Citaat van: Niber op augustus 05, 2012, 17:45:22
Smaken verschillen.
Ik snap wat hij bedoeld (wat ook smaak gebonden is), maar de manier van schrijven pleit niet voor hem.
Komt beetje over alsof speeddemon vroeger gepest is door "Wesley, Jaimy, en Dylan" en dit nog steeds niet kan verkroppen...
Nee hoor, 't was gewoon een beetje op z'n Youp van 't Hek's-chargerend bedoeld, wat Cor gelukkig kon waarderen. Kom zelf uit een klein Brabants dorpje en had gewoon dergelijke lui in overvloed in m'n klas zitten. Niks mis mee, maar mijn ervaring is dat het bij 'die lui' bij audio eerder om kwantiteit ("heb 4000 Watt in m'n kofferbak en 2x15" subs, vet ouwe!") dan kwaliteit gaat. En gewoon de pure wetenschap onderkennen dat de gemiddelde auto fysiek te klein is om een 15" subwoofer goed én strak tot z'n recht laten komen.
En "Jaimy" zijn jouw woorden.
@John, je kan prima goedkopere speakers aan duurdere versterkers hangen. Mij ging het erom dat de enige pro review die ik kon vinden enkele minpunten omschreef, die mijns inziens zeer waarschijnlijk meer aan de speakers te wijten zijn dan aan de apparatuur.
By the way, als je mijn 15-jarige opname- en live technicus-ervaring afdoet met "heeft niks te maken met her en der bijklussen" afdoet, sorry hoor, maar als jij 25 jaar bruingoed ervaring hebt, weet je toch ook dat NAD niet als Marantz klinkt. En dat je dan best mag spreken dat NAD (en Cambridge Audio ook) een pittiger hoog hebben dan Marantz, generaliserend gesproken.
Maar ja, als ALLE versterkers gelijk klinken, en 'slank laag' niet bestaat, waarom zouden we überhaupt nog hifi kopen?!
Blijkbaar trap ik hier snel op tenen wat BA speakers betreft, of is John gewoon wars van alles wat neigt naar audofiel geneuzel?
(Begrijp me niet verkeerd, ik ben overwegend ook meer scepticus dan 'blind believer', dus houten volumeknoppen op versterkers schroeven, voor een transparanter laag, of interlink kabels van 2000 euro per meter, neuh dank je...)
Nogmaals, on topic; wie heeft er allemaal zinnige info/reviews/ervaringen over de PM7004 vs PM KI Pearl Lite? Betaal je gewoon het dubbele voor een ringkerntrafo, koperen chassis en het KI naamplaatje, voor een voor de rest identieke amp? En sowieso, hoe verhoudt de PM7004 zich met vergelijkbaar geprijsde amps naar jullie mening?