PM 7004 of PM KI Pearl lite.

Gestart door Yorki, februari 24, 2012, 14:02:27

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

JohnWx

Citaat van: Speeddemon op augustus 05, 2012, 21:33:34
Een groot verschil is dat de PM7004 wel de Tri-Tone control heeft, en beide *003's niet.
Een kleiner verschil, maar wat ik persoonlijk soms fijner vind (mijn 1090 amp heeft dat ook, en zijn voorgangers niet), is druktoetsen voor Speaker A/B, ipv een draai-selector. De *003's hebben allebei een draaiselector (potmeter) hiervoor.
Verder, een klein puntje; de *003's zijn beide in China gemaakt, de 7004 in Japan.
Er is trouwens een PM8004, wat een 7004+ringkern trafo is+ luxere speakerterminals, maar die is niet uitgebracht op de Europese markt.

Edit: ik was zelf ook niet op zoek naar een Pearl KI Lite; maar meer naar een versterker rond de 500-600 euro, die beter matcht met m'n Focals dan de Rega Brio-R. Al wen ik daar ook steeds meer aan. Misschien raakt de versterker zelf beter ingespeeld, wat jij, John?  :schater:
(dát is nou iets waar ik vraagtekens bij zet; apparatuur inspelen (speakers daargelaten). Waarom zou de apparatuur beter gaan klinken na x uur, in vergelijking met hoe die ontworpen is? En waarom zou het inspeeleffect netjes ophouden wanneer de app. op z'n best klinkt? Idem met kabels, netsnoeren, etc. inspelen... Ach ja, het 'nadeel' van meer nuchter verstand dan geld zullen we maar zeggen.  :angel: )

sorry maar ik kan je niet serieus nemen als je mensen belachelijk maakt om hun uiterlijk / passie


en als jij vind dat versterkers verschillen prima kan je ook nog iets onderbouwen dan alleen maar dingen te roepen
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

JohnWx

#46
Citaat van: Speeddemon op augustus 05, 2012, 18:43:36




By the way, als je mijn 15-jarige opname- en live technicus-ervaring afdoet met "heeft niks te maken met her en der bijklussen" afdoet, sorry hoor, maar als jij 25 jaar bruingoed ervaring hebt, weet je toch ook dat NAD niet als Marantz klinkt. En dat je dan best mag spreken dat NAD (en Cambridge Audio ook) een pittiger hoog hebben dan Marantz, generaliserend gesproken.
Maar ja, als ALLE versterkers gelijk klinken, en 'slank laag' niet bestaat, waarom zouden we überhaupt nog hifi kopen?!  :roll:

Blijkbaar trap ik hier snel op tenen wat BA speakers betreft, of is John gewoon wars van alles wat neigt naar audofiel geneuzel?
(Begrijp me niet verkeerd, ik ben overwegend ook meer scepticus dan 'blind believer', dus houten volumeknoppen op versterkers schroeven, voor een transparanter laag, of interlink kabels van 2000 euro per meter, neuh dank je...)

Nogmaals, on topic; wie heeft er allemaal zinnige info/reviews/ervaringen over de PM7004 vs PM KI Pearl Lite? Betaal je gewoon het dubbele voor een ringkerntrafo, koperen chassis en het KI naamplaatje, voor een voor de rest identieke amp? En sowieso, hoe verhoudt de PM7004 zich met vergelijkbaar geprijsde amps naar jullie mening?


Daarom kocht ik het in en verkocht het aan mensen zoals jij dat is nou het verschil tussen ons


Heb je ook een referentie als opname technicus iedereen kan wel wat roepen, aangezien jij mensen in een hokje kan plaatsen op hun uiterlijk
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

JohnWx

Citaat van: Speeddemon op augustus 05, 2012, 18:43:36En gewoon de pure wetenschap onderkennen dat de gemiddelde auto fysiek te klein is om een 15" subwoofer goed én strak tot z'n recht laten komen.


Zou jij dan ook wetenschappelijk aan mij kunnen uitleggen waarom een NAD anders zou klinken dan een Yamaha of een Marantz 
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

JohnWx

Citaat van: Speeddemon op augustus 05, 2012, 18:43:36




By the way, als je mijn 15-jarige opname- en live technicus-ervaring afdoet met "heeft niks te maken met her en der bijklussen" afdoet, sorry hoor, maar als jij 25 jaar bruingoed ervaring hebt, weet je toch ook dat NAD niet als Marantz klinkt. En dat je dan best mag spreken dat NAD (en Cambridge Audio ook) een pittiger hoog hebben dan Marantz, generaliserend gesproken.
Maar ja, als ALLE versterkers gelijk klinken, en 'slank laag' niet bestaat, waarom zouden we überhaupt nog hifi kopen?!  :roll:


Dat heeft het toch ook niet of je nu 1 keer of 15 jaar lang iets heb opgenomen naar muziek luisteren is een beleving geen vak ? of zoiets
Je moest is weten waar naar grote opname heren naar luisteren of hebben geluisterd dus zegt werkelijk waar niets of je dan iets van speakers weet
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Speeddemon

#49
Gast, moest je nou echt 4 LOSSE fokkin' berichtjes plaatsen om NOG meer denigrerend te doen?    nonono

1)Waarom zou ik jou referenties moeten geven? Jij neemt blijkbaar toch niets voor waar aan. Sterker nog, Who the F are you anyway?
2) Ik maak niemand belachelijk om z'n uiterlijk. Een beetje satire rond stereotypen wordt door jou gigantisch opgeblazen.
3) Ik gebruik de term WETENSCHAP wanneer het om fysieke beperkingen gaat van een auto, en jij begint weer over NAD vs. Marantz. WTF?!
4) Weet je, ik zou je bijna in je laatste post gelijk kunnen geven, ware het niet dat ik zelfs de titel Bachelor of Music mag voeren. Naast meerdere decennia LUISTEREN, MAAK (dus speel én componeer) ik al bijna 20 jaar muziek, dus ga mij alsjeblieft niets vertellen over beleving.

Speaking of which, jij hebt het over iets NIET TASTBAARS/KWANTIFICEERBAARS als 'beleving' om argumenten van mij te ontkrachten, maar je verwacht wel dat ik anderzijds argumenten wetenschappelijk onderbouw.
Zegt het woord hypocriet je iets? Ik ben d'r klaar mee, kerel.  :x

Waarom draai jij eigenlijk met Chario/Sony? Toch niet omdat het beter klinkt dan merk X? Kun je onderbouwen WAAROM?  :roll:
Marantz CD6004 | Logitech Squeezebox Touch-->Atlas Equator MKII-->Rega Brio-R-->Kimber 4VS-->Focal 816W

'78 Marantz set:
2100 Tuner | 5030B Cassette Deck | 1122DC Stereo Amp + CD6002 ('09) + Technics SL1401

TurboMarco

Uhm.... John je draaft wel door hoor .
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

JohnWx

Citaat van: Speeddemon op augustus 06, 2012, 00:07:25
Gast, moest je nou echt 4 LOSSE fokkin' berichtjes plaatsen om NOG meer denigrerend te doen?   clown1

1)Waarom zou ik jou referenties moeten geven? Jij neemt blijkbaar toch niets voor waar aan. Sterker nog, Who the F are you anyway?
2) Ik maak niemand belachelijk om z'n uiterlijk. Een beetje satire rond stereotypen wordt door jou gigantisch opgeblazen.
3) Ik gebruik de term WETENSCHAP wanneer het om fysieke beperkingen gaat van een auto, en jij begint weer over NAD vs. Marantz. WTF?!
4) Weet je, ik zou je bijna in je laatste post gelijk kunnen geven, ware het niet dat ik zelfs de titel Bachelor of Music mag voeren. Naast meerdere decennia LUISTEREN, MAAK (dus speel én componeer) ik al bijna 20 jaar muziek, dus ga mij alsjeblieft niets vertellen over beleving.

Speaking of which, jij hebt het over iets NIET TASTBAARS/KWANTIFICEERBAARS als 'beleving' om argumenten van mij te ontkrachten, maar je verwacht wel dat ik anderzijds argumenten wetenschappelijk onderbouw.
Zegt het woord hypocriet je iets? Ik ben d'r klaar mee, kerel.  :x

Waarom draai jij eigenlijk met Chario? Toch niet omdat het beter klinkt dan merk X? Kun je onderbouwen WAAROM?  :roll:


Omdat ik het voor weinig kon kopen daarom Chario niks meer niks minder

Als je geen normale woorden kan gebruiken of manieren zegt dat veel over jouw

Waarom referentie, nou omdat jij beweert dat jij met 15 jaar ervaring het wel weet, daarom en nu ook nog meld wat je allemaal gedaan hebt, A is vaak ook B zeggen anders gaan we weer naar mijn 2de zin

Even je eigen tekst goed doorlezen je spreekt je zelf tegen, zo jammer

Jeetje je bent er wel een die al zijn titels en ervaring wil delen, ga zo door

John is de naam geen "gast" dat mag je tegen andere zeggen
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

JohnWx

Citaat van: Marco op augustus 06, 2012, 00:19:14
Uhm.... John je draaft wel door hoor .

af en toe moet dat even Marco
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

TurboMarco

(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

JohnWx

Denigreren is er niet gebeurt in die 4 berichten, kan jij ergens iets lezen over kleineren of minachten ? of ik lees erover heen dan wil ik graag weten, denigreren is over mensen praten met petjes en bepaalde stickers op de auto  byebye
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

JohnWx

Citaat van: Marco op augustus 06, 2012, 00:22:19
Even tot 10 tellen help echt  :angel:

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10  thx ga gelijk koffie pakken  :wink:
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

TurboMarco

Citaat van: John Wx op augustus 06, 2012, 00:23:56
Denigreren is er niet gebeurt in die 4 berichten, kan jij ergens iets lezen over kleineren of minachten ? of ik lees erover heen dan wil ik graag weten, denigreren is over mensen praten met petjes en bepaalde stickers op de auto  byebye
Ik snap de uitlatingen van speeddemon wel mbt de 15"woofers en petjes wel ,stiekum lach ik er om en moet dan ook aan fritzjes die vroeger geen petje gehad hebben denken  :-D .....laat staan een driewieler  clown1
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

JohnWx

Citaat van: Marco op augustus 06, 2012, 00:27:47
Ik snap de uitlatingen van speeddemon wel mbt de 15"woofers en petjes wel ,stiekum lach ik er om en moet dan ook aan fritzjes die vroeger geen petje gehad hebben denken  :-D .....laat staan een driewieler  clown1

was jij een petjes man en toch geen grote sticker op de R5 hoop ik


ik ga speeddemon zijn manier van schrijven beter proberen te lezen met een Youp van het Hek bril  clown1
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

TurboMarco

Zo!

Ik doe ook maar even een duit in het zakje  :-) ,ik zou hedendaags voor zo'n goedkoop mogelijke versterker gaan die de meeste mogelijkheden bied .

Just my two cents .
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

JohnWx

Citaat van: Marco op augustus 06, 2012, 00:32:42
Zo!

Ik doe ook maar even een duit in het zakje  :-) ,ik zou hedendaags voor zo'n goedkoop mogelijke versterker gaan die de meeste mogelijkheden bied .

Just my two cents .

Kan je dat onderbouwen  :-D of zeg je alleen ONKYO  :-P
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.