Ik tracht flac's of mp3's te bemachtigen van iets dat me wel leuk lijkt ... ik koop het dan eventueel op CD .... en als ik véél zin heb rip ik ze dan wel eens naar FLAC.
Ik doe dit om nu toch nog een mooie verzameling CD's te kunnen aanleggen ... als back-up .... tegen dat de CD ooit zou verdwijnen.

De NA7004 vind ik super omwille van zijn DAB radio ontvangst hier (streek Gent in Belgie), staat echt wel dagelijks uren op. Ook de kwaliteit waarmee hij internetradio afspeelt, ik heb hier en daar nl. wat prémium accounts bij die dingen, klinkt héél goed.
Spotify Prémium op de laptop via de USB-IN op de NA7004 ... nog zoiets ... super gewoon  :lol:
Marantz SR5004 :: PM7004 :: CD6003 :: NA7004 :: UD5007
Klipsch RF-7 :: RC35 :: RB-15 :: RW-12D (sub)
RF-7 on SoundCare Superspikes
Vintage TT Marantz Model 6350 :: Ortofon 2M Red ::
Vintage DCC Marantz DD-82
W&M Audio LS-03 LS cable

Radiant

Kun je niet beter zeggen : NA 7004 of UD 5005 ?!
Allbei streamers naar mijn weten, en met de UD 5005 kun je ook nog eens sacd's draaien.

Ikzelf heb de NA 7004 en de NAD C545BEE cd speler en ze klinken nagenoeg hetzelfde.
Maar welke maakt meer uren ?! Ja, dat is echt de NA 7004. Zou niet meer zonder kunnen. Geweldig apparaat in ieder opzicht !

pameijer

UD5005 is geen streamer. Ze zeggen dat hij het kan maar hij kan het niet, ik heb er nog geen enkel bestand mee af kunnen spelen. En ik ben geen noob op dit gebied!
Anthem MRX1120 / Sony UBP-X800M2 / Technics SL2000 + NAD PP2i/ Apple TV 4K + Nvidia Shield + Vero 4K+/ Vu+ Duo2 / LG 55C7 / JVC X7900 met iVisions Cinema 4K 260 cm / AVI ADM9.1RS actives front en center + AVI DM5 rears + 4x Micca M8C + Rythmik E15