Citaat van: genesis op september 04, 2007, 17:45:51
Wat me altijd opvalt in de reacties van de bezitters van een CD11 LE is het benoemen o.a.van de detailering, ruimtelijkheid, precisie, dat klopt ook met mijn ervaring met de CD11 LE van een kennis van mij. Maar wat me opvalt bij deze 1-bitter is dat er nooit word gesproken over de emotionele betrokkenheid mbt de muziek dat die zo pakkend is. En op dit punt vond ik de CD11 helemaal en de LE met mindere mate voor mijzelf te kort schieten, vandaar dat ikzelf (nog steeds) met een andere Marantz speel.
Vond het dus meer een technisch goed presterende speler ten koste van de emotie, net zoals later de Mark & Levinsonsen Wadia's (de latere top Wadia's zijn ook op dit vlak erg goed, maar wat enkele kennissen van mij eraan uit hebben gegeven wil/kan ik me niet permiteren )
Genesis
Ik kom toch langzaam terug op m'n mening, luister de laatste tijd naar de cd11le aangesloten aan m'n dac960 met een s1, en dat klinkt erg muziekaal. Bij de eerste indrukken valt vooral het piano geluid op waarbij de doorklank van de snaar erg mooi klinkt.
Binnenkort komt er een s2 in de dac, ben benieuwd hoe die klinkt