marantz sr7005 display kapot?

Gestart door remco28, februari 28, 2012, 19:52:18

Vorige topic - Volgende topic

remco28

Mijn speaker draden zijn(wat in mijn reciever half jaar geleden gestript),maar bij mijn speakers nog nooit,maar als het niet superveel uitmaakt voor het geluid kan ik het dan zo laten?
Anders moet ik weer die setup,niet echt veel zin in eigenlijk haha.

Is goed stadium III,dan geef ik je een pm. thanks

remco28

Set klinkt super,ik heb je advies opgevolgd door wat te veranderen still life,maar net of het iets minder vol klinkt.
Echter nog een vraagje:in mijn bovenste display staat rechtsonder een a in het klein en volgens het boekje is dat:voorluidspreker indicator,gaat branden afhankelijk van de instelling van de front a en b luidsprekers.nu vraag ik me af of hij dan goed staat?

Ook staat er net boven m2 staat voor:monitoruitgangsindicor,gaat branden wanneer een hdmi-monitor is aangesloten.Ja dus?staat er niet bij wat dat verder inhoudt.Wederom mijn vraag of dit juist is?

Ik heb wel beetje pech met mijn reciever,eerst dat display kapot,en nu brandt de helft van mijn blauwe ring op de voorfront.

Stadium III

De helft

Ik heb het hier met bepaalde kijkhoek dat ie het soms niet doet
Maar werken altijd  :-D
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

remco28

Ik snap dit antwoord niet,of ben ik stom?hahaha.

Ik heb nu weer problemen met mijn ud5005,maar ik maak hiervoor een nieuwe topic,beetje klaar met marantz onderhand,alleen maar problemen.

Maar kloppen die dingen wat ik in mijn display krijg?

still life

Citaat van: remco28 op april 09, 2012, 20:52:32

Ik heb nu weer problemen met mijn ud5005,maar ik maak hiervoor een nieuwe topic,beetje klaar met marantz onderhand,alleen maar problemen.

nopompom

niet iedereen is even handig met computers.. 

CiteerMaar kloppen die dingen wat ik in mijn display krijg?

toch wel vreemd: half verlichte display nu ? vrees dat hij weer binnen mag..

CiteerEchter nog een vraagje:in mijn bovenste display staat rechtsonder een a in het klein en volgens het boekje is dat:voorluidspreker indicator,gaat branden afhankelijk van de instelling van de front a en b luidsprekers.nu vraag ik me af of hij dan goed staat?

er zit een a/b schakeling op, maar met 1 stel fronts hoef je dat niet te activeren..
er hoort maw wel een A te staan in je grote (verborgen) display

CiteerOok staat er net boven m2 staat voor:monitoruitgangsindi cor,gaat branden wanneer een hdmi-monitor is aangesloten.Ja dus?staat er niet bij wat dat verder inhoudt.Wederom mijn vraag of dit juist is?

je bedoelt of hiermee je tv (flatscreen) wordt aangegeven,
dit zal eerder slaan op de 2de hdmi-output denk ik..
The Splendour Of Music,  eclipsed by empty words & dead rhetoric ...

Marantz SR7005/CD5003/UD5005 --->  bi-amped Canton Vento 890 DC <--- sub-bass by yamaha YST-SW300

remco28

2e hdmi output zou dat kunnen verklaren want hdmi 1 doet ook niks,is ook stuk volgens mijn dealer.
Maar mijn reciever gaat weer retour in juni als ik mijn kast krijg,anders blijf ik hem sjouwen.

remco28

Hoi iedereen,set klinkt super hoor net weer wat voller dan de sr6004,echt nog een klein vraagje.
Iedereen raadt om de ht-eq uit te zetten ,echter als ik hem aanzet op licht/medium/zwaar dan klinkt het nog voller en beter,waarom raadt iedereen het toch af dan?
ben ik wel benieuwd naar.

Exxar

Kan het zijn dat jij het over dynamisch volume hebt ipv HT-IQ?

Op mijn NR heeft de HT-EQ maar twee standen: aan of uit. En bij "aan" worden de hoge tonen wat ingehouden.
Dynamisch volume heeft dan wel de drie standen die jij genoemd hebt.

remco28

Dan bedoel ik dat,bedankt voor het verbeteren,ik kon er niet meer opkomen.

Exxar

Dat "Dynamic Volume" is vooral bedoeld voor wanneer je 's avonds naar een film wilt kijken. Die maakt de luide knallen stiller en de stillere gesprekken luider.

still life

Citaat van: Exxar op april 18, 2012, 09:45:47
Dat "Dynamic Volume" is vooral bedoeld voor wanneer je 's avonds naar een film wilt kijken. Die maakt de luide knallen stiller en de stillere gesprekken luider.

:yes:

alles klinkt daarbij zowat even luid: de peaks worden afgevlakt & dips weer bijgetrokken
je kunt dat evenwel als voller ervaren bij lager volume..

maar dat klinkt imho nergens naar:  big nonono voor muziekweergave..
er wordt al genoeg compressie toegepast bij de opname  :angel:

Marantz SR7005/CD5003/UD5005 --->  bi-amped Canton Vento 890 DC <--- sub-bass by yamaha YST-SW300

jrm

still life

Citaat van: jrm op april 18, 2012, 17:04:37
Dus een soort loudness knop?

het werkt fullband vs loudness die vooral het laag bijtrekt op lagere volumes..

Citaat van: still life op april 18, 2012, 16:35:38
maar dat klinkt imho nergens naar:  big nonono voor muziekweergave..
er wordt al genoeg compressie toegepast bij de opname  :angel:

dit verwijst naar loudness-wars..  :wink:

jrm

remco28

Dus met films zou je dit wel aan kunnen zetten?met muziek staat hij sowieoso uit.