Nieuwe Interlink

Gestart door the limp man, februari 24, 2012, 21:50:06

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

the limp man

Beste forumleden,

Ik ben van plan on de zoektocht naar een andere (lees: betere) interlink voort te zetten. Het budget is €100. Nu heb ik ooit eens een interlink shootout gedaan thussen een Monster I250 en een top-off-the-bill Monster kabel waar ik het type van vergeten ben. Daar hoorde ik geen verschil tussen. Dus nu is de vraag of dit wel nut heeft.

Ik ben bereid om tweede hands te kopen. Ik had de Volgende interlinks op het oog:

-Van Den Hul The Name
-Kimber Cable  PBJ
-Monster Cable M850I
-????


Iemand suggesties?


renes59

Ja, koop een stuk kabel en wat stekkers en maak zelf een kabel. Bij Conrad hebben ze veel keus, niet duur en ik denk niet dat je het horen kan. Kun je van de rest van het geld cd's kopen.
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

cz79

Voor dat kleine beetje geld wat een The Name kost heb je best een mooie kabel, ik heb eventueel ook nog een Cambrdige Audio Pacific kabel liggen, je kunt hem eens proberen als je interesse hebt.

Je kunt ook eens kijken bij RU Connected, die heeft prima kabels voor en prima prijs

Zweef

Wat voor interlink heb je nu, en wat mis je qua geluid?
Nu: Marantz PM-7200B, CD-72MKII, CD-72mkII SE, SA-7001, ST-50L
Ooit: CD-42 MkII, PM-80MkII, SC/SM-80 en nog wat ander spul

SmauG

Zelf maken. Kan ik je aanbevelen, en zullen net zo goed presteren als een kabel van 100euro..... Of 1000 for that matter. Geef het de look die jij mooi vind en je hebt best of both worlds. Zie mijn topic voor een how-to en je hebt gegarandeerd een goede interlink. Beetje creatief met het kabeltype en je kunt misschien nog wat personaliseren.

jrm


WilliamB

#6
Zelf maken is inderdaad veel goedkoper, maar op MP staan ook erg veel interlinks voor een kleine prijs.

Heb zelf laatst bij een M&G diverse interlinks vergeleken, en kwam tot de conclusie dat er wel veel verschil zit in klankkleur.

Maar goed, dat is mijn mening ( voordat ik het gehele forum over mij heen krijg )



Set 1: Marantz PM11s1, SA11s1/ Auralic Altair G1 / Audio Physic Scorpio 25, tempo VI, Spark 5, Celcius / Atmos Vocal 100Icw 5
Marantz SR8012 / SVS PC13Ultra/Sony VPL-vw590 4K isf/Zidoo z1000
Set 2: Marantz PM7004 /Teac NT-505 /Dynaudio Focus 160 / Rega P3

Zoldar

nee hoor. I believe because I hear.
Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

WilliamB

Set 1: Marantz PM11s1, SA11s1/ Auralic Altair G1 / Audio Physic Scorpio 25, tempo VI, Spark 5, Celcius / Atmos Vocal 100Icw 5
Marantz SR8012 / SVS PC13Ultra/Sony VPL-vw590 4K isf/Zidoo z1000
Set 2: Marantz PM7004 /Teac NT-505 /Dynaudio Focus 160 / Rega P3

cz79


renes59

Nee hoor, zet wel vraagtekens. I'm a nonbeliever because I hear.  :yes:
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

WilliamB

Citaat van: renes59 op februari 25, 2012, 10:31:03
Nee hoor, zet wel vraagtekens. I'm a nonbeliever because I hear.  :yes:
:schater:
Set 1: Marantz PM11s1, SA11s1/ Auralic Altair G1 / Audio Physic Scorpio 25, tempo VI, Spark 5, Celcius / Atmos Vocal 100Icw 5
Marantz SR8012 / SVS PC13Ultra/Sony VPL-vw590 4K isf/Zidoo z1000
Set 2: Marantz PM7004 /Teac NT-505 /Dynaudio Focus 160 / Rega P3

Zoldar

twee perfect verenigbare argumenten

Those who believe, because they hear.
Those who don't believe, because the dont't hear.


Ik heb altijd vertrouwen in andermans waarneming. Ik geloof meteen dat anderen bij mij op de bank ander dingen of mischien helemaal niets opmerken.

Je leert wel mensen kennen na een tijdje die ongeveer naar dezelfde dingen luisteren.

Zo zat ik laatst naar een set PMC OBi te luisteren en de eigenaar wist meteen te pinpointen waar het verschil zat is bass weergave tussen 2 DAC's. Was mij niet eens op gevallen. Ik luister meer naar hoog en stage. Maar nadat hij mij erop wees was ik me ervan bewust en hoorde ik de verschillen ook.

Je had me van te voren kunnen zeggen dat er verschil zat in de bass en ik had het er mischien zelf niet uitgehaald.

Ik heb daarom altijd respect voor andermans ervaringen en dat wordt op sommige fora wel eens anders opgepakt. Daar wordt je op een waarnemeing meteen afgerekend.

Nog erger zijn die lui die voor jou denken te bepalen wat mooi is, of hoe iets hoort te klinken. Alsof dat een absolute waarheid is.
Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

JohnWx

Als ik 2 interlinks aansluit op 2 dezelfde bronnen op een versterker met dezelfde cd en ik ga A en dan B schakelen hoor ik verschil en soms niet ligt aan merk en type

Maar dat is voor mij nog geen reden om het blind te gaan testen die logica snap ik ook niet
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

the limp man

#14
Citaat van: cz79 op februari 24, 2012, 23:42:57
Voor dat kleine beetje geld wat een The Name kost heb je best een mooie kabel, ik heb eventueel ook nog een Cambrdige Audio Pacific kabel liggen, je kunt hem eens proberen als je interesse hebt.

Je kunt ook eens kijken bij RU Connected, die heeft prima kabels voor en prima prijs

Ik heb zeker interesse. De set bestaat verder uit:

V-DAC MKII
RA1520
Dynaudio ExiteX12
Vandamme speaker kabel

is dit iets: http://www.hifi123.nl/product.php?productid=16138