marantz sr7005 display kapot?

Gestart door remco28, februari 28, 2012, 19:52:18

Vorige topic - Volgende topic

remco28

Bedankt voor het aanbod,helaas kom ik uit regio rotterdam.
Ik zal id even kijken op marktplaats.

remco28

Stomme vraag maar ik zie veelal camera en schotelstatieven staan.
Wat voor ding moet ik hebben eigenlijk?

remco28

Nog een vraag wat me te binnen schiet,veel wordt aangeraden om 30 tot 40cm voor je sweetspots je meting ook te doen,echter staat er een glazen salontafel tussen de bank en mijn tv in,kan ik evt het statiefje dan op tafel zetten?

remco28

Als iemand heel even heeft?dan kan ik gaan zoeken en dat ding instellen. notworthy

Perfect_audio

Citaat van: remco28 op april 02, 2012, 16:18:27
Ik ga vanavond op mijn gemak mijn reciever instellen met audessy.
Echter heb ik geen statief,dus zal ik het op boeken ofzo moeten doen.
In hoeverre heeft dit gevolgen voor de instellingen?

Ernstige nadelige gevolgen! Niet doen!
Statief is noodzaak.

Citaat van: remco28Nog een vraag wat me te binnen schiet,veel wordt aangeraden om 30 tot 40cm voor je sweetspots je meting ook te doen,echter staat er een glazen salontafel tussen de bank en mijn tv in,kan ik evt het statiefje dan op tafel zetten?

Niet doen! De reflecties zullen de meting nadelig beïnvloeden.
Begin op de primaire luisterplaats en vervolgens er om heen. Vermijd storende factoren zoals meten dichtbij glazen tafels, muren en hoeken.
Maak gebruik van het maximaal aantal meetmogelijkheden.

ron
Mooier geluid door akoestiekcorrectie. Als je het niet gelooft, kom dan eens luisteren.

remco28

Okee,maximale meethoeken is de denkbeeldige lijn van speaker naar speaker zeg maar?
Ik zal morgen een foto maken,misschien kun je er wat mee?

remco28

Ik heb het gevoel dat ik een indeling heb wat verre van ideaal is,neigt tot slecht toe zeg maar.
Maar w.b.t de statief,hoe hoog moet dat ding zijn?ik zie fotostatieven van 30/40cm tot 130cm ofzo.

Sorry,ben nog niet geheel in thuis. :roll:

Perfect_audio

Citaat van: remco28 op april 03, 2012, 00:52:36
Ik heb het gevoel dat ik een indeling heb wat verre van ideaal is,neigt tot slecht toe zeg maar.
Maar w.b.t de statief,hoe hoog moet dat ding zijn?ik zie fotostatieven van 30/40cm tot 130cm ofzo.

Sorry,ben nog niet geheel in thuis. :roll:
Het statief moet in staat zijn de microfoon vrij in de lucht op oorhoogte te plaatsen (als je zit), met de punt naar boven gericht.

ron
Mooier geluid door akoestiekcorrectie. Als je het niet gelooft, kom dan eens luisteren.

remco28

Dit is mijn huiskamer,dus hoe het beste in te regelen?ik ga ook een statief regelen.

still life

mooie ruimte remco,

even verwijzen naar een oud topic voor je vragen: http://marantzforum.nl/forum/index.php/topic,6764.msg99905.html#msg99905

Citaat van: still life op mei 20, 2011, 13:37:19
in principe niet, je moet gewoon goed inmeten, geef je het alle kansen om correct in te stellen
bijregelen kan nadien nog, heb je geen db-meter ben je echter weer aangewezen op de natte vinger..

ik verwijs opnieuw naar de sticky hier, maar enkele tips:

* er wordt een microfoon standaard aanbevolen voor de meting
   maar wie heeft dat staan? (het is de bedoeling dat je in de vrije lucht meet)

handige harry tip  clown1: kleef die microfoon vast met tape aan het uiteinde v/e swiffer ofzo..
die kun je dan evt vasthouden of verzin wat om dat weer plat & stabiel op te stellen

* zorg dat je meet met de tip omhoog & dat het zo stil mogelijk is tijdens de meting
zit dus intussen niet te vertellen of naar de radio te luisteren..begin ook niet rond te lopen

de freq sweeps zijn vrij luidruchtig & irritant: ik maak me altijd uit de voeten
& start elke meting vanop afstand met de AB

* gebruik alle metingen (6 of 8 x) & concentreer je op een cirkel rond de centrale luisterpositie
ga niet extreem L/R of dicht/ver van je speakers meten, gewoon rond het bankstel blijven..   

* de beste hoogte is op tweeter- of oorhoogte, of een beetje daarboven..

* zet de crossregeling op je sub helemaal open & het volume minstens halfopen
draai je hem helemaal open hou je weinig regeling over (enkel naar beneden)
audyssey zal vanuit de SR de correcte filters berekenen na de meting

The Splendour Of Music,  eclipsed by empty words & dead rhetoric ...

Marantz SR7005/CD5003/UD5005 --->  bi-amped Canton Vento 890 DC <--- sub-bass by yamaha YST-SW300

remco28

Dank je still life,dus toch niet zo slecht wat ik eerst dacht?
Bedankt nog voor je antwoord,maar ik zit meer met het dillema van mijn tafel.

Die kast gaat van de zomer weg en dan komt er een mooie hoogglans kast van spectral ervoor terug,aan te bevelen om weer opnieuw te meten?

Volgend jaar gaat eerst de sub eruit en een mooie rel voor in de plaats.

remco28

Ben trouwens niet gelukkig met de achterspeakers die tegen de muur hangen,maar toen wist ik niet wat ik nu wel weet haha.
Wordt opgelost bij een upgrade in de toekomst d.m. standaardjes.

remco28

Iemand nog tips w.b.t mijn tafel?eromheen meten of die tafel gewoon even wegschuiven en daarna terugplaatsen?

still life

Citaat van: remco28 op april 03, 2012, 19:27:19

Die kast gaat van de zomer weg en dan komt er een mooie hoogglans kast van spectral ervoor terug,aan te bevelen om weer opnieuw te meten?

Volgend jaar gaat eerst de sub eruit en een mooie rel voor in de plaats.

wordt telkens weer herinmeten (in principe)
voor die nieuwe kast kun je het mss nog laten..  :-D

Citaat van: remco28 op april 04, 2012, 15:07:13
Iemand nog tips w.b.t mijn tafel?eromheen meten of die tafel gewoon even wegschuiven en daarna terugplaatsen?

zo te zien is de zetel tss je rears de 'centrale' positie, of de plek om in te meten..
je zou bvb 2 setjes van 3 kunnen doen voor die zetel, ingemeten op verschillende hoogtes & 2 tussenin

tv

tafel

*                        *                          *    deze op tweeterhoogte
                        *                         *                   deze 2 iets lager
            *                        *                          *    deze 3 nog iets lager

zetel

iets dergelijks & meet niet buiten de zetelbreedte in.. (daar zit/lig je ook niet)

* de rechterzetel zou ik niet opnemen in de meting (als meetpunt)
         probleem met de hoofdpositie is dat die vlak tegen een muur ligt
         mss moet je een andere opstelling overwegen met meer ruimte achter die zetel
         dat zou je rears ook tengoede komen: kunnen ze blijven hangen a/d muur

* de lamellen voor het raam kunnen ook een invloed hebben:
         rechtsom, linksom, rechtuit & helemaal opzijgetrokken..

* de tafel vormt ook een reflectievlak, maar de grootte valt nog mee:
         ter compensatie kun je er wat meer spulletjes opzetten
         wegschuiven zou ik niet doen, of je moet hem volledig weglaten
         & werken met kleine (bijzet) tafeltjes naast de zetels..

Citaat van: remco28 op april 03, 2012, 19:28:45
Ben trouwens niet gelukkig met de achterspeakers die tegen de muur hangen,maar toen wist ik niet wat ik nu wel weet haha.
Wordt opgelost bij een upgrade in de toekomst d.m. standaardjes.

zo te zien draai je 5.1 ? dan zouden ze idd beter aan de zijkant v/d zetel komen op stands..
The Splendour Of Music,  eclipsed by empty words & dead rhetoric ...

Marantz SR7005/CD5003/UD5005 --->  bi-amped Canton Vento 890 DC <--- sub-bass by yamaha YST-SW300

remco28

Dank je still life,tweeterhoogte is ongeveer oorhoogte als je zit?
Dus als ik het goed begrijp is het beste dus tussen de tafel en zetel in?
En dan ongeveer gelijke afstanden bewaren tussen de metingen?
8 metingen totaal dus.