Marantz cd11LE

Gestart door ll0ll, juli 04, 2007, 12:29:51

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

Paul

wat een manier om een goede vraag te ontwijken zeg 

Ik zal een andere vraag stellen:
wat maakt het verschil dat de ene wel duidelijke verschil hoort tussen verschillende cd spelers en de ander niet?

[/quote]

Heb daar een duidelijk antwoordt op.
Het gehoor van een mens is nooit het zelfde.
Bv: Zelf hoor ik bepaalde tonen in het midden gebied niet en ook geen tonen boven de 17Khz.
Komt door het werk wat ik doe en het aantal decibel geluid / herrie waar je in werkt.
Als dat regelmatig voorkomt kan je gehoor beschadigen en dat merk je pas als het te laat is.
Denk dat het daardoor komt dat de een alles hoort op muzikaal gebied en een ander al tevreden is met een transitorradio.

Je zou eens een gehoortest moeten doen denk dat je versteld staat van het resultaat.


Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

TurboMarco

Citaat van: Paul op juli 24, 2007, 22:37:54
wat een manier om een goede vraag te ontwijken zeg 

Ik zal een andere vraag stellen:
wat maakt het verschil dat de ene wel duidelijke verschil hoort tussen verschillende cd spelers en de ander niet?



Heb daar een duidelijk antwoordt op.
Het gehoor van een mens is nooit het zelfde.
Bv: Zelf hoor ik bepaalde tonen in het midden gebied niet en ook geen tonen boven de 17Khz.
Komt door het werk wat ik doe en het aantal decibel geluid / herrie waar je in werkt.
Als dat regelmatig voorkomt kan je gehoor beschadigen en dat merk je pas als het te laat is.
Denk dat het daardoor komt dat de een alles hoort op muzikaal gebied en een ander al tevreden is met een transitorradio.

Je zou eens een gehoortest moeten doen denk dat je versteld staat van het resultaat.



Paul je gaat voor de koelkast!

met andere woorden je slaat als enige de spijker op zn kop!

hulde
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

HAL9000

volgens mij ga je hier spijt van krijgen.
Die spelers zie je nooit.

Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!

TurboMarco

Citaat van: HAL9000 op juli 24, 2007, 23:38:06
volgens mij ga je hier spijt van krijgen.
Die spelers zie je nooit.


Ik neem aan dat je op mij doelt?

Zo ja dan heb ik wel een duidelijk antwoord :-)

Ik pluk de dag en probeer geen spijt te hebben van mijn daden,ik heb altijd al (hetzij onbewust) al een megascreen willen hebben en ik kan hem echter niet betalen zonder concessies te doen,daarom doe ik het op deze manier.
Dat ik er wat voor moet laten kan jammer zijn (ik heb immers een lange tijd geleden al zon speler op het verlanglijstje staan,en nu ik hem al een geruime tijd heb word het weer tijd voor wat nieuws) maar ik vind het plezier in weer wat anders.
Ik heb zelfs mijn lang begeerde DD92 en SD60 met heel veel fraaie tapes (ca 80 stuks) verkocht om mijn huidige ideaal wat tv betrefd te kunnen kopen!!
Wat de PM95 betrefd ,die gaat de deur niet uit want dat is mijn (audio)kindje en ik hoop dat wilfred hem weer in volle glorie laat schitteren!!,and damn!! he knows how too do it  8-)

John ,
Soms moet men een stapje terug doen om een stapje voorwaarts te doen.
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

TurboMarco

Ow jah,

Een PM95 heeft een hele fraaie dac aan boord in de vorm van een TDA1541A-S1 om een Denon/marantz spelertje behoorlijk aan het zingen te krijgen  :-D
Ik hoef mij niet helemaal onderbedeeld te voelen.
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

SB_Marantz

Ik geloof dat dit topic over de CD-11 gaat?

Nog meer off-topic en ik ga even met de bezem erdoorheen!
Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

Maurice

#126
:police:
Ik ben er even met de grove bezem door dit topic gegaan, dus dan hoeft S.B. dat niet meer te doen ;)
Er zijn 24 berichten verwijderd. Zodra dit topic nog ??nmaal off-topic gaat, of er op de persoon gespeeld wordt, dan gaat deze direct op slot.

En nu weer on-topic, het gaat hier nameljik om de CD11LE.

Voor degenen die de forum-regels gemist hebben, deze kun je >>>HIER<<< lezen.

Speciaal wil ik de volgende punten benadrukken:

Citeer2. Behandel elkaar met respect. Wees het gerust oneens over bepaalde standpunten, discussieer op het scherpst van de snede maar beledig of discrimineer een ander niet. Beledigende of discriminerende leden zal ik na ??n waarschuwing verbannen.

5. Probeer zoveel mogelijk on-topic te blijven, dit uit respect voor de topic-starter. Indien een discussie off-topic gaat kan ik of een moderator ertoe besluiten om de discussie te splitsen of te sluiten.
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

genesis

Citaat van: Marco op juli 25, 2007, 00:19:25
Ow jah,

Een PM95 heeft een hele fraaie dac aan boord in de vorm van een TDA1541A-S1 om een Denon/marantz spelertje behoorlijk aan het zingen te krijgen  :-D
Ik hoef mij niet helemaal onderbedeeld te voelen.

Als je die ooit wil gaan verkopen moet je me maar eens een smailtje sturen :wink:

Genesis

genesis

Wat me altijd opvalt in de reacties van de bezitters van een CD11 LE is het benoemen o.a.van de detailering, ruimtelijkheid, precisie, dat klopt ook met mijn ervaring met de CD11 LE van een kennis van mij. Maar wat me opvalt bij deze 1-bitter is dat er nooit word gesproken over de emotionele betrokkenheid mbt de muziek dat die zo pakkend is. En op dit punt vond ik de CD11 helemaal en de LE met mindere mate voor mijzelf te kort schieten, vandaar dat ikzelf (nog steeds) met een andere Marantz speel.

Vond het dus meer een technisch goed presterende speler ten koste van de emotie, net zoals later de Mark & Levinsonsen Wadia's (de latere top Wadia's zijn ook op dit vlak erg goed, maar wat enkele kennissen van mij eraan uit hebben gegeven wil/kan ik me niet permiteren :|)

Genesis

D.A.R.R.Y.L.

Dat emotioneel pakkende kan ik bevestigen.
Ik ben overgestapt van de cd-15 naar de cd-7, oftewel van een 1-bitter naar een 16-bitter. Et voilá, daar was de emotionele betrokkenheid weer terug. Ik ben gewoon niet zo gecharmeerd van die 1-bitters (lijkt dynamisch, maar blijkt een vertekend beeld te zijn). De cd-7 klonk in vergelijking met de cd-15 alsof de speler(cd-7) slechts op 90 % draaisnelheid speelde, maar het bleek de rust te zijn die de 15 ontbeerde.

ll0ll

Maar dat ik de emotionele beleving niet benoem betekent wat mij betreft niet dat ik niet emotioneel betrokken wordt bij de muziek die ik op de cd11LE draai...
Heb een geruime periode een dac960 met de tda1541 gehad, vond in vergelijk de cd11LE mooier klinken. ;)

Trouwens Marco, kom je nog een keer bij de eigenaar van de cd11 (non-LE)? Voor foto's van het binnenwerk? Ben nog steeds erg benieuwd. :-D
http://www.dutchaudioclassics.nl:
Marantz project D1 | Philips LHH1000 | Sure SRH1540 | Philips L300 | Schiit spullen

TurboMarco

Die foto's komen er echt wel,het neemt echter wat tijd in beslag die ik op het moment niet veel heb  nopompom

Op het moment speel ik met een Panasonic RA-71 aangesloten op de dac vd PM95 (TDA1541A-S1) en om eerlijk te zijn vind ik het niet een schokkend verschil,zou zon Pana dan toch een muzikale speler zijn  :?
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

Maurice

Citaat van: Marco op september 04, 2007, 20:25:10
Die foto's komen er echt wel,het neemt echter wat tijd in beslag die ik op het moment niet veel heb  nopompom

Op het moment speel ik met een Panasonic RA-71 aangesloten op de dac vd PM95 (TDA1541A-S1) en om eerlijk te zijn vind ik het niet een schokkend verschil,zou zon Pana dan toch een muzikale speler zijn  :?
Zit hem in de dac van de PM-95, is een 16-bitter, die vaak warmer wordt ervaren, maar toch ook gedetaileerd.
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

genesis

Citaat van: D.A.R.R.Y.L. op september 04, 2007, 18:43:18
Dat emotioneel pakkende kan ik bevestigen.
Ik ben overgestapt van de cd-15 naar de cd-7, oftewel van een 1-bitter naar een 16-bitter. Et voilá, daar was de emotionele betrokkenheid weer terug. Ik ben gewoon niet zo gecharmeerd van die 1-bitters (lijkt dynamisch, maar blijkt een vertekend beeld te zijn). De cd-7 klonk in vergelijking met de cd-15 alsof de speler(cd-7) slechts op 90 % draaisnelheid speelde, maar het bleek de rust te zijn die de 15 ontbeerde.

Darryl we hebben in het verleden al een keer de intentie verklaring om gegeven om eens bij elkaar te luisteren, nu de herfst/winter voor de deur staat zal ik je in oktober/november wel eens contacten om dit te concretiseren.

Genesis

D.A.R.R.Y.L.

Hoi Genesis,
Was dat via een forum of via de telefoon, weet het ff niet meer ;-)
Lijkt me goed plan.

Groet,
Ramon